Beantwoord

Kan ik de HDMI uitgang van een CD/DVD verbinden met de HDMI van de amp?

  • 21 January 2021
  • 6 reacties
  • 708 Bekeken

Beste,
dit heb ik reeds geprobeerd maar ik krijg er geen geluid uit. Waarschijnlijk werkt dit enkel met een ARC HDMI en deze zit niet op een CD/DVD speler. Deze speler zouden we enkel voor CD’s gebruiken. Ik weet dat dit niet de bedoeling is van Sonos, maar het zou handig zijn.

We hebben ook een Beam en Sub, maar deze staan op een andere plaats.
De Tulp inputs zijn reeds in gebruik door een TV.

mvg,
 

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 22 January 2021, 21:31

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

HDMI is te breed. In de living heb ik een HDMI doorgeknipt en opnieuw verbonden, met goed resultaat.

 

Ik ben nogal nieuwsgierig hoe je dit hebt gedaan, zou je hiervan een foto willen delen?

Ik heb de tv via zijn optische uitgang op de HDM aangesloten.
De nieuwe dvd-speler via tulp inputs. Het geluid van de tv en DVD gaat nu automatisch via de sonos.
Het werkt nu!!

Die switch hou ik als laatste optie. Ik ging dit zelf maken. Merci voor die link, voor die prijs hoef ik niet te prutsen ;)

De situatie: De amp en TV uit de keuken hangen in een andere ruimte. Via een elektriciteit buis kan ik een tulp draadje verbinden tussen beide, HDMI is te breed. In de living heb ik een HDMI doorgeknipt en opnieuw verbonden, met goed resultaat. Maar dit hou ik als laatste optie.
Onze Living TV hangt aan de soudbar via de arc-poort. Deze staat ook op een andere plaats dan de amp. 

Die optische uitgang bij een cd is voor mij de oplossing. Nu nog een klein model met optische uitgang vinden :(  Maar dit bestaat dus niet.

mvg

Reputatie 7

Omdat HDMI-ARC iets anders is dan HDMI. De geluidssignalen komen op andere pins in de stekker. Optisch heeft die niet.

 

Toch begrijp ik het niet helemaal. Je hebt een Amp, maar sluit de TV op de tulp aan? Waarom niet op de HDMI via HDMI-ARC?

Als je meer apparaten op de tulp wilt aansluiten kun je dat met een RCA switch doen: http://www.allekabels.nl/audio_kabels/tulp_kabel/tulp-audio-schakelaar.html?gclid=Cj0KCQiAjKqABhDLARIsABbJrGl-NQKXVfyn53QeU_J60dUzVZgtuI7T0mzsLor_RcEqBl4gKugYtoMaAlPJEALw_wcB

Cd op de tv met HDMI lukt niet, hij stuurt zijn geluid niet door naar de scart of tulp van de tv. Ik hoor de CD enkel door de tv-boxen en dit is niet in te stellen.
Tv zit op de tulp van de amp. Ik heb een dvd met optische uitgang op de hdmi van de amp aangesloten, dit werkt.
Maar, ik wil een cd-speler in klein formaat, zo past hij bij de amp. Zo iets: https://www.bol.com/nl/p/muse-m-52-dv-full-hd-dvd-speler-zwart/9200000098946340/?bltgh=sMJJOmqfE5d1k-1vN2hMzw.uiFl9jrT5VygoywTLp9H9g_0_27.38.ProductTitle
Maar die kleine verkopen ze niet met optische output enkel HDMI. Met mijn DVD wekt dit niet, dus met een ander model waarschijnlijk ook niet.
Als ik de HDMI naar optisch omzet, zal dit waarschijnlijk geen verschil maken.

Ik snap niet waarom een HDMI uitgang niet werkt en optisch wel.

 

Reputatie 7

Je zegt het zelf al…. geen HDMI-ARC.

Wel even nieuwsgierig. Je TV zit op de tulp-aansluiting van de DVD-speler? En als je de HDMI nu eens een niet-ARC HDMI-aansluiting van de TV doet? Dan moet de TV aan voor een CD, dat wel, maar de TV zet dan wellicht HDMI om naar HDMI-ARC.