Beantwoord

is er een DJ CONTROLLER APP VOOR Sonos

• 8 juni 2019
  • 6 reacties
  • 452 Bekeken

Ik wil graag een dubbele copy playlist in een eenvoudige DJ-controler app. Bestaat er zoiets?
Dat mis ik bij Sonos
icon

Beste antwoord door Tim S 13 juni 2019, 11:15

Sonos is in principe alleen te besturen via de Sonos app.
Daarnaast kan je Sonos ook besturen via bijvoorbeeld de Spotify app, en mogelijk zullen hier in de toekomst nog meer apps aan worden gehangen voor het afspelen van muziek naar je Sonos apparatuur.
Toch gaat het dan vaak meer om apps van diensten die al in Sonos geintegreerd zijn.
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Sonos is in principe alleen te besturen via de Sonos app.
Daarnaast kan je Sonos ook besturen via bijvoorbeeld de Spotify app, en mogelijk zullen hier in de toekomst nog meer apps aan worden gehangen voor het afspelen van muziek naar je Sonos apparatuur.
Toch gaat het dan vaak meer om apps van diensten die al in Sonos geintegreerd zijn.
Jammer, veel jongeren gebruiken Sonos. Een simpele mogelijkheid zou al voldoende zijn. Geen pitch controle en ingewikkeld gedoe. Gewoon eenvoudig. 2 dezelfde mappen en een mix mogelijkheid.
Reputatie 3
Badge +2
Het is bijna zo goed als onverenigbaar met het concept van Sonos. Vanwege de multi-room capabilities zal er altijd vertraging optreden door buffering, wat realtime mixen onmogelijk of op zijn minst extreem onhandig maakt.
Bovendien heb je te maken met het feit dat de audiostream niet "door" de app gaat, de app is slechts een "afstandsbediening". Om te kunnen mixen, zou een individuele player tegelijktertijd twee streams moeten kunnen binnenhalen, bufferen en afspelen, ik betwijfel of de hardware daartoe in staat zou zijn, zeker bij de oudere modellen.

Overigens vraag ik me sterk af hoe groot de doelgroep hiervoor écht zou zijn...
2 streams binnenhalen zal echt geen geheugenproblemen opleveren. Wij hebben een gezin met 2 jongeren en zo zijn er nog miljoenen met zo’n samenstelling. Elke kamer heeft bij ons Sonos en in de woonkamer staan er zelfs 2 play5 2e gen en de nieuwste AMP. We zijn geen passieve luisteraars dus is het handig om meer mogelijkheden te hebben dan enkel nummer voorkeuze.
Reputatie 3
Badge +2
Real time DJ mixen lijkt me inderdaad niet binnen het concept passen, echter binnen de Sonos community wordt al jaren gevraagd om een Jukebox mode in de controllers. Een modus die voorkomt dat je feestje geruineerd wordt door gasten die denken een DJ oorlog te moeten starten door elkaars muziek te interumperen en zelfs complete afspeellijsten te wissen, al dan niet bedoeld. In deze modus kun je bv slechts indivuduele nummers toevoegen aan het eind v/d wachtrij.
Reputatie 3
Badge +2
Ik vraag me af hoe je zeker kan weten dat het geen problemen zal opleveren voor de oudere hardware zonder te weten wat er precies voor chipsets in de oudere apparaten zitten... Niet iedereen heeft namelijk een nieuwe AMP of Play5 gen2.

Hoe dan ook zou het binnenhalen van 2 streams druk zetten op de hoeveelheid buffer (effectief de helft per stream) en de benodigde bandbreedte en stabiliteit van de verbinding. Vanwege de perfecte multiroom synchronisatie is Sonos gevoeliger voor verstoring dan bijvoorbeeld een Netflix stream, ondanks dat die laatste veel meer bandbreedte vraagt. Dit zou een groot potentieel zijn voor mensen die gaan klagen omdat de functie in hun (drukke wifi) situatie niet werkt.
Dat dan nog los van de eerdergenoemde vertraging die standaard toegevoegd wordt om multiroomsynchronisatie mogelijk te maken en dus "live" mixen verhindert.

Ik ben al sinds 2012 aanwezig (meer of minder actief) op deze communities, zowel Nederlandstalig als en kan me niet heugen ooit deze vraag gezien te hebben. Als er echt zoveel vraag naar was, zou hij toch op zijn minst wel eens gesteld moeten zijn door een van de door jou genoemde "miljoenen". Gebruik van een Sonos AMP icm een mengpaneel en traditionele mix-opstelling komt wel eens langs, maar net zoals bij jouw vraag is de ingebouwde vertraging/buffer om multiroomsynchronisatie mogelijk te maken.

Begrijp me niet verkeerd, het lijkt mij ook best een mooie functie, zeker voor feestjes, maar ik vermoed dat de technische obstakels alsmede de gewildheid, voor Sonos een barrière zullen vormen om hierin R&D te investeren.

Reageer