Installatie nieuw systeem

• 17 maart 2015
  • 11 reacties
  • 1319 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hallo
Ik ben sinds enige dagen fijnproever van een sonossysteem:).
Ik heb een playbar - sub - 1x play1 kunnen kopen bij een Harense Smid die dicht gaat , scheelde 30%:D:D:D.
Nu zoek ik nog 1x play1 kleur zwart dus mocht er iemand zijn ......
Ik heb voorlopig alleen nog maar de playbar aangesloten omdat ik geen vrije ruimte meer had op mijn router , dus even een switch halen en dat probleem is weer opgelost.
Nu vraag ik me af of het iets uitmaakt welke speaker-sub of play 1 ( in mijn geval ) ik bekabeld aansluit op de router.
Als ik de playbar bekabeld kan aansluiten dan zou ik de andere componenten altijd kunnen verplaatsen .
Weet iemand hier een antwoord op.

Gr. Frank

11 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ik zou de playbar aansluiten op je netwerk.
Deze blijft altijd in de buurt van je tv staan.
de andere kun je dan verplaatsen naar wens.
Reputatie 2
Badge +1
Ik zou de playbar aansluiten op je netwerk.
Deze blijft altijd in de buurt van je tv staan.
de andere kun je dan verplaatsen naar wens.

Langbeest ,
bedankt voor je reactie , dit was mijn gedachte inderdaad maar wilde even een bevestiging.
Reputatie 2
Badge +1
Nog even terugkomend op het aansluiten.
Ik lees op internet dat er een nieuwe update zou zijn dat een van de componenten bekabeld moet zijn overbodig maakt.
Klopt dit , zijn er al ervaringen mee door andere gebruikers ?

Gr. Frank
Reputatie 6
Badge +2
Klopt dit , zijn er al ervaringen mee door andere gebruikers ?

Als je het systeem wilt gebruiken met SonosNet, moet er minimaal één Sonoscomponent bedraad zijn aangesloten aan het netwerk. Als geen enkele Sonoscomponent bedraad is aangesloten, gebruikt het systeem de aanwezige wifi. De keuze is aan jou.
Reputatie 2
Badge +1
Als je het systeem wilt gebruiken met SonosNet, moet er minimaal één Sonoscomponent bedraad zijn aangesloten aan het netwerk. Als geen enkele Sonoscomponent bedraad is aangesloten, gebruikt het systeem de aanwezige wifi. De keuze is aan jou.

Oke , begrijpelijk , maar werkt dit ook goed of is het beter om er 1 bekabeld te nemen zodat het systeem op zijn "eigen" netwerk draait?

Gr. Frank
Reputatie 6
Badge +2
maar werkt dit ook goed of is het beter om er 1 bekabeld te nemen zodat het systeem op zijn "eigen" netwerk draait?

Het beste is om alle Sonoscomponenten via ethernet aan het netwerk te verbinden. Sonosnet (waarbij er dus één component via ethernet aan het netwerk is gekoppeld) is aan te raden bij middelgrote en grotere installaties. Is er slechts één Sonoscomponent aanwezig, kan de wifi-configuratie prima voldoen.
Reputatie 2
Badge +1
Het beste is om alle Sonoscomponenten via ethernet aan het netwerk te verbinden. Sonosnet (waarbij er dus één component via ethernet aan het netwerk is gekoppeld) is aan te raden bij middelgrote en grotere installaties. Is er slechts één Sonoscomponent aanwezig, kan de wifi-configuratie prima voldoen.

Dus in mijn geval is het het beste om er 1 bekabeld aan te sluiten .
mijn set-up is : playbar - sub en 2x play1 in de woonkamer .
Er zal waarschijnlijk wel eens een keer een play 1 verplaatst worden naar de zolder .
Reputatie 6
Badge +2
mijn set-up is : playbar - sub en 2x play1 in de woonkamer .

Als je geen van je componenten dicht bij een netwerkaansluiting hebt staan, kun je er ook voor kiezen om een Bridge te kopen (niet duur via Marktplaats of eBay) en die via ethernet te verbinden aan de router (of elders aan het netwerk). Daarna gebruik je de rest van de Sonos-apparaten draadloos via SonosNet.
Reputatie 2
Badge +1
Als je geen van je componenten dicht bij een netwerkaansluiting hebt staan, kun je er ook voor kiezen om een Bridge te kopen (niet duur via Marktplaats of eBay) en die via ethernet te verbonden aan de router (of elders aan het netwerk). Daarna gebruik je de rest van de Sonos-apparaten draadloos via SonosNet.

Ik kan de playbar makkelijk bekabeld aansluiten omdat ik vanaf de router (meterkast) een pijp heb liggen die achter de tv uitkomt .
Lijkt mij verstandig dus om die op de router aan te sluiten en de rest dan draadloos .
Reputatie 2
Ik heb een Sonos Boost als enige component aan het netwerk gehangen. De rest (bar, sub, 2 play:1 als surround, 2 play:3 en nog een play:1) draaien allemaal probleemloos via sonos net.
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb een Sonos Boost als enige component aan het netwerk gehangen. De rest (bar, sub, 2 play:1 als surround, 2 play:3 en nog een play:1) draaien allemaal probleemloos via sonos net.

Ik heb inmiddels de playbar voorzien van vaste internetkabel en de rest dus draadloos , klinkt geweldig en wat een vette bas heeft die sub.
De buren zullen wel weer gaan klagen denk ik:D:D

Reageer