Vraag

How to play music from HD connected to usb port of RT-N66U router

• 12 februari 2017
  • 11 reacties
  • 429 Bekeken

Hi all, I own since few weeks a set of Sonos speakers. A playbar , a Sub, and 2 pieces of play 3 speakers. They are connected to my RT-N66U router via wifi. I can play internet radiostations, and content from local phones and tablets. Sofar so good.

I have a WD HD connected to the usb port of my router, which contains video and audio files. I would like to play the audio files on the sonos system. However, I do not know how to setup the sonos system correctly.

I can play the content of the HD on my Samsung smart tv which is connected via wifi, aswell I can play the content via a mediaplayer which is also using wifi connection. So I assume the router settings should be ok.

Can anybody please explain to me how to go about playing the audio of my Hd on my Sonos system?
I experience the Sonos HMI as somewhat unlogical (at least my logic) so I need a step by step explanation.

Thanks, Rene

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Can anybody please explain to me how to go about playing the audio of my Hd on my Sonos system?
De WD-schijf hoeft niet per se aan de USB-poort van de router te zitten. Willekeurig waar in het netwerk is goed, als de schijf maar een netwerkadres heeft. In de Sonos Desktop Controller via Beheren -> Instellingen muziekbibliotheek -> Toevoegen kun je het netwerkadres handmatig invullen of Sonos laten zoeken.
Hoi beynym,

Bedankt voor je feedback.

Ik heb een aantal problemen: 1) ik weet niet waar ik het netwerk adress van de betreffende HD kan vinden.
2) ik herken de interface niet die je beschrijft. Ik gebruik een samsung android tablet met de sonos controller ik zal hieronder enkele screenshots plakken van een menu structuur die lijkt op degene die jij beschrijft, maar het volgens mij net niet is....

Hoofdmenu

Instellingen menu:

Ik vind niet het knopje instellingen muziek bibliotheek....

Wel muziek bibliotheek beheren...

Met daarin indeling muziek bibliotheek:

Daar kan ik via het knopje nieuwe share toevoegen wel iets toevoegen maar daar heb ik tot dusver geen succes mee. Een zoek functie vind ik in het geheel niet..

Bedankt voor je feedback.
Reputatie 6
Badge +2
Daar kan ik via het knopje nieuwe share toevoegen wel iets toevoegen maar daar heb ik tot dusver geen succes mee.
Dat is de goede plek, want je moet in dat scherm de share (ander woord voor de in je netwerk opgenomen WD-schijf) toevoegen.

ik weet niet waar ik het netwerk adress van de betreffende HD kan vinden.
Als je via het bovengenoemde 'knopje nieuwe share' niets kunt toevoegen, betekent dat dat de WD-schijf geen eigen IP-adres van de router heeft gekregen. Dan kun je proberen om de WD-schijf ergens anders in het netwerk te plaatsen, waar hij van de router wél een IP-adres zal krijgen. Als het een 'gewone' WD-schijf is (dus: wel USB-schijf en geen NAS-schijf) zal hij nooit een eigen IP-adres krijgen en dan dien je de WD-schijf niet aan de router te verbinden, maar aan een PC. In dat geval kun je hem zoeken in de bovengenoemde Sonos-interface en vervolgens toevoegen als muziekbibliotheek.
Hi,

I have the same router, this is how I set it up.

Another thing that I have done, is to upload all my music to Google Music, it's totally free. Then you can reach your music from Sonos, or your phone or whatever.
Hoi Beynym,

Ik zie het volgende scherm als ik op nieuwe share toevoegen klik:

Ik kan wel de naam van de router ingeven, maar daarna wordt het ok knopje niet geactiveerd (ik kan er niet op klikken)
Er zijn geen username en password nodig, (tenminste ik heb er geen ingesteld)

Ik ben niet zo thuis in de benamingen zoals NAS enzo... ik denk dat de setup die ik gemaakt heb wel op een NAS lijkt maar het niet is. Als ik op mijn mediaspeler de video /audio informatie afspeel (ook via wifi) dan gaat dat via upnp. Hoe de samsung tv dat doet weet ik niet.

Het lijkt erop dat jij een andere interface gebruikt... welke is dat..moet ik een app op een laptop zetten of op een Ipad?

Bedankt voor je feedback
Hi Pet,

Thanks for your feedback. Judging from the image which you attached, it seems you are using another app to control sonos as I am. I am using a samsung tablet with android. Are you using a windows based system? Should get one app on my laptop? Maybe ill have the same HMI in that case?

Thanks.
Hi,
Yes, it will be more easy in the windows app, as you can browse your network in it.

Hi Pet, I have installed the sonos app on laptop. When I browse to find the network drive, I see there is no such RT-N66U in the network (as I can see in your screenprint)

I can add for instance the HD via an ftp://192.x.x and then it appears in the windows exporer. But then I still do not know how to link to this in the sonos

Do you know how I can link ?.
Reputatie 6
Badge +2
Heb je al geprobeerd om de externe schijf aan je computer (in plaats van je router) te verbinden, zoals ik eerder suggereerde?
Hi Rene,

Could it be some settings on your router?

I have the USB harddrive, an SSD for music only, in the network in windows.

YYYYIIIIIEEEEEHHAAAAAAA.......IT WORKS.......

I HAD NOT SWITCHED ON THE VISIBILTY OF MY LAPTOP FOR THE NETWORK...

ONCE THAT WAS DONE I COULD SEE THE ROUTER AND IN A MATTER OF MINUTES, THE JOB WAS DONE, AS YOU DESCRIBED PET.!!!

GREAT HELP.

THANKS A LOT EVERYBODY 🆒🆒

Reageer