Beantwoord

Haperende sonos

Al vaker op dit forum gezien, een haperende sonos, weet iemand of dit een tijdelijke update/sonos probleem is?? Gr schuit
icon

Beste antwoord door Tim S 7 maart 2019, 09:28

Het forum laat inderdaad meer vragen en problemen zien dan dat mensen naar ons forum komen om te vertellen hoe ze van hun muziek aan het genieten zijn.
Haperingen kan door veel verschillende redenen zich voordoen en kan helaas a.d.h. van de aangeboden informatie/vraag niet achterhalen wat je probleem zou zijn.
Sonos is over het algemeen prima, en vaak komen deze problemen naar voren vanwege wifi storing, of een niet goed werkend thuis-netwerk, of de internet verbinding of muziekdienst die mogelijk met problemen zit.

Uiteraard onderzoeken we je probleem graag maar dan hebben we meer informatie nodig.
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.

Verneem ook graag op welke kamer/groep u het probleem meemaakt mocht u meerdere kamers/groepen in huis hebben.
Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Het forum laat inderdaad meer vragen en problemen zien dan dat mensen naar ons forum komen om te vertellen hoe ze van hun muziek aan het genieten zijn.
Haperingen kan door veel verschillende redenen zich voordoen en kan helaas a.d.h. van de aangeboden informatie/vraag niet achterhalen wat je probleem zou zijn.
Sonos is over het algemeen prima, en vaak komen deze problemen naar voren vanwege wifi storing, of een niet goed werkend thuis-netwerk, of de internet verbinding of muziekdienst die mogelijk met problemen zit.

Uiteraard onderzoeken we je probleem graag maar dan hebben we meer informatie nodig.
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.

Verneem ook graag op welke kamer/groep u het probleem meemaakt mocht u meerdere kamers/groepen in huis hebben.
Badge
Nou ik heb de hele set gekocht 3500€
maar het hapert als een gek verkoper ook al thuis gehad snapt er ook niks van en alleen bij spotify en in het begin van de nummers
heel vervelend
Reputatie 7
Badge +2
maar het hapert als een gek verkoper ook al thuis gehad snapt er ook niks van en alleen bij spotify en in het begin van de nummers
heel vervelend

Toevallig al contact opgenomen met onze support afdeling?
We onderzoeken je probleem graag, om een oplossing aan te dragen, of je op z'n minst de juiste richting in te wijzen.
Badge

heel vervelend
We onderzoeken je probleem graag, om een oplossing aan te dragen, of je op z'n minst de juiste richting in te wijzen.

Jazeker heb ik dat gedaan ook regelmatig het probleem door gestuurd en dan krijg je geen reactie
Reputatie 7
Badge +2

heel vervelend
Jazeker heb ik dat gedaan ook regelmatig het probleem door gestuurd en dan krijg je geen reactie

Heb je een case nummer voor me?
En waar refereer je aan als je spreekt over "het probleem door gestuurd"?
Mochten wij bijvoorbeeld om een diagnose vragen, dan wil je het bevestigings nummer wel naar ons terug koppelen.
Badge

Badge
Ik weet het niet dit is niet goed TIM S
Badge
Ik weet niet hoeveel case nummers je wilt hebben dit weekend TIM S maar bij ieder nummer wat hapert zal ik hem door sturen dus hou je hart vast maandag ik word hier niet goed van maar jij zal vast met een passende oplossing komen

Badge
Ja weer een nummer wat hapert en zo gaan we het helmtekens door om alleen maar negatieve reacties te plaatsen want er is momenteel niks positiefs te melden het is gewoon (beep)
Reputatie 5
Badge +3
Met deze frustratie zal je niet veel bereiken. Dit forum wordt in de weekenden niet bijgehouden door de mensen die de diagnoses kunnen uitlezen. Één diagnose is meer dan genoeg omdat alle volgende niet een ander beeld zullen geven.
Geef Sonos gewoon een kans om je probleem op te lossen of breng de hele handel terug naar je leverancier. Overigens geef je aan contact gehad te hebben met Sonos, maar op de vraag om een casenummer reageer je niet. Dat is dan natuurlijk ook wel weer jammer.

Overigens zou mijn advies zijn om maandag telefonisch contact op te nemen met Sonos om je problemen te bespreken.
Badge
Erooij ik snap helemaal wat je bedoeld maar als ik zo n bijdehand van een TIM S op deze site krijg en hij begint over case nrs kan die ze krijgen heb ook een bericht gestuurd naar de verkoper om deze troep terug te brengen er wordt geen ruk aan gedaan
maar inmiddels ben ik wel €3500 kwijt aan rotzooi
Reputatie 5
Badge +3
Het zal wel een bijdehante reactie van mij zijn, maar ik zie toch alleen maar een normale reactie van Tim S. Hij wil e.e.a. voor je uitzoeken maar zal dan meer informatie moeten hebben. Wanneer hij een casenummer vraagt dan kan je ook gewoon aangeven dat je die niet hebt om vervolgens, zoals je nu gedaan hebt, een diagnose te maken en dat nummer te melden.
Voor nu is het echt afwachten wat zij gaan zien, waarbij dit forum overigens pas als laatste door hen bekeken wordt. Het is een gebruikersforum, waarbij gebruikers elkaar van info proberen te voorzien. Sonosmedewerkers kijken wel mee, maar dit heeft niet hun prio. Vandaar ook mijn advies om ze te bellen.
Badge
Nou case nr ???
waar heeft die vent het over
als je er een beetje in zit hoe het werkt ja dan kom je er wel uit met case nr s
ook de update maakt het lekker makkelijk maar niet heus
nogmaals bij ieder nummer die ik wil beluisteren hapert als een gek dus is niet prettig om zo het weekend in te gaan aangezien ik alleen maar muziek luister en Geen tv dus het weekend duurt mij te lang
Reputatie 5
Badge +3
Wanneer je, zoals je aangegeven hebt, contact hebt gehad met Sonos, dan zou je van hen een casenummer moeten hebben gekregen, waaronder je probleem bij hen bekend is. Tim kan dan op basis van dat nummer eea nakijken.
Wordt onderhand wel nieuwsgierig naar wat je allemaal hebt staan van Sonos. Geen tv, dus geen surround....... hoe kom je aan 3500 euro aan apparatuur?
Maak je gebruik van het eigen netwerk wat Sonos opbouwt wanneer je 1 speaker bedraad aan je netwerk hangt? Gebruik je dit Sonosnet heb je dan al een ander Kanaalnummer gebruikt?
Ervaar je de haperingen op al je speakers? Ik ga er daarbij vanuit dat je meerdere kamers in Sonos hebt, wat nu wanneer je op 1 kamer afspeelt?
Je beschrijft problemen met Spotify, wat gebeurt er wanneer je radiostations gebruikt? Zelf heb ik geen ervaring met Spotify, ik gebruik Deezer.
Je router al eens opnieuw opgestart en/of op een ander kanaal gezet?
Badge
Wanneer je, zoals je aangegeven hebt, contact hebt gehad met Sonos, dan zou je van hen een casenummer moeten hebben gekregen, waaronder je probleem bij hen bekend is. Tim kan dan op basis van dat nummer eea nakijken.
Wordt onderhand wel nieuwsgierig naar wat je allemaal hebt staan van Sonos. Geen tv, dus geen surround....... hoe kom je aan 3500 euro aan apparatuur?
Maak je gebruik van het eigen netwerk wat Sonos opbouwt wanneer je 1 speaker bedraad aan je netwerk hangt? Gebruik je dit Sonosnet heb je dan al een ander Kanaalnummer gebruikt?
Ervaar je de haperingen op al je speakers? Ik ga er daarbij vanuit dat je meerdere kamers in Sonos hebt, wat nu wanneer je op 1 kamer afspeelt?
Je beschrijft problemen met Spotify, wat gebeurt er wanneer je radiostations gebruikt? Zelf heb ik geen ervaring met Spotify, ik gebruik Deezer.
Je router al eens opnieuw opgestart en/of op een ander kanaal gezet?

Als jij nou denkt dat je het bij mij op kan lossen mag je morgen komen graag zelfs en dan kan je zien wat ik aan sonos heb staan als je daar toe bereid bent kan je me bellen (telefoonnummer vanwege privacy verwijderd)
Reputatie 5
Badge +3
Welterusten. Niet zo bijdehand om je nummer hier te plaatsen en succes met je Sonos.
Badge
Die sonos kunnen ze in dr (beep) steken later
Badge
Iedereen mag toch weten dat het systeem niet werkt dus niet kopen klaar
Reputatie 5
Badge +3
Iedereen mag toch weten dat het systeem niet werkt dus niet kopen klaar

Of het systeem wel of niet werkt is afhankelijk van een paar factoren. Het internet moet snel genoeg de data doorsturen naar je modem/router om het daarna door te zetten naar de speakers. Als in een van die stappen iets misgaat kan het zijn dat je muziek gaat haperen. Daarnaast zijn er nog een ontelbaar aantal problemen die in je netwerk kunnen voorkomen waardoor het ook niet werkt. Sonos is een consumentenproducten en de meeste consumenten weten niet hoe een netwerk werkt in het algemeen, of hun eigen netwerk in elkaar zit. Sommige weten niet eens hoeveel routers ze hebben staan of waar de modem in huis te vinden is.

Omdat we weten dat klanten vaak te weinig verstand van hebben zijn wij er, bereikbaar via telefoon, email en chat. Ik had graag gehad dat je eerder contact had opgenomen zodat we je hiermee konden helpen. We zitten hier vijf dagen in de week tot zes uur in de avond om dit soort problemen op te lossen. Helaas is de lijn soms erg druk en moet je langer wachten dan normaal.
Maar je kunt ook op elk moment van de dag een diagnose maken, het nummer naar ons mailen (support@sonos.com) en dan krijg je binnen 24 uur (op werkdagen) een reactie terug.
We doen onze uiterste best om elke klant zo snel mogelijk te helpen dus maak daar dan ook gebruik van.

Ik kan begrijpen dat als je voor 3500 euro aan spullen hebt staan dat je graag wilt dat het goed werkt en wanneer het voor problemen zorgt die je niet zelf kan oplossen dat het voor frustratie zorgt.

Dank je wel voor de diagnose, hieruit maak ik op dat je alle speakers zijn gegroepeerd aan je Play3, Play3 Links. We zijn op dit moment bezig om een probleem te onderzoeken dat wanneer je de Play3 groepsleider maakt (dat wil zeggen, je klikt bij die speaker op 'groep' en voegt de overige kamers er aan toe) en je speelt dan Spotify af dat je buffer maar tot 30% vult. Dit is te laag om goed muziek af te spelen en hierdoor krijg je het probleem.

Kun je eens de groep opheffen en dan een groep opzetten vanaf je Playbar?

PS: We hebben hier en daar je berichten aangepast, dit is enkel om scheldwoorden te verwijderen even als je privenummer. De kritiek die je uit 'dat het niet werkt' laten we uiteraard staan.
Reputatie 5
Badge +3
Laten we het beleefd, leuk en gezellig houden 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Jammer dat Dennis niet laat weten hoe het verder gelopen is en of hij de tips heeft opgevolgd.

Reageer