Vraag

Groeps volume regelen op Sonos-speaker mbv knoppen werkt niet (play 1 en play 5)

  • 31 October 2016
  • 13 reacties
  • 2144 Bekeken

In de leefkeuken heb ik een "Sonos play 5" en een "Sonos play 1" staan.
Deze heb ik momenteel als groep gekoppeld, aangezien ik ze niet als stereopaar kan koppelen.

Het groepsvolume via de app is perfect tegelijk aan te passen, echter niet als ik het volume op een van de speakers verander.
Dan past alleen het volume van deze speaker aan en niet van de groep.. Niet wenselijk dus.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt


(in de woonkamer heb ik een playbar, 2 x play1 en Sub staan. Die doen dit wel aangezien ze gekoppeld staan)

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Het is goede feedback, en als meer mensen dit ook willen, dan zou ik zeggen voeg je stem hieraan toe. De reden dat het zo werkt is omdat meestal mensen verschillende kamers ook daadwerkelijk in verschillende kamers hebben staan, en dat het meestal juist wenselijk is om de kamers individueel te bedienen. Dat met de play/pauze knop de stream overal stopt is omdat met deze knop de stream zelf stop wordt gezet. Aangezien de stream naar alle zones wordt gestuurd, stopt het dus ook in alle zones.
Of we in de toekomst hier iets mee gaan doen kan ik niet zeggen, maar we houden zeker weten in de gaten hoeveel tractie dit idee verzamelt.
Badge
Ik heb hetzelfde probleem. Ik begrijp dat het niet kan maar vind dit wel een beetje raar, zou toch makkelijk een vinkje in een volgende software update kunnen zijn. Alle speakers staan in 1 ruimte en als ik even de muziek lekker hard wil zetten voor een mooi stukje wil ik niet naar mn telefoon hoeven zoeken.
Reputatie 1
Badge

Ik vraag me ook af wanneer deze instelling er zou kunnen komen. 
 

ik heb mijn installatie al 3 jaar en vanaf dag 1 heeft mij dit gestoord.

Ik heb zelf de standaardopstelling met 2 sonos one’s surround, playbar en sub en nog enkele losse sonos ones.

Vanaf de initiele setup werd snel duidelijk dat de surround one’s beter in een aparte groep konden staan zodat ik dit bij muziek of gelegenheden kon loskoppelen van de playbar (audio is niet echt aangenaam met gasten in de living als achtergrond).

echter bij tv kijken (70%vd tijd) staan ze in combo met de playbar en bedient de afstandbediening enkel de bar.. waarom? Surround sync opmerking hierboven werkt prima is geen argument want kan je zelfs vertragen of versnellen.
Nu al een 3 jaar lang om de zoveel tijd app open doen om de surround harder te zetten.. pfft..rare user experience of als ze in combo staan met andere en ik passeer een sonos one box kan ik niet de hele groep luider zetten.

Enorm lastig dat deze optie al die jaren er maar niet van komt, geef de gebruiker toch de keuze? Ik vermoed ook dat het draagvlak groter is als ik wat google kom ik zelfde vragen op andere topics tegen en dat veel mensen (zoals ik) er niet op reageerden in afwachting van die banale update.

ik wil nog wat 5’s bijkopen op strategische plaatsen maar hierdoor twijfel ik nog steeds serieus.

 

korte versie:

Dus als je deze optie ook wil. Reageer kort met +1, registreren vraagt niet veel tijd en dan komt dit er sneller van en kan je ten volle van je sonos installatie genieten!

 

Dank!

 

Ook ik zou graag de optie toegevoegd zien worden in de app. Heeft als voordeel dat je niet iedere keer de app. hoeft te openen. Bij de play/pauze toets is dit wel het geval.
Badge
Voor zover ik begrepen heb is het zo ook de bedoeling: manueel geluid verhogen past enkel het volume van die speaker(-set) aan en niet van alle speakers in de groep.
Reputatie 2
Voor zover ik begrepen heb is het zo ook de bedoeling: manueel geluid verhogen past enkel het volume van die speaker(-set) aan en niet van alle speakers in de groep.

Klopt volgens mij ook. Ik zou er ook horendol van worden dat als ik één "losse" speaker harder zet meteen de hele groep het volume omhoog gooit.... Jouw situatie is wel bijzonder met twee losse speakers in één ruimte. Opties: met de controller (app) het volume van de groep regelen of wat drastischer: één van de speakers inruilen voor een identieke aan de andere en alsnog een stereopaar maken 🙂. Marktplaats is gewillig!
Dank voor de reacties. Misschien ben ik dan toch de enige met dit probleem.. inderdaad bijzonder om twee speakers te hebben, maar de play 5 is te groot om op de vensterbank te zetten (aldus mijn vriendin 😉 ) dus dit is een soort tegemoetkoming.
Reputatie 5
Badge +2
Als je de volume knoppen gebruik op de speler, zal alleen die speler het volume verlagen of verhogen. Dit werkt dus niet voor het groeps volume, hiervoor moet je naar de Sonos app gaan om daar het groepsvolume aan te passen.
Okee is me duidelijk. Dank nogmaals voor de reacties. Maar dan nog blijft het tegenstrijdig dat als je op play/pauze van een speaker in een groep drukt er voor de gehele groep pauze wordt ingeschakeld, terwijl als je de volume knop op een speaker in een groep indrukt je wel alleen het volume op die speaker veranderd. Wees dan consistent...
Hi! Zojuist heb ik mijn nieuwe Playbase aangesloten op mijn tv en als groep gekoppeld met mijn al aanwezige Sonos One.

Ik heb dezelfde suggestie als bovenstaand beschreven. Met mijn afstandsbediening kan ik alleen het geluid van de Playbase aanpassen. Wenselijk zou zijn dat ik tegelijk ook het signaal van de One aan kan passen. Wellicht dmv een setting de gebruiker laten kiezen voor wel of niet tegelijk aan kunnen passen van het geluid?

Groeten, Roy
Reputatie 7
Badge +2
Hi! Zojuist heb ik mijn nieuwe Playbase aangesloten op mijn tv en als groep gekoppeld met mijn al aanwezige Sonos One.

Ik heb dezelfde suggestie als bovenstaand beschreven. Met mijn afstandsbediening kan ik alleen het geluid van de Playbase aanpassen. Wenselijk zou zijn dat ik tegelijk ook het signaal van de One aan kan passen. Wellicht dmv een setting de gebruiker laten kiezen voor wel of niet tegelijk aan kunnen passen van het geluid?

Groeten, Roy

Dit is helaas niet mogelijk, de afstands bediening zal alleen de Sonos Playbar, Playbase of Beam besturen waar mogelijke sub en surround speakers aan hangen.
Andere kamers zul je niet kunnen besturen met de bediening van de TV.
Weet dat het groeperen van kamers alleen voor muziek is wat in de app te kiezen is, niet voor het TV geluid.
Wij gaan er vanuit dat andere kamers die meedoen met TV geluid in een groep, kunnen stotteren en/of een echo geven omdat ze iets later het geluid kunnen laten horen.
Ik zou ook graag zien dat je in de instellingen zelf kunt bepalen of de fysieke volumeknoppen op de speakers de groeps-volume aanpast of enkel de speaker(set)-volume.

In mijn situatie met een woonkamer met open leefkeuken (zijn 2 groepen) maar eigenlijk 1 ruimte zou het prettig zijn om de groepsvolume te kunnen bedienen zonder de app.

Ben benieuwd of dit ooit in een software update komt

+1