Beantwoord

Google assistent update + Zeer te vreden over Sonos speakers

  • 20 February 2019
  • 8 reacties
  • 1276 Bekeken

Sinds 2 maanden ben ik bezit van de Sonos Beam en 2 x Sonos one.

Ik ben zeer te vreden over het geluid, wat uit de kleine speakers komt.
Ik gebruik de mooie design Sonos speakers als surround systeem en als radio in mijn woonkamer.
Echt goeie diepe duidelijke bass vanuit de kleine Sonos beam. Het is 't geld echt waard.
Zelfs mijn vrouw vind 't allemaal oké #geluid #grote #kwaliteit #desgin #bediening
2x Sonos one heb ik draadloos. Werkt perfect
In mijn ogen (of oren) heb ik niet een Sonos SUB nodig voor in mijn woonkamer.
Nogmaals goeie bass uit de Sonos beam
De Sonos speakers zijn echt een toegevoegde waarde.
Netflix, PS4, youtube, tv kijken etc is nu echt een belevenis met deze speakers.
En nee..ik ben geen verkoper!

Ook radio aanzetten via de app is super gemakkelijk, hard en zacht of mute te zetten via app/op de speaker(s) zelf en ook nog zonder een tv aan te zetten.

Om 't Sonos plaatje compleet te maken, hoop ik echt dat Sonos heel snel met de 'Google assistent update' komt.
Voor mijn Smart TV en voor mijn binnen en buiten Wifi/smart verlichting.
Dan kan ik ook nog een Sonos one kopen voor buiten (overkapping) voor radio en voor de tuinverlichting via spraak aan/uit te zetten.
Dus nu de vraag: Wanneer komt die 'update' ongeveer?

Mvgr, Harm
icon

Beste antwoord door Tim S 2 July 2019, 16:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Fijn om te horen dat je te vreden bent met het Sonos systeem.
Zie graag onze Community Post omtrent de laatste update over Google Assistant.
100% garantie kan ik helaas niet geven, maar Sonos werkt er hard aan om in het 1e kwartaal van 2019 de spraakdienst van Google uit te rollen.
Heren Sonos, het eerste kwartaal is alweer voorbij. Ik heb de Sonos one gekocht toen deze net uit kwam... Maar nog steeds geen Google op de Sonos... Was dus mijn primaire reden om een stem gestuurd systeem van Sonos te kiezen. .. Vervolgens moet ik meer dan 1 jaar wachten.... Vind ik echt schandalig. Kan ik mijn apparaat refunden...ik krijg niet wat ik gekocht heb... Hoor graag hoe we dit kunnen organiseren.
Reputatie 5
Badge +3
Tja... je zou het bij de verkoper kunnen proberen, maar volgens mij betaal je nog altijd voor wat er in de doos zit op het moment van aankoop, niet voor eventuele updates die al dan niet "binnenkort" beloofd worden.
Je hebt natuurlijk gelijk...maar dit ontslaat Sonos natuurlijk niet om eens een keer helderheid te verschaffen...het geluid van de Sonos one was beter dan de Google. Maar dit duurt natuurlijk wel erg lang. Inmiddels zijn ze al gepasseerd door meerdere aanbieders. Het zou mooi zijn wanneer Sonos eens een gebaar zou maken naar hun gebruikers.
Reputatie 5
Badge +3
Oftewel Alexa erop gooien, is wel niet beschikbaar in het Nederlands maar het werkt wel.
Omdat dit nog niet officieel ondersteunt wordt zal Sonos zich terugtrekken mochten er problemen voorkomen.
Badge
Vanaf juli komt er ook ondersteuning voor de Google assistent op de one en de beam.
Je kunt echter als je al een Google assistent hebt zoals bvb Google Home Mini/JBL link 10 of 20 ook al je Sonos bedienen met je stem.
Sinds kort kun je de Sonos koppelen in Google home assistent app.
Reputatie 5
Badge +3
Van de grond af aan opgebouwd en nog steeds een robotachtige stem 😔
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.