Beantwoord

Geluid wordt steeds onderbroken. Volgende nummer begint zomaar.

  • 18 February 2021
  • 11 reacties
  • 544 Bekeken

M’n Sonossysteem heeft ernstig kuren. Uit het niets. Geluid wordt steeds onderbroken. Zowel bij Spotify als TuneIn. Vervolgens begint zomaar een nieuw nummer.. Zeer irritant… Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 18 February 2021, 18:34

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Vaak zijn dit soort problemen te herleiden tot (conflicten in) je thuisnetwerk en hoe Sonos daarmee is verbonden dus helpt om daar wat meer informatie over te geven.

@Eddie the Eagle wat zou je zoal willen weten?

-2 Connect

-2 Sonos One

-1 Sonos SL

Ziggo als provider

Nighthawk router

Unify Accesspoints (volgens het dashboard loopt ‘t netwerk als een zonnetje)

Alle andere apparatuur in ‘t netwerk loopt wel goed.

 

Reputatie 6
Badge +3

Staat je Ziggo modem dan in bridge mode ?

Is de nighthawk alleen router of ook nog AP ?

Hoe is Sonos hiermee verbonden ?

Ziggo modem idd in bridge mode.

Nighthawk is router en daar hangen AP’s aan

Sonos is met één Connect aangesloten via netwerkkabel, de rest pakt ‘t beste AP

Probleem doet zich voor me één connect, die via AP verbonden is...

Reputatie 6
Badge +3

En daar gaat het fout, je hebt of bekabelde (1 of meer Sonos bekabeld of een Boost) of wifi mode (draadloos op eigen AP), maar nooit een mix van de 2.

zie hier

 

 

Dat ik ‘t goed begrijp: Ik heb diverse Sonos componenten, maar zodra er eentje met een kabel is verbonden, moeten ze allemaal?! 

Voor de volledigheid: De Connect waar issues mee zijn heeft geen kabel, die hangt in m’n wifi…  Alleen die beneden bij m’n receiver is bekabeld (zat er toch...)

 

Reputatie 6
Badge +3

Dat ik ‘t goed begrijp: Ik heb diverse Sonos componenten, maar zodra er eentje met een kabel is verbonden, moeten ze allemaal?! 

Voor de volledigheid: De Connect waar issues mee zijn heeft geen kabel, die hangt in m’n wifi…  Alleen die beneden bij m’n receiver is bekabeld (zat er toch...)

 

Nee, lees nu even dat artikel goed en ook doorklikken, daar staat het uitgelegd. Als je er 1 bekabeld wordt er een apart draadloos netwerk aangemaakt (SonosNet). Alle andere Sonos satelietjes krijgen dan van elkaar draadloos signaal. Je Unifi AP`s blijven dan totaal buiten schot, worden niet gebruikt.

Ok, thanks! Ik ga ermee aan de slag

@Eddie the Eagle Thanks, lijkt te werken. Instelling in de app aangepast. Iets meer detail: de bedrade connect stond recht onder (verdieping lager) de draadloze connect. Kan dus idd goed zijn dat de draadloze connect signaal kreeg van wifi en de bedrade connect tegelijk. Ander componenten hadden het probleem namelijk niet. 

Geniet nu weer van ononderbroken muziek!

Reputatie 6
Badge +3

Mooi, je kunt nog ff controleren in de app onder settings→ system→ info

 

bij elk v/d apparaten staat een waarde achter WM (wireless mode)

WM:0 = SonosNet

WM:1 = Wifi

WM:2 = Surrounds 5ghz

volgens mij heb jij geen surrounds, dus zou alles WM:0 moeten zijn.

 

 

 

Reputatie 6
Badge +3

En idd, dat heen en weer schieten tussen SonosNet en Wifi is een probleem dat vaker voorbij komt.