Vraag

Geen verbinding met Sonos

• 25 June 2017
  • 13 reacties
  • 13224 Bekeken

Ik heb sinds enkele dagen geen verbinding met mijn sonos systeem, heb alles als gedaan om weer verbinding te krijgen maar geen resultaat. Is het verstandig om alles te verwijderen en opnieuw te installeren? Mijn play-bar doet het wel, als de tv aanstaat

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
In dat geval, zou je antwoord willen geven op de vragen die ik hierboven stel? Als ik meer informatie heb over de situatie kan ik makkelijker een inschatting maken over wat er aan de hand is.
Reputatie 5
Badge +2
In de diagnose is te zien dat het netwerk dat je hebt door meer dan 1 apparaat worden uitgezonden. Dit kan voor problemen zorgen, maar eerst mag je even kijken naar de Bridge. Is deze nog actief? Brandt er een lampje bovenop, en als je op het knopje met de twee pijltjes drukt, gaat er dan een oranje lampje branden? Dan is het goed. Zo niet dan hoor ik het graag. Aan de achterkant van de Bridge zit natuurlijk de internetkabel die richting de router leidt. Waar deze de Bridge in gaat, horen twee UTP LEDs actief te zijn. Een oranje en een groene, en eentje van de twee knippert. Mocht u dit niet zien, dan heeft u een nieuw kabeltje nodig waarschijnlijk (kabelbreuk). Dit mag u dan proberen. Mochten deze lampjes wel gewoon branden zoals beschreven, dan mag u het netwerk opnieuw opstarten. Dit gaat in de volgende volgorde: Eerst alle Sonos apparaten, wifi verspreiders en uw router van de stroom af. Dan vervolgens mag u uw router aanzetten, en wanneer deze is opgestart de Bridge. Even aangenomen dat uw Sonos systeem direct aan uw router zit bekabeld, zou nadat de Bridge is opgestart (lampje op de bovenkant knippert dan niet meer) uw telefoon weer moeten kunnen verbinden. U krijgt dan een boodschap met dat u Sonos apparaten nodig hebt om muziek mee af te spelen. Zo ja, dan mag de rest van de Sonos weer aan, en hierna de wifi verspreiders. Veel tekst, maar hopelijk kan u er wat mee. Ik hoor het graag!
Reputatie 5
Badge +2
De update zelf niet, maar na de update wordt het systeem opnieuw opgestart. Dat kan nog wel eens voor problemen zorgen, afhankelijk van je netwerk setup. Gelukkig zijn dat nooit meer dan simpele miscommunicaties in het netwerk die 9 van de 10 keer op te lossen zijn door het gehele netwerk op de juiste manier opnieuw op te starten.
Reputatie 5
Badge +2
Heb je dit met meerdere controller apps? Zou je vanaf een controller die niet verbindt een diagnose willen maken? Dit kun je doen via 'dit werkt niet', dan 'meer opties', 'verzend diagnostische informatie'. Het nummer mag je hier vermelden. Wat voor Sonos apparaten heb je? Is er een Sonos apparaat bekabeld met je router via een ethernetkabel (bijvoorbeeld een Bridge, Boost of speaker)? Is er sinds het niet meer werkt iets veranderd in je netwerk, zoals nieuwe netwerk apparatuur, of een stroomstoring?
Sinds begin deze week 7.3 en ik kan ook geen verbinding meer maken met SONOS. Ook niet via de LT.
nummer is 7551087, ik heb 2 x een play 3 waarvan er 1 via een bridge met de router is verbonden. problemen sinds update begin deze week.
SUPER 🆒 ...dankjewel voor deze stap-voor-stap uitleg.. alles doet het weer :D
ben wel benieuwd of de update de veroorzaker was .
Ik krijg sinds de update geen geluid meer uit m'n 2 play 1 speakers. Beiden lichtjes branden wit maar de app herkent alleen de soundbar en de sub. Hoe krijg ik de de speakers opnieuw in de app en belangrijker het geluid weer uit de speakers?
Reputatie 5
Badge +2
Wil je een diagnose voor me verzenden en het nummer hier vermelden? Diagnose vezenden doe je zo.
Zojuist gedaan, nr is: 7557458
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Wilfred, zou je even de volgende stappen in deze volgorde willen uitvoeren?
- Haal je router van de stroom, zet deze na 10 seconden weer op de stroom
- Haal de Playbar, SUB en Play:1's van de stroom
- Zet de Playbar op de stroom, en zodra deze wit brand aan de zijkant (dus uitgeknipperd is), zet de SUB en Play:1's weer op de stroom
- Wacht tot de SUB en Play:1's ook uitgeknipperd zijn en ga dan in de Sonos app naar Instellingen > Info Over Mijn Systeem.

Zie je daar de Play:1's tussen staan? Dan was er een simpele netwerkcommunicatie error die met een herstart opgelost is.
Zie je ze daar niet staan? Dan zullen we de Play:1's even opnieuw moeten toevoegen. Via Instellingen > Instellingen Kamer > Huiskamer (+SUB) > Surroundspeakers toevoegen kan je ze weer toevoegen aan de Playbar (hier kan eventueel eerst nog Surroundspeakers verwijderen staan, klik hier eerst even op en wacht tot dit voltooid is).
Hoi, ik heb deze stappenplan precies zo uitgevoerd maar helaas nog zonder resultaat. De play 1's staan wel gewoon in het systeem maar er komt nog geen geluid uit. Valt me wel op dat ik met tunen geen verbinding krijgt.
Reputatie 4
Badge +3
Dan wil ik je vragen even telefonisch contact met ons op te nemen, Wilfred, je netwerk en Sonos systeem zal even nagekeken moeten worden. Onze contact informatie vind je hier