Vraag

Geen geluid mediaplayer

• 15 februari 2016
  • 10 reacties
  • 1269 Bekeken

Hoi allemaal,

Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een Playbar. De installatie was een fluitje van een cent en het geluid is prachtig via de TV en verschillende radiostations. Ook het streamen van mijn NAS werkt perfect! Dus hierover ben ik erg tevreden.

Ik heb de Playbar bedraad aan het netwerk en via de optische kabel naar de TV (Philips 46 inch 3D Max Smart TV 46PFL8008K/12) en de TV speaker uitgeschakeld via het menu van de TV. Ik heb een XS4all settopbox voor de TV en deze via HDMI naar de TV. TV kijken werkt prima.

Vanuit mijn mediaplayer (Mede8er MED600X3D) gaat er een HDMI naar mijn TV. Echter krijg ik bij het starten van bijvoorbeeld een serie wel beeld maar geen geluid via de Playbar. Ik had een optische kabel van de Mede8er naar een versterker maar die heb ik los gehaald, want ik wil het geluid via de Playbar laten lopen.

Weet iemand hiervoor een oplossing? Zijn er misschien bepaalde instellingen die ik moet doen op de TV of Mede8er?

Hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt!!

Gr Tim

10 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ik vermoed dat je in de instellingen van de TV even moet aangeven dat de radio ook via HDMI moet gaan lopen.
Ik had hetzelfde toen ik nog een Philips tv had; waarschijnlijk speelde je iets af in Dolby Digital of DTS. Je tv zou dit om moeten zetten naar stereo of doorgeven aan de Playbar in een formaat dat ie 'snapt', maar dat doet ie misschien niet. Bij mij was dat zo in elk geval. Ik moest daarom mijn mediaspeler op stereo zetten en toen had ik wel geluid.
@Langbeest, Bedankt voor je antwoord. Echter heb ik TV instellingen helemaal nagelopen en heb deze opties niet gevonden.

@tinustilburg: Bedankt voor je reactie. Ik kan op mijn mediaplayer alleen kiezen voor "AC3/DTS 5.1" en "TrueHD/DTS-HD 7.1"
Dus ik denk dat daar het probleem zit omdat het beiden DTS is. Wel erg raar dat de Mede8er geen stereo kan uitzenden.
Reputatie 5
Badge +2
@Langbeest, Bedankt voor je antwoord. Echter heb ik TV instellingen helemaal nagelopen en heb deze opties niet gevonden.

@tinustilburg: Bedankt voor je reactie. Ik kan op mijn mediaplayer alleen kiezen voor "AC3/DTS 5.1" en "TrueHD/DTS-HD 7.1"
Dus ik denk dat daar het probleem zit omdat het beiden DTS is. Wel erg raar dat de Mede8er geen stereo kan uitzenden.

Zit de PLAYBAR nu via de Mede8er of de TV? Als de PLAYBAR nu op de TV is gekoppeld, kijk dan even bij de instellingen van de TV, wellicht dat je hem daar wel kan aanpassen.
@Ryan A: De Mede8er Mediaplayer zit met HDMI aan de TV. Ik heb werkelijk alle instellingen op de TV al aangepast maar geluid van de afgespeelde film of serie blijft helaas uit.
Het probleem is gelukkig opgelost. Ik heb uiteindelijk alles opnieuw aangesloten en de Mede8er weer in een andere HDMI poort gedaan. En het werkt!

Alleen nu nog de boel lipsync krijgen. Dat is helaas niet gemakkelijk.
Reputatie 5
Badge +2
Het probleem is gelukkig opgelost. Ik heb uiteindelijk alles opnieuw aangesloten en de Mede8er weer in een andere HDMI poort gedaan. En het werkt!

Alleen nu nog de boel lipsync krijgen. Dat is helaas niet gemakkelijk.

Heeft de PLAYBAR vertraging in het geluid ten opzichte van het beeld? Of andere spelers, gegroepeerd met de PLAYBAR?
Hoi Ryan, Het is moeilijk te zien maar ik denk dat het geluid sneller is dan het beeld.
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Ryan, Het is moeilijk te zien maar ik denk dat het geluid sneller is dan het beeld.

In de instelingen kamer van de PLAYBAR, bij Diagloog TV, kan je een vertraging invoeren, Probeer deze even uit om te zien of het daarmee de vertraging weg gaat.
Hoi Ryan,

Dat heb ik geprobeerd en dat lukt helaas niet om de vertraging weg te nemen.

Reageer