Vraag

Fout 1002

• 22 februari 2016
  • 21 reacties
  • 8556 Bekeken

Sinds kort heb ik problemen bij het functioneren van mijn sonos-netwerk. De verbinding wordt dan plotseling verbroken en als ik opnieuw probeer muziek te laden krijg ik de melding dat fout 1002 is opgetreden bij het toevoegen aan de wachtrij. Maar de wachtrij zelf is ook niet meer zichtbaar. Een tijdlang kan ik dan niks. Na enige tijd is er dan opeens weer verbinding.

Ik maak gebruik van een sonos bridge. Mijn wifi doet het wel gewoon. Kan iemand helpen?

21 Reacties

Reputatie 2
Badge +1
Kijk eens op het Engelstalige deel van het forum, dit probleem wordt hier uitgebreid besproken met diverse mogelijke oplossingen: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/an-error-occurred-while-adding-tracks-to-the-queue-1002-5907428

Succes,

Jim
Dank voor je reactie, Jim. Probleem is dat ik alles heb geprobeerd wat daar wordt voorgesteld, maar, net als bij velen daar helpt het niet. Het is een zeer hardnekkig en frustrerend probleem. Extra vreemd is dat het jarenlang prima ging, en sinds aantal maanden een drama is. Heb precies hetzelfde systeem, zelfde router, etc. Lijkt dus behoorlijk onverklaarbaar...
Reputatie 5
Badge +2
Stuur even een diagnose in van je systeem en reply hier het bevestiging's nummer.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Het is zeer frustrerend.
Reputatie 4
Badge +3
Dezelfde vraag geld voor jou, stuur even een diagnose in van je systeem en reply hier het bevestigingsnummer.
Ik heb hetzelfde probleem. Enige dat vorige keer hielp was alle apparaten (dus sonos, router, switch etc) uitschakelen, en vervolgens de hele keten in omgekeerde volgorde weer een voor een inschakelen. Erg irritant als dat iedere paar dagen moet gebeuren! Kan ik ook een diagnose sturen? Levert dat wat op?
Reputatie 5
Badge +2
Dingen opnieuw opstarten kan in sommige gevallen helpen, als het bijvoorbeeld gaat om verkeerd gecachede netwerkinformatie, maar wanneer het gaat om draadloze interferentie bijvoorbeeld, daar heb je met opnieuw opstarten weinig invloed op. Diagnoses wanneer je een probleem ervaart, en die hier melden, is in alle gevallen een goed idee.
Helaas lukt ook het verzenden van de diagnostische info niet, ik ben echt helemaal de verbinding kwijt 😞
Reputatie 5
Badge +2
In dat geval kun je om dit op te lossen het beste ons bellen. Ons nummer en openingstijden vind je op http://www.sonos.com/nl-nl/contact/contact-options.
Dag, ik heb hetzelfde probleem als Hans_15. In ieder geval bij het afspelen van muziek van de NAS. Inmiddels een nieuwe user met nieuw wachtwoord aangemaakt.
Muziekbibliotheek opnieuw geindexeerd.
Krijg zowel de melding "kan muziek niet afspelen" als "problemen met het toevoegen van nummers..." met foutcode 1002. Help!!
Heb diagnostische info verzonden met nummer 8410860. Alvast dank voor de hulp.
Reputatie 5
Badge +2
Zo te zien zit er nogal wat draadloze storing in de lucht bij je Connect. Wil je de volgende stappen uitvoeren en de diagnoses hier vermelden?
Je mag naar Beheren - Instellingen - Geavanceerd. Daar zie je Draadloos kanaal staan (Dit is via Windows. Via Mac is het Sonos->Voorkeuren->Geavanceerd. Met mobiele apparaten is het Instellingen->Geavanceerd).
Hier heb je een keuze uit drie mogelijkheden. Het huidige kanaal is 11.
Vervolgens zet je het kanaal op 6. Dan wacht je even 20 minuten terwijl je muziek afspeelt, zodat het kanaal goed wordt weergegeven. Daarna maak je een nieuwe Diagnose.
Wanneer deze klaar is mag je dit nogmaals doen voor kanaal 1.
Dag Bob,
Dank voor je snelle antwoord. Heb de stappen gevolgd en diagnostische info verzonden. Het nummer is 8420260.
Je zeg dat er veel storing is bij de connect. Wat bedoel je daar precies mee??
Hoor graag van je!

Peter van Dijk
Reputatie 7
Badge +2
Mijn collega vroeg eigenlijk om een diagnose van ieder draadloos kanaal waar de Sonos op geplaatst kan worden.
Er is keuze tussen kanaal 1, 6 en 11.
Uw Sonos stond op 11 en hier zat storing op.
Uw laatst diagnose, laat mij zien dat Sonos nog steeds op 11 staat, en ik zie hier nog steeds storing op.
We willen eigenlijk diagnoses ontvangen terwijl Sonos even op draadloos kanaal 6 en 1 stond, waarin we een vergelijking kunnen trekken of de andere kanalen beter werken.
Indien de andere kanalen ook storing ervaren, moet er iets in de buurt staan van je Sonos wat dan de storing veroorzaakt.
Wil u voor nu verzoeken toch het bericht van mijn collega nog eens door te lezen waarin word uitglegt hoe kanalen gewisselt kunnen worden.
Dag Tim,
De set heeft gisteren uitgebreid op alle kanalen staan spelen.
Heb de instructies keurig gevolgd.
Mag ik jou vragen de log nog eens goed te bekijken?
Dank en groet,
Peter van Dijk
Reputatie 7
Badge +2
Zie helaas geen diagnose in uw bericht terug, tevens als ik de diagnoses zie die u heeft gegeven, zie ik Sonos alleen op kanaal 11 staan, niet op kanaal 1 of 6, dus ik kan geen vergelijking trekken.
Dag Tim,
Zie hier een nieuwe poging. Nummer 8451253. Om 0904uur gestart op kanaal 11, 0924uur naar kanaal 6 en om 1004uur naar kanaal 1.
Nu zichtbaar?
Dank en groet,
Peter van Dijk
Reputatie 7
Badge +2
Nu heb ik dus helaas maar 1 diagnose, van kanaal 1, en dus niet van kanaal 6.
Wil je eigenlijk verzoeken ons telefonisch te contacteren zodat we je direct van feedback en een mogelijke oplossing kunnen voorzien.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Wat een drama. Heb na het overschakelen steeds gecontroleerd of het kanaal inderdaad gewisseld was, hetgeen ook zo was. Ik bel op een vrijdag. Dank en groet.
Reputatie 7
Badge +2
Kan goed zijn dat het kanaal aangepast was, maar zie hier verder geen diagnose van terug, diagnoses zijn moment opnames, en wilde een diagnose van elk draadloos kanaal.
Denk dat je verder sneller een antwoord heb als je belt, dus laten we het telefonisch gewoon afhandelen/oplossen.

Hier van hetzelfde. Als ik muziek  wil afspelen van een afspeellijst krijg ik regelmatig de foutmelding “1001” en “1002”. Ondertussen is het ook niet meer mogelijk om een radiostation af te spelen viaTuneIn. “Kan radioststion niet afspelen” “Kan Sonos apparaat niet vinden” , … en meer van deze boodschappen.

Als ik dan plots wél een afspeellijst kan afspelen worden niet al mijn producten gevonden (ik heb 1 beam en 2 Sonos one’s, waarvan er 1 Sonos one onvindbaar is).

Deze problemen doen zich al voor van bij aankoop van het product, nu al enkele maanden geleden. Wanneer ik contact opneem met de verkoper van het product stelt die mij voor om contact op te nemen met mijn internet provider “want het probleem zal wel bij hun wifi liggen” Ondertussen is er een technicus van mijn internet provider langs geweest en daar zit het probleem blijkbaar niet.

Een technicus laten langskomen van bij de verkoper kost mij 50€ per uur en dat voor een probleem waar ik niet de oorzaak van ben. Ik koop een product en dat werkt niet zoals het mij beloofd werd dat het zou werken.

#help!!

#nietblij

Reputatie 3
Badge +2

Hey Klingel,

Heb je al een keer contact opgenomen met onze help desk?

Mocht je dit nog niet gedaan hebben zou ik je aanraden om dit te doen, dan kunnen ze je hiermee gelijk helpen.

Reageer