Duurzaamheid en energieverbruik in relatie tot consumentenbond december 2021.

  • 22 December 2021
  • 2 reacties
  • 557 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Vandaag kreeg ik een ronkend bericht van Sonos in de mail over de sustainability van het bedrijf. Goede zaak dat Sonos haar bedrijfsvoering wil verduurzamen. Gisteren las ik echter een zeer matige review van de consumentenbond over de Sonos Arc. De review was matig niet vanwege de kwaliteit van het geluid (ik ben zelf een Arc bezitter) maar vanwege het abnormaal hoge energieverbruik. Dat ik helaas ook mijn eigen ervaring sinds ik de trotse bezitter ben van niet alleen de Arc maar ook een Sub, een Five en 2xOneSL. Het energieverbruik dat ik meet gaat in onze duurzame woning richting de 15% van het totale verbruik! Voor een soundsysteem! 

Mijn vraag gaat dus over de verduurzaming van het energieverbruik van Sonos producten na de productie, wanneer ze in gebruik zijn bij ons als consumenten (en Sonos fans, want dat ben ik desondanks). Wat doen jullie om dat verbruik te beperken? Ik lees elders overwegingen om het systeem uit te zetten. En wat doet Sonos om het verbruik, vooral in standby modus te beperken? Want daar lees ik in de e-mail helemaal niets over.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ach, plaats er een zonnepaneeltje bij en je wint het weer terug. En gezien je configuratie is het wel meer dan een surroundsetje. Dit zijn nu eenmaal de geneugten van altijd alles altijd online willen hebben.

Verwacht via dit gebruikersforum geen rechtstreekse reactie van Sonos op je vraag.

Reputatie 7

Hier vind je het verbruik van de Sonos devices in stand by - de energiebespaarstand waar Sonos na een tijdje in terugvalt.

https://support.sonos.com/s/article/256?language=nl_NL

Arc: 4,4w

Sub: 3,8w

Five: 3,1w

One SL: 3,4w

Totaal 18,1w in jouw geval dus. Geen idee of dat veel is, maar als je je speakers altijd wil kunnen bereiken (en dat wil ik) is het wat het is.