Dubbele levering


Badge +1

2 weken geleden heb ik een Boost, Roam SL met oplader, en een Sub besteld. Verdeeld over 3 leveringen kwam alles binnen, en wel twee keer. Was nog een beetje aan het twijfelen hoe dit op te lossen: Marktplaats vind ik eigenlijk niet eerlijk, aan de andere kant had ik weinig trek om veel moeite te gaan doen om binnen Sonos duidelijk te maken dat het een retourzending is die te niet hoeven te crediteren.

 

Gelukkig is Sonos wakker geworden: ze komen ze zaak ophalen. 

 

Meer mensen hiermee te maken hebben gehad?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

23 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Vind je het zelf niet een beetje een vreemd bericht? Kennelijk zelf een foutloos leven.

Wat is je doel van het verzoek of meer mensen hier last van hadden? Kan mij er niet veel bij voorstellen.

 

Badge +1

Natuurlijk vond ik het vreemd, en zoals ik al zei staat Marktplaats me een beetje tegen, waarbij een beetje een understatement is. 

Dus ik heb de dozen ongeopend laten staan, maar hikte een beetje aan tegen het starten van een retourproces. 

En zoals ik schreef: ik ben blij dat Sonos dit zelf opstart. 

En een foutloos leven heb ik niet. Verre van dat.

 

Reputatie 7
Badge +3

Zal aan mij liggen, maar ik snap er steeds minder van.

Er is een fout gemaakt en het is opgelost. Dan is het toch klaar? Wat wil je dan bereiken met het wel moeite nemen om het hier te plaatsen?

Hoi @wijo 

Is toch gewoon het omgekeerde proces van bestellen.
Hoezo moeite ?

Badge +1

Ik vroeg of meer mensen er mee te maken hebben gehad. Niet meer en niet minder. 

Reputatie 7
Badge +3

Maar met welk doel?

Wat kan je met die informatie? 

Badge +1

Niets, gewoon leuk om te weten.

Reputatie 7
Badge +3

Hoop moeite voor niks 😉

Badge +1

En jouw moeite dan? Wat hoop jij te bereiken?

Reputatie 7
Badge +3

Helemaal niks, vind het gewoon leuk om te reageren. De ene keer om te proberen te helpen, de andere keer om mensen te wijzen op vreemde berichten. 
Wat ik bijvoorbeeld wel een punt zou vinden is het feit dat wanneer je op hetzelfde moment 3 zaken besteld dit in 3en geleverd wordt. Zeker in deze tijd waar CO2 uitstoot een dingetje is lijkt mij dit niet geheel gewenst. Dit moet anders en beter kunnen. 

Badge +1

Het is inderdaad in 3 leveringen gekomen

  1. Een enkele laadset voor de Roam. Toen was ik thuis.
  2. 2 maal boost, 2 maal Roam en 1 maal lader. Hierbij weet ik vrij zeker dat DHL niet heeft aangebeld en “niet thuis” heeft gezegd.
  3. 2 maal Sub. Gelukkig was mijn vrouw er toen, want dat ding is best wel zwaar.

 

Hoi @wijo 

Sonos has accidentally sent customers extra speakers as "gifts"
Och ja.
😂

Badge +1

Ik heb betaald via iDeal, dus meerdere keren betalen is niet aan de orde,

Ik heb wel een mail gehad van Sonos, met de excuses en de mededeling dat ik return labels ga ontvangen;

maar die heb ik nog niet.

Ik denk dat in mijn geval het mogen houden omdat het ongevraagd is toegestuurd niet waar is.

De wet spreekt over “ongevraagde toesturing om je tot aankoop te bewegen”. Dat is niet het geval.

Maar ik ben geen jurist, en wellicht bazel ik maar wat.

 

De gang zou wel lekker vol staan met 7 Subs.

Badge +1

Ik heb de spullen ontvangen. Zoals ik al vreesde gaat terugsturen via een obscure UPS site die niet echt gericht is op gemak voor de klanten. Het liefst hebben ze dat ik het doe via een dropoff point (maar vind ik de sub te zwaar voor). 

Ophalen is de volgende optie

Ik kan een tijd invullen waarop ze de zaak mogen ophalen, maar nog even geen idee welke restricties er dan naar boven komen.

Reputatie 7
Badge +3

Uit het dagboek van……..

Er is niets aan de hand, er is een fout gemaakt, het wordt opgelost maar je blijft maar problemen zien. Laat het lekker ophalen en het is klaar. Jij krijgt je ophaalbewijs en alle verdere problemen zijn voor Sonos. Punt.

Badge +1

Totdat blijkt dat ze alleen ophalen tussen 9:00 en 16:00 en ik dus een vrije dag moet nemen.

 

Overigens is het meer dan duidelijk dat jij dit een vreemde draad vindt, dus dat steeds benadrukken is ook niet nodig. Ik zou zo’n draad dan negeren.

Reputatie 4
Badge +3

Totdat blijkt dat ze alleen ophalen tussen 9:00 en 16:00 en ik dus een vrije dag moet nemen.

Dan zet je de spullen die ze op komen halen toch aan de straat op de dag van ophalen, hoef jij ook geen vrij te nemen.

Weet zeker dat wanneer jij dan weer thuis bent de spullen zijn opgehaald 😂

Denken in oplossingen noemen we dat 💪

Totdat blijkt dat ze alleen ophalen tussen 9:00 en 16:00 en ik dus een vrije dag moet nemen.

Dan zet je de spullen die ze op komen halen toch aan de straat op de dag van ophalen, hoef jij ook geen vrij te nemen.

Weet zeker dat wanneer jij dan weer thuis bent de spullen zijn opgehaald 😂

Denken in oplossingen noemen we dat 💪

Hoi Allemaal, en @wijo in het bijzonder,
Geef me maar een seintje als je ze buiten gaat zetten, kom ik er wel op passen🤣

Reputatie 7
Badge +3

Totdat blijkt dat ze alleen ophalen tussen 9:00 en 16:00 en ik dus een vrije dag moet nemen.

Wat is het leven toch zwaar, er is vast iets te verzinnen.

Totdat blijkt dat ze alleen ophalen tussen 9:00 en 16:00 en ik dus een vrije dag moet nemen.

Wat is het leven toch zwaar, er is vast iets te verzinnen.

En als dat nu niet zo is ?
Sonos zou het kunnen vragen wanneer het hem uitkomt, dat ze het komen ophalen.
Hij @wijo heeft nergens om gevraagd, dan datgene wat hij besteld heeft.
Ik zou er ook geen snipperdag aan spenderen.

Reputatie 4
Badge +3

Totdat blijkt dat ze alleen ophalen tussen 9:00 en 16:00 en ik dus een vrije dag moet nemen.

Wat is het leven toch zwaar, er is vast iets te verzinnen.

 

Gewoon lekker helemaal niets doen en wachten tot Sonos aan de bel hangt, en dan je wensen kenbaar maken.

en nemen ze geen contact met je op ook goed toch😃

Reputatie 7
Badge +3

Of gewoon fatsoenlijk blijven en zelf even contact opnemen met Sonos, met de mededeling dat je er geen vrij voor wilt/kunt nemen en dat het hun probleem is om met een gepaste oplossing te komen.