Deel groep uitschakelen

• 10 April 2015
  • 6 reacties
  • 1233 Bekeken

Reputatie 2
Hallo allemaal,

Ik heb drie Sonossen (2xplay1 en 1xplay3). Deze zitten allemaal in één groep omdat ik overdag graag overal dezelfde muziek hoor. s' Nachts echter kan deze in de woonkamer gerust uitgezet worden. Maar hoe doe ik dat? Door hem gewoon op minium niveau (groen lampje brandt) te plaatsen, door de stekker uit te trekken of zijn er nog andere mogelijkheden?

Met vriendelijke groeten

Geert Dornez

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Badge
Geef eens iets meer info, welke staan waar? in drie verschillende plaatsen? 2 plaatsen?
oplossing:
In verschillende kamers configureren, en kan je ze groeperen of apart (kamers) laten spelen.
Reputatie 2
Beste,

Play3 staat in de woonkamer, een play1 staat in de slaapkamer, de laatste play1 in de badkamer. Overdag mogen alle toestellen dezelfde muziek spelen, 's nacht moet deze van de woonkamer uit.
Ik heb vroeger vastgesteld toen ik nog maar twee toestellen had (en deze niet in één groep zaten) er toch een kleine verschil opzit als je op beide toestellen dezelfde post instelt.
Zal dit moet jouw oplossing niet het geval zijn?

Met vriendelijke groeten

Geert Dornez
Reputatie 3
Badge +2
s' Nachts echter kan deze in de woonkamer gerust uitgezet worden. Maar hoe doe ik dat? Door hem gewoon op minium niveau (groen lampje brandt) te plaatsen, door de stekker uit te trekken of zijn er nog andere mogelijkheden?

De Sonos-componenten zijn bedoeld om altijd aan de stroom te staan. Iedere keer van de stroom halen bekort de levensduur.
Badge
In configuratie 3 kamers maken met betreffende play's (Play3 woonkamer, een play1 slaapkamer, play1 badkamer.)

je kan de kamers dan groeperen die je wilt laten samenspelen, en indien gegroepeerd, spelen ze simultaan op dezelfde post !
zie hier maar eens 😉 https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1967/kw/groeperen/session/L3RpbWUvMTQyODc0Mzg1Mi9zaWQvLWg4SURBam0%3D
Reputatie 2
Hartelijk dank voor het helpen meedenken.
Ik los het nu op met de toestellen die niet op een bepaald ogenblik moeten spelen uit de groep te halen.
Het lukt en dit is het belangrijkste.

HIer mag dus een slotje op.

Met vriendelijke groeten

Geert Dornez
Reputatie 3
Badge +2
HIer mag dus een slotje op.

Discussies op dit forum worden nooit gesloten; want er kan altijd nog iemand langskomen met additionele informatie, vraag, verzoek en opmerkingen.