Vraag

Deactivatie ongedaan maken

  • 15 November 2019
  • 26 reacties
  • 1259 Bekeken

Graag info hoe ik deactivatie ongedaan kan maken!

 

dank, Bart


26 Reacties

Reputatie 7

Zo snel mogelijk contact opnemen met Sonos, dus liever via telefoon. Wellicht is dit al niet meer mogelijk.

Ik zit met hetzelfde probleem. Connect:amp wordt binnen 19d gedeactiveerd.

Mail gestuurd, maar dit zou niet ongedaan gemaakt kunnen worden?

Dit zijn echt frauduleuze praktijken als je ‘t mij vraagt..

geen reclame en al zeker geen service.

motiveert mij niet om nog Sonos producten aan te kopen.. met hun 30%..

Reputatie 7

Hoezo probleem en fraude? Je hebt er toch zelf voor gekozen om je device te deactiveren in ruil voor korting op een nieuwe?

Doordat ik een mail van Sonos kreeg dat ik de Bridge kon verwijderen, daar deze overbodig was en alles via Wifi kon en vlak nadien een mail voor een trade up dacht ik ook wel dat dit over die Bridge ging die ik toch niet meer kon gebruiken.. Helaas deactiveerde ik per ongeluk het toestel waarop mijn boxen in de woonkamer geconnecteerd waren.. dus helemaal niet mijn bedoeling.. had ook helemaal geen benul van al die benamingen.. nu weet ik goed dat deze Connect:amp heet en niet Bridge, maar is het helaas te laat.. En dus vind ik dit heel misleidend!! 

Reputatie 7

Tja. Wel vervelend voor je. Maar jij zegt wel zelf ja op iets waar je geen benul van hebt. Dan ben je niet misleid, noch is er sprake van fraude. Maar goed, blijft vervelend.

Reputatie 7
Badge +2

@Akael & @barttakkenkamp 

Spijtig om te vernemen dat dit zich op deze manier zo voordoet.

Ga jullie spoedig een mail sturen waar we graag antwoord op terug zien.

Bedankt Sonos voor deze fijne oplossing!! :thumbsup_tone2:

Reputatie 1
Badge

Ik zit met een soortgelijk probleem. In de mailwisseling met support kom ik er niet uit, niets meer aan te doen krijg ik terug. Dit lijkt dus ook anders te kunnen. Bovendien is mijn connect per direct gedeactiveerd zonder de 21 dagen in acht te nemen. Hoor dus graag Sonos hoe we dit (het weer permanent actief krijgen van mijn connect) kunnen herstellen!

Ik heb hetzelfde probleem,ik dacht dat het een update was, maar hij is gewoon uitgeschakeld. Het had sonos gesierd wanneer er een andere gekocht de oude op stil te zetten 

Ik zit hier met het zelfde PROBLEEM mijn sonos werkt hier ook al niet meer en ben het daar zeker niet mee eens .waarom sturen jullie zulke berichten zit hier nu met de sonos 5 die voor mij veel geld heeft gekost vraag me af hoe sonos hier mee omgaat en ben het er zeker niet mee eens .zijn er mensen die het eens met me zijn dan gaan we daar eens werk van maken hoor het graag 

 

Ben ook erg belachlijk en slecht behandeld door de medewerkster van sonos. Weet je wat het is geld klopperij 

Reputatie 7

@Riatheo Is jouw Sonos gedeactiveerd naar aanleiding van jouw aanvraag om een korting in verband met een trade up, zie https://www.sonos.com/nl-nl/tradeup? Naar ik heb begrepen wordt tijdens het proces om de korting aan te vragen een aantal malen gewaarschuwd dat het “in te ruilen” product wordt gedeactiveerd omdat het de bedoeling is dat het gaat worden gerecycled. Zie ook de veelgestelde vragen bij de link. Waar is het bij jou dan misgegaan?

Ze zouden er een case van maken en binnen enkele weken op terug komen. Nu ruim 2 maanden later nog steeds niets gehoord. 

Vanwege verjaardagscadeau snel moeten upgraden n.a.v. de mails van Sonos over legacy. De huidige prima Gen1 van mijn play:5 laten deactiveren en gekozen voor de omruilactie waarbij je voor 100 euro minder kosten een Play 5 gen 2 kan aanschaffen. Krijg ik een week later een excuusmail van de baas van Sonos en dat het allemaal niet zo bedoeld was etc. Maar ja je kan dan niet meer terug. Nu heb ik een Play5 gen 1 die nog helemaal goed is maar onbruikbaar gemaakt. Naar de schroot ermee. En dat in deze tijd van duurzaamheid. Slechte beurt Sonos. Zonde gewoon.

Aansluitend nog op vorige reactie. Is er een mogelijkheid om (wellicht met 100 euro terugbetaling) mijn play 5 Gen 1 weer te activeren? Mijn dochter zou blij zijn!

Jammer dat Sonos niet met een verklaring komt en zegt voor 100 euro activeren we de oude box. Hebben ze toch een aantal nieuwe verkocht

Badge +1

Hier ook slachtoffer van ongewilde deactivatie van een luidspreker, en nee geen waarschuwingen

ga ze morgen gelijk bellen, en hoop het te kunnen annuleren voel me enorm besodemieterd en ben enorm geschrokken van deze praktijken, ga toch niet zo’n dure luidspreker van 2 jaar recyclen voor 30% korting op een te hoge adviesprijs dat dit zomaar mag, ze zouden vervolgt moeten worden voor dit soort praktijken 

Reputatie 7

Joh. Vier maal min of meer dezelfde ongefundeerde reactie op het forum?

Maar goed. Je bent nergens het slachtoffer van. Je speakers blijven werken en je hebt jezelf het recht verschaft op 30% korting. Er is geen probleem. Waarom de paniek?

Ik ben ook slachtoffer van de dubieuze verkooptechnieken van Sonos. Heb per abuis geklickt op deactivatie in een trade -up voorstel.

Twee goed werkende speakers werden gedeactiveerd. Heb onmiddellijk na het clicken, dur ruim voor het verstrijken van de 21 dagen contact opgenomen met Sonos. Enige argument was “valt niet meer terug te draaien”

Online aankopen vallen onder de europese wetgeving ter bescherming van consumenten. Iedere consument heeft het recht om een transactie te annuleren binnen een bepaalde periode en economisch in de situatie te komen alsof de transactie niet heeft plaatsgevonden. De verkoopmethode van Sonos valt nmm onder het beschermingsrecht, De definitieve deactivatie frustreert dit recht. Dit wordt al helemaal duidelijk wanneer de consument niet tevreden is met het trade-up exemplaar en dit retourneert. Hij wil dan terugkeren naar de oude situatie maar dat is niet mogelijk. 

 

Indien er voldoende “slachtoffers” zijn is dit een zaak diie we gezamelijk kunnen aanspannen. 

 

Hoor graag

Eric

Reputatie 7

Ik ben zeer benieuwd of deze situatie kan worden rechtgezet via het consumentenrecht. En vervolgens hoe de schade wordt vastgesteld - op basis van de dagwaarde van de oude speakers of vervangingswaarde? Wordt er nog rekening gehouden met een stukje eigen verantwoordelijkheid als Sonos zou kunnen bewijzen dat je niets met een aantal waarschuwingen hebt gedaan?

Wil je hier laten weten hoe het afloopt? 

Reputatie 6
Badge +3

Ik ben ook slachtoffer van de dubieuze verkooptechnieken van Sonos. Heb per abuis geklickt op deactivatie in een trade -up voorstel.

Twee goed werkende speakers werden gedeactiveerd. Heb onmiddellijk na het clicken, dur ruim voor het verstrijken van de 21 dagen contact opgenomen met Sonos. Enige argument was “valt niet meer terug te draaien”

Online aankopen vallen onder de europese wetgeving ter bescherming van consumenten. Iedere consument heeft het recht om een transactie te annuleren binnen een bepaalde periode en economisch in de situatie te komen alsof de transactie niet heeft plaatsgevonden. De verkoopmethode van Sonos valt nmm onder het beschermingsrecht, De definitieve deactivatie frustreert dit recht. Dit wordt al helemaal duidelijk wanneer de consument niet tevreden is met het trade-up exemplaar en dit retourneert. Hij wil dan terugkeren naar de oude situatie maar dat is niet mogelijk. 

 

Indien er voldoende “slachtoffers” zijn is dit een zaak diie we gezamelijk kunnen aanspannen. 

 

Hoor graag

Eric

Hoe zeer ik ook Sonos-fan ben…..ik ben het volledig met je eens en heb hier ook meermaals over bericht in dit forum, precies met dezelfde argumenten als jij hierboven schrijft. Ik denk ook dat het volledig tegen het consumentrecht indruist. Ik ben overigens geen slachtoffer. Sonos heeft dit gedrocht van een regeling dan ook weer snel in de ban gedaan en al een behoorlijke tijd geleden. Waarom dan zo laat nog dit protest er tegen ? Zoals je hierboven ook kunt lezen heeft Sonos contact gezocht met spijtoptanten en die blijkbaar een passende oplossing geboden zoals Akael hierboven, alhoewel er niet bij staat wat die oplossing dan was. Ik vraag me af waarom je hier nu nog mee komt en niet meteen bij Sonos aan de bel hebt getrokken, ze zijn meer dan redelijk bij het zoeken naar een oplossing.

Inderdaad wat laat maar ontdekte sinds vandaag dit forum en ben benieuwd naar andere ervaringen. Heb overwogen naar de vrederechter te stappen maar een collectieve actie zou beter zijn.

Sonos weigert het recht op terugkeer naar de oude situatie te accepteren en biedt alleen een aankoop tegen 50% korting aan. Eindeloze correspondentie heeft niets opgeleverd. Ik wil geen nieuw apparaat maar herstel van mijn oude apparaten. Nog geen enkel argument gehoord waarom deactivering niet ongedaan gemaakt kan worden. Voor een hi-tech bedrijf een weinig overtuigend.

 

Mijn 2 play 5’s staan hier te wachten om weer te kunnen functioneren. Bij aankoop een paar jaar geleden had er een disclaimer bij gemoeten dat deze apparaten wellicht op enig moment niet meer zouden functioneren op nieuwe software. 

Eric

Reputatie 7

Die disclaimer zou dan ook op alle andere met internet verbonden electronica moeten komen. Je PC, je iPhone, je TV…..

Reputatie 6
Badge +3

Die disclaimer daar geloof ik niet in. Waar ik wel in geloof is dat hier een vorm van 'koop op afstand’ heeft plaatsgevonden en daar is het herroepingsrecht voor consumenten op van toepassing. Dat wil zeggen dat je deze binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen ongedaan kunt maken. Je had dan wel duidelijk en binnen 14 dagen moeten communiceren door een brief of e-mail dat je de overeenkomst wilt herroepen.

Tot zover mijn juridische inschatting…...nu even praktisch, ik had die 50% gepakt.

Reputatie 7

Geen idee of "verkoop” op afstand (onklaar maken van de Sonos tegen een kortingsvoucher) daar ook onder valt. We gaan het zien.

 

En, heel eerlijk gezegd, ik mis wel enige zelfreflectie bij de klagers……... 

Reageer