Beantwoord

Chromecast audio + sonos play 1

• 6 March 2019
  • 4 reacties
  • 4621 Bekeken

Beste mensen,

Ik wil graag mijn sonos play one combineren met 2 chromecasts audio.
Zodat ik de chromecast audio’s op mijn oude offline speakers aansluit en samen met de sonos play 1 kan gebruiken als een multiroom audio installatie.

Iemand enig idee of dit al mogelijk is of wordt met de google assistant?
icon

Beste antwoord door Tim S 7 March 2019, 09:36

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Je moet dus ergens het geluid dat via de Chromecast wordt gemaakt naar de Sonos krijgen. Met Apple zou dat makkelijk zijn, zelfs zonder Chromecast: daar heb je AirPlay. Bij Android dus niet. De Play:1 hebben echter geen ingang. Om je muziek toch in het Sonos-systeem te krijgen heb je een Connect, Connect:amp, Play:5 of Amp nodig. Daar kun je je Chromecast op aansluiten om je muziek naar de Sonossen te krijgen. De Chromecast sluit je aan op één van die apparaten (de Connect is het goedkoopst, maar ook het meest beperkt - ik er mijn CD-speler aan hangen) en dan kun je de muziek van de Chromcast weergeven op je Play:1.

Wellicht goedkoper: koop een refurbished iPhone of iPad en stream je muziek naar de Play:1’s met Airplay.
Reputatie 7
Badge +3
@106rally Hoe krijg je dan via iPhone of ipad de audio naar de oude offline speakers? Voor AirPlay zal je toch ook een geschikte ontvanger moeten hebben.
Reputatie 7
Inderdaad. Even gemist dat op de Play:1’s geen Airplay zit...... Tja dan wordt het toch de Connect met een Chromecast, of een One erbij en die groeperen met de Play:1’s en de Connect.
Reputatie 7
Badge +2
Of een Play:5 kopen en hier de Chromecast op de analoge ingang aansluiten.
De Connect wil je alleen in huis halen als je een versterker van een ander merk hebt welke je wilt integreren in het Sonos concept.
Je kan de Play:1 de analoge ingang van een andere speaker zoals de Play:5 laten oppakken. en/of de Play:5 en Play:1 in een groep zetten zodat ze beide de analoge ingang laten horen.