Bridge

• 17 April 2015
  • 2 reacties
  • 1022 Bekeken

Reputatie 2
Hallo,

Ik had m'n bridge nog liggen (zit intussen op m'n thuisnetwerk met 2 PLAY 1's en 1 PLAY 5). Nu zit ik ergens met een plek in m'n huis waar de wireless ontvangst van dat netwerk niet te best is. Kan ik de bridge met een UTP kabel aan de router aansluiten (zelfde netwerk) en deze bridge als access point gebruiken voor bv een smartphone?

Groeten,

Chris.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Welkom op het forum, Creurke!

Nu zit ik ergens met een plek in m'n huis waar de wireless ontvangst van dat netwerk niet te best is. Kan ik de bridge met een UTP kabel aan de router aansluiten (zelfde netwerk) en deze bridge als access point gebruiken voor bv een smartphone?

In deze situatie lijkt het er op dat je het beste de Bridge bedraad kunt aansluiten op de router en zodoende je wifi-configuratie van het Sonos-systeem wijzigt in een Sonosnet-configuratie. Je kunt daarom het beste alle Sonos-componenten van de stroom halen. Daarna de Bridge aansluiten en configureren m.b.v. een Sonos Desktop Controller. Als dat gelukt is kun je de overige Sonos-componenten weer aan de stroom zetten. Sonosnet heeft een mesh-structuur en daarmee een beter bereik dan een regulier wifi-netwerk.
Reputatie 2
De bridge is alleen om het sonosnet te vergroten.
Voor je wifibereik zou je een accespoint kunnen gebruiken en deze bedraad aansluiten op de router.