Vraag

Betekent bedraad (ethernetkabel) dat muziek gestreamed wordt alleen door ethernetkabel?

• 6 januari 2016
  • 11 reacties
  • 4728 Bekeken

Een vraag van een niet technicus 😉 , inmiddels in bezit van Playbar en 2 Play:1's.
Uitgangspunt: Ik wil zoveel mogelijk componenten BEDRAAD aansluiten op mijn router.

Mijn vragen:

* als ik mijn Playbar en Play:1's mbv ethernetkabel direct aansluit op mijn router dan ga ik ervanuit dat de muziek gestreamed wordt DOOR de kabels en niet via het WIFI netwerk?
* het WIFI netwerk wordt dan alleen maar gebruikt om de componenten te bedienen via een Sonos app?

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Uitgangspunt: Ik wil zoveel mogelijk componenten BEDRAAD aansluiten op mijn router.
Prima uitgangspunt; bedraad is altijd bedrijfszekerder dan draadloos.

als ik mijn Playbar en Play:1's mbv ethernetkabel direct aansluit op mijn router dan ga ik ervanuit dat de muziek gestreamed wordt DOOR de kabels en niet via het WIFI netwerk?
Correct.

het WIFI netwerk wordt dan alleen maar gebruikt om de componenten te bedienen via een Sonos app?
Nee, alle communicatie met de Sonos-componenten zal dan via de ethernetkabel verlopen.
Reputatie 4
Badge +3
Correctie.
Het klopt dat alleen de bediening van je Sonos apparatuur via je WiFi gaat.
Iets anders dus als wat beynym zegt.
Je telefoon zit immers niet aan een ethernet kabeltje 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb bedoeld te zeggen (en ook gezegd) dat de communicatie met de Sonos-componenten via ethernet zal verlopen. En dat is ook zo. Communicatie van diverse handhelds zal natuurlijk via wifi verlopen (of via SonosNet in geval van Android apparatuur). Maar daarover sprak de vraagsteller niet.
Reputatie 2
Badge +1
V.wb. de Playbar klopt het, echter de verbinding met je Plays 1's verloopt via WiFi/Sonosnet, deze hebben immers geen aansluiting voor een ethernetkabel.
Reputatie 6
Badge +2
verbinding met je Plays 1's verloopt via WiFi/Sonosnet, deze hebben immers geen aansluiting voor een ethernetkabel.
Je vergist je; iedere Play:1 beschikt over een ethernetaansluiting.
Reputatie 2
Badge +1
verbinding met je Plays 1's verloopt via WiFi/Sonosnet, deze hebben immers geen aansluiting voor een ethernetkabel.
Je vergist je; iedere Play:1 beschikt over een ethernetaansluiting.

Klopt, mijn fout!
Ik heb alles bedraad aangesloten, vier play 1 en een playbar. Op ALLE componenten werd het draadloos gedeelte softwarematig uitgeschakeld. Werkt als een zonnetje.
@Pol: kan ik zien aan in de app of ergens anders dat het draadloze gedeelte softwarematig IS uitgeschakeld. Gewoon voor mijn eigen geruststelling. Voor mijn gevoel is bedraad stabieler dan draadloos, vandaar!
Reputatie 6
Badge +2
kan ik zien aan in de app of ergens anders dat het draadloze gedeelte softwarematig IS uitgeschakeld.
Nee, dat is niet te zien, omdat het uitschakelen van de wifi in de Sonos-componenten niet wordt geadviseerd, noch ondersteund door Sonos.
Alles is haarfijn uitgelegd in volgend artikel: https://bsteiner.info/articles/disabling-sonos-wifi
Je kan ook perfect zien of de wifi al dan niet is ingeschakeld - is tevens uitgelegd in het artikel.
Reputatie 2
Badge +1
Alles is haarfijn uitgelegd in volgend artikel: https://bsteiner.info/articles/disabling-sonos-wifi
Je kan ook perfect zien of de wifi al dan niet is ingeschakeld - is tevens uitgelegd in het artikel.

Mooi, duidelijk verhaal!

Reageer