Vraag

bestelling via sales; proforma factuur?

  • 24 October 2020
  • 3 reacties
  • 629 Bekeken

Hoi allen,

Gisteren heb ik via afdeling sales een bestelling geplaatst. Sonos Arc, sub en 2x SL. Heb hierop 5% korting gekregen. Medewerktster vroeg me of ik via creditcard wilde betalen. Aangezien ik die niet heb en vroeg of het via Ideal kon zei ze dat dat niet gaat omdat ik via de telefoon de bestelling heb gedaan. Ze zou een proforma factuur sturen.

Deze heb ik inmiddels gehad maar de manier van betalen zit me niet lekker en ik heb dan ook nog niks overgemaakt.

Rekeningnummer is een bank in Luxemburg; JP Morgan bank. Linksonder de factuur staan de bankgegevens waarnaar het bedrag van bijna €2000 overgemaakt moet worden. 
 

Daarnaast staat de bestelling ook niet in mijn Sonos-account. Mijn gezonde achterdocht speelt nu op en ik vraag me af of dit een normale gang van zaken is wanneer er via Sales een bestelling wordt geplaatst. Het is niet zo dat ik het idee heb dat het oplichting is maar voordat ik dit bedrag overmaak zou ik graag meer info willen of dit wel klopt, en daarnaast liefst IN mijn account de bestelling zien. Ik heb nu alleen een mailbevestiging en proforma factuur, waarvan ik een bewijs van betaling moet reply-en alvorens de bestelling verwerkt kan worden en opgestuurd kan worden…

Heeft iemand ervaring met deze manier van bestellen via Sonos zelf? Ik kan hier namelijk niks over vinden en ben niet 100% overtuigd nu of ik het juiste doe door klakkeloos over te maken.… Country of origin: China staat eronder. Ik vind het vreemd dat het niet via Ideal kan (of Klarna) wat wel zo is wanneer online een bestelling wordt geplaatst.

 

zie onderstaand screenshot van de proforma factuur:


 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hoe ben je bij “de afdeling sales” terechtgekomen?

Via de Sonos-site… dus wat dat betreft lijkt het wel legit maar ik heb nu idd bij retailer gezocht en gevonden en ga deze set daar halen, hopelijk ook met wat korting 😏

 

Reputatie 7

Hoe ben je bij “de afdeling sales” terechtgekomen?

Hoi @DeLuuuds ,

Geen idee of het zuiver is.

Maar als ik jou was zou ik eens bij een retailer gaan kijken.
Bv Platte tv, of een ander. Genoeg keuze zou ik denken.
Volgens mij doe je daar goed aan.