Vraag

bedraad en wifi door elkaar gebruiken

• 10 June 2020
  • 2 reacties
  • 3117 Bekeken

Badge

Ik heb een vraag, ik heb een beam aangesloten op een bedraad netwerk en de surround speakers via wifi dit werkt goed.

ik heb een extra speaker toegevoegd op de slaapkamer maar deze is te ver van mijn sonos netwerk beneden, terwijl ik een mesh netwerk heb met een node op de slaap kamer.

Na uitzoek werk blijkt dat zodra je 1 device aansluit met een kabel sonos een eigen wifi netwerk maakt. Is dit uit te schakelen zonder kompleet op wifi over te gaan.

Het beste is volgens mij een bedraad netwerk daarom zou ik dit willen, wat bedraad kan bedraad en alleen wifi bedraad niet lukt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 1
Badge +2

Hoi Kred1966,

ja hoor dat is goed mogelijk.

ga naar instellingen.

ga dan naar systeem → dan naar producten → kies de betrfeffende kamer ->

ga dan naar producten → sluit de netwerkkabel aan en kies dan voor wifi uitschakelen.

ik heb zelf zo meerdere componenten aangesloten op een netwerkkabel terwijl de rest 

op wifi draait. En werkt al bijna 2 jaar zonder problemen.

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb een vraag, ik heb een beam aangesloten op een bedraad netwerk en de surround speakers via wifi dit werkt goed.

ik heb een extra speaker toegevoegd op de slaapkamer maar deze is te ver van mijn sonos netwerk beneden, terwijl ik een mesh netwerk heb met een node op de slaap kamer.

Na uitzoek werk blijkt dat zodra je 1 device aansluit met een kabel sonos een eigen wifi netwerk maakt. Is dit uit te schakelen zonder kompleet op wifi over te gaan.

Het beste is volgens mij een bedraad netwerk daarom zou ik dit willen, wat bedraad kan bedraad en alleen wifi bedraad niet lukt.

Sonos met een kabel aansluiten is in sommige gevallen de beste manier maar in jouw situatie zal ik het gehele systeem draadloos gebruiken.

Hoi Kred1966,

ja hoor dat is goed mogelijk.

ga naar instellingen.

ga dan naar systeem → dan naar producten → kies de betrfeffende kamer ->

ga dan naar producten → sluit de netwerkkabel aan en kies dan voor wifi uitschakelen.

ik heb zelf zo meerdere componenten aangesloten op een netwerkkabel terwijl de rest 

op wifi draait. En werkt al bijna 2 jaar zonder problemen.

Ik zou niet deze opstelling aanraden, er kunnen problemen ontstaan wanneer het systeem gedeeltelijk draadloos als bekabeld werkt.

Ik zou een klant met die opstelling ook niet helpen een probleem op te lossen omdat het een niet ondersteunde setup is. Je bent vrij om het systeem te gebruiken maar als je zou inbellen met een probleem zou ik aanraden het systeem op een van beide methods te gebruiken en niet beide tegelijk.