Beantwoord

Beam als reguliere speaker?

  • 1 May 2021
  • 7 reacties
  • 197 Bekeken

Hallo,

Ik ben van plan over te stappen naar Sonos en ben aan het kijken welke speaker(configuratie) in welke kamer te gebruiken. 

Nu vind ik de Beam erg aansprekend (ook qua looks). Ik vroeg me af of de Beam (in plaats van als soundbar) ook als ‘reguliere’ speaker te gebruiken is (dus bijvoorbeeld in een bepaalde kamer in plaats van een Five, en dus zonder TV? 

Heeft iemand hier ervaring mee?

Graag jullie ideeën hierbij. 

Veel dank!

B.

icon

Beste antwoord door Erooij 1 May 2021, 21:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Geen ervaring mee, maar het gaat zeker.

Reputatie 7
Badge +3

Wat wil je precies doen met de Beam. Normaal sluit je deze als soundbar aan en kan je tv en muziek, zonder tv, afspelen. Voor muziek heb je dan min of meer stereo. Je kunt niet 2 Beams als stereo plaatsen. 
Zoals @Eddie the Eagle aangeeft zal het ongetwijfeld werken, maar het is in feite een vreemde oplossing. Je kan dan ook alleen muziek streamen naar de Beam. Wellicht voor een wat kleinere ruimte prima.

Een ruimtelijker geluid zal je bereiken met 2 one’s die in stereo geplaatst kunnen worden. Voor echt fantastisch geluid voor muziek zal je naar de five moeten.

Bedankt voor je reactie; Ik snap wat je zegt over 2 One’s die geluid mooi in stereo weergeven. Maar het verschil tussen de Five en Beam snap ik (buiten wat kwaliteitsverschil) dan nog niet helemaal. Geven immers allebei prachtig geluid in stereo vanaf één fysieke plek?

Reputatie 6
Badge +3

Over luisterervaring valt niet te twisten, dat is harstikke persoonlijk. Wat je wil, dat kan gewoon.

Over luisterervaring valt niet te twisten, dat is harstikke persoonlijk. Wat je wil, dat kan gewoon.

Tnx

Reputatie 7
Badge +3

Zoals @Eddie the Eagle aangeeft is de luisterervaring erg persoonlijk. Wel kan gesteld worden dat de Beam met een heel ander doel is ontwikkeld dan de five. De Beam moet ook geoptimaliseerd zijn om spraak goed weer te geven, terwijl de focus bij de five op muziek ligt. Ik bezit geen five, maar ik verwacht toch echt wel dat deze de Beam overklast. 
Maar feit blijft, het zal gewoon werken en ben jij tevreden met het geluid…….. wie zijn wij dan als forumleden om daar iets van te vinden. 😉

Reputatie 6
Badge +3

Zoals @Eddie the Eagle aangeeft is de luisterervaring erg persoonlijk. Wel kan gesteld worden dat de Beam met een heel ander doel is ontwikkeld dan de five. De Beam moet ook geoptimaliseerd zijn om spraak goed weer te geven, terwijl de focus bij de five op muziek ligt. Ik bezit geen five, maar ik verwacht toch echt wel dat deze de Beam overklast. 
Maar feit blijft, het zal gewoon werken en ben jij tevreden met het geluid…….. wie zijn wij dan als forumleden om daar iets van te vinden. 😉

Ik heb een Play 5 en de Beam bij een vriend beluisterd. De Play 5 is de kampioen, maar dat is IMHO :wink: