Vraag

Batterij Sonos Move

  • 19 November 2019
  • 13 reacties
  • 3265 Bekeken

Ik heb een vraagje over de batterij van de Sonos Move. Wanneer ik hem helemaal heb opgeladen en na een tijdje gebruik uitschakel met de knop aan de achterkant loopt de batterij toch leeg. Enig idee?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Dat doen alle batterijen, op langere of kortere termijn.

 

Een Sonos is overigens juist bedoeld om aan te laten staan, zodat hij altijd via wifi bereikbaar is.

Reputatie 7
Badge +2

Het 1x de knop in drukken zal de speaker in standby zetten, niet uit.

Als je de power knop 5 a 10 seconden ingedrukt zou houden, dan zet je het toestel pas uit, waarin de batterij ook niet verder zal leeglopen.

Het 1x de knop in drukken zal de speaker in standby zetten, niet uit.

Als je de power knop 5 a 10 seconden ingedrukt zou houden, dan zet je het toestel pas uit, waarin de batterij ook niet verder zal leeglopen.

Was dat maar zo. Als ik de knop 5 seconden inhoud totdat je een bliepje hoort en de ledjes uit gaan dan houdt de batterij het max 7 dagen vol. langer echt niet. Zeer teleurgesteld in dit Sonos device. 

Reputatie 7

Gaat hij niet uit zichzelf aan zodat de batterij leegloopt? Zie dit topic: https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/sonos-move-randomly-turns-on-6831114

Reputatie 5
Badge +3

Het 1x de knop in drukken zal de speaker in standby zetten, niet uit.

Als je de power knop 5 a 10 seconden ingedrukt zou houden, dan zet je het toestel pas uit, waarin de batterij ook niet verder zal leeglopen.

Was dat maar zo. Als ik de knop 5 seconden inhoud totdat je een bliepje hoort en de ledjes uit gaan dan houdt de batterij het max 7 dagen vol. langer echt niet. Zeer teleurgesteld in dit Sonos device. 

 

Laad je telefoon eens op en zet hem uit.

Na 7 dagen zet je hem weer aan.

Reken er maar op dat hij leger is zo niet leeg

 

 

Reputatie 7

Bij mijn telefoon niet hoor….

Reputatie 5
Badge +3

Bij mijn telefoon niet hoor….

 

Knappe telefoon :thumbsup_tone1::grinning:

 

Ik heb een speaker van JBL die ik kan uitschakelen en na 4 weken aanzetten en accu doet het prima :)

Ik heb er nu een sonos move bij en op amper 2 dagen zonder te gebruiken is de accu leeg :(. als ik dit hier allemaal lees lijkt het normaal te zijn maar dit valt me wel zwaar tegen. Uitschakelen wil nog altijd zeggen niets verbruiken maar hier werkt dat blijkbaar niet. Ik heb net een move gekocht om hem mee te nemen naar een andere plek zonder netspanning en dan loopt dat ding leeg. Zo haal ik nooit mijn 10 uur muziek uit de accu. Eigenlijk ben ik teleurgesteld in dit product !

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Kun je de Move volledig op laden tot 100% en hierna een diagnose maken? Als je hierna de Move niet wilt gebruiken tot de batterij tot circa 20% is teruggelopen. Maak hierna nogmaals een diagnose nadat de je Move op de oplader zet.

Volg deze stappen in de Sonos app om een diagnose te maken: Instellingen > Hulp & Tips > Diagnose verzenden > Verzenden.

Plaats beide diagnosenummers hier.

 

Met een korte druk op de knop achter op de Move gaat het apparaat in slaapstand. Wanneer je dan de app opent komt de Move uit slaapstand. Na enige tijd niet gebruikt te zijn zal de Move dan weer in slaapstand gaan. Het kan zijn dat als je vaak de app opent de Move sneller leeg is dan wanneer je dit niet doet.

Door de Move niet uit slaapstand te laten komen in die situatie raad ik je aan de aan/uit knop voor een seconde of vijf ingedrukt te houden. De Move gaat dan volledig uit (je hoort ook een ander deuntje) en is enkel aan te zetten door op de knop te drukken of het apparaat op de dock te zetten.

 

 

Inmiddels een maandje verder, nog steeds geen oplossing?

de move gaat, ondanks dat deze is uitgeschakeld, geen slaapstand, soms ook vanzelf aan! Staat niet op het onhandige dock,  geen Alexa ed geactiveerd. Batterij dus binnen een week helemaal leeg, niet leuk als je er gebruik van wilt maken. 

ook ik ervaar inmiddels dat de volledig opgeladen batterij na een paar dagen leeg is! waardeloos, het lijkt wel een surface. wat is eraan te doen, geen onzin reacties svp.  ik mag aannemen dat er niets blijf werken op de achtergrond.

Hier ook supersnel leeg. Valt erg tegen. Dus als je hem niet gebruikt en in het weekend erbij pakt, altijd leeg.... Onze JBL had ik 3 maanden uitstaan in de kast. Zet hem aan en 5 uur volle bak muziek! 

Reputatie 7

Misschien toch eens contact opnemen met Sonos, zoals hierboven wordt geadviseerd?