Apple tv 3 icm play 5

• 3 April 2015
  • 4 reacties
  • 1082 Bekeken

Reputatie 2
Ik wil graag mijn line in op mijn sonos gebruiken voor de output van mijn apple tv ( dus ook airplay). Ik heb nu een optische kabel aangesloten. Tussen deze optische kabel zit een verloopje van optisch naar jack. Dit verloopje gaat dus mijn play 5 in. Zou dit moeten werken? Ik hoor nam. niets. Apple tv audio instellingen staan ook goed. Suggesties?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 2
Je moet de jack wel achter in de play5 in de audioingang doen. Daarna kies je in de sonos app de optie lijningang. Nu deze starten en er moet geluid komen als de apple aanstaat.

Succes
Reputatie 2
Dat heb ik ook gedaan, werkt niet. Is een verloopje en niet echt een converter voor digitaal naar analoog. Zal dat het zijn?
Reputatie 2
Ik ken alleen een verloop in de vorm van een converter van digitaal naar analoog.
Dus toch maar zoiets ertussen en weg dat kabeltje.

Succes
Optisch (Digitaal) naar analoog kan alleen met een DAC (Digital 2 analoog converter). Volgens mij komt er uit een Apple TV3 alleen digitaal. Verwarrend, want een AirPort Express biedt beide aan in 1 uitgang, maar een ATV3 niet. Een verloopstekkertje is dus niet genoeg. Of je optisch uit van ATV3 direct als optical in bij een Playbar kunt gebruiken weet ik niet, maar dat zou wel moeten kunnen lijkt me.