Vraag

app speelt lijningang automatisch

• 3 februari 2020
  • 9 reacties
  • 71 Bekeken

Sinds dik een half jaar in het bezit van een Play:5. Op de lijningang heb ik een platenspeler aangesloten. 

Alles liep perfect, aangesloten met een kabel die ik nog had liggen, automatisch afspelen en lekker naar vinyl luisteren. 

Sinds vrijdag hebben wij een nieuw tv-meubel waarop de play:5 aan een uiteinde staat en de platenspeler aan de andere zijde. Hierdoor heb ik een nieuwe kabel aangeschaft van 5 meter. Sindsdien heb ik last van een irritante brom wanneer ik de platenspeler volledig uitzet. 

Wat me opvalt is dat na een seconde of 5 de app automatisch weer de lijningang op play modus gaat en het irritante gebrom begint. Wanneer ik op stop druk stopt het gebrom en op play begint het weer. 

Iemand een idee wat dit kan zijn? 

Wat ik zover geprobeerd heb:

• opnieuw tunen na verplaatsing
  • voor alle zekerheid een nieuwe kabel gekocht, maar zelfde probleem
  • play:5 reset naar fabrieksinstellingen (geen oplossing)
  • app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd (geen oplossing)
  • Play 5 en platenspeler op dezelfde stopcontact aangesloten (geen oplossing). 

Ik hoor graag jullie advies/mening? 

9 Reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou een andere kabel proberen,  een brom is vaak een probleem van een slechte verbinding. Ik zou kiezen voor een kabel van een goede kwaliteit. . 

Ik zou een andere kabel proberen,  een brom is vaak een probleem van een slechte verbinding. Ik zou kiezen voor een kabel van een goede kwaliteit. . 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb al een nieuwe kabel gekocht en die was niet goedkoop. Zelfde merk als waar ik in het begin geen problemen mee had. 

Blijft toch vreemd dat die app de play functie automatisch aanzet of kan dit door een foute kabel komen? Zoals gezegd hier had ik bij de eerste setup, met kortere kabel geen last van. 

Reputatie 2
Badge +1

Wat doet hij als je de oude kabel gebruikt?  Dus de kabel waar geen problemen mee waren? Ik weet niet exact hoe sonos omgaat met die linein. ingang, maar ik kan mij zo voorstellen dat hij automatisch start als je een apparaat i ingeschakeld oid.

Als de kabel dan connectie problemen heeft zal sonos elke keer registreren dat er een apparaat wordt ingeschakeld... (op het moment wel verbinding/geen verbinding)

Met de juiste kabel: Op het moment dat de naald de lp raakt begint sonos met spelen en wordt dus de play button geactiveerd in de app. Op het moment dat de naald van de lp wordt afgehaald stopt de muziek en is de stop functie zichtbaar in de app. 

Nieuwe kabel: hetzelfde als bovenstaande, echter activeert de play functie in de app na een seconde of 5 automatisch en dit initieert het brom geluid. 

wil graag weten waarom de app “denkt” dat er iets wordt afgespeeld alvorens ik wederom een nieuwe kabel ga kopen met het risico alsnog met dit irritante probleem blijf zitten.  

Reputatie 2
Badge +1

Wat ik dus zeg, de meest aannemelijke oorzaak is een slecht contact in de kabel of stekkers, waardoor er een "kraak" op de lijn komt,  die kraak of storting wordt vertaald door sonos als de naald die op de plaat gelegd wordt.... 

Ok, ik snap wat je bedoelt ;) en zou zomaar eens kunnen.

Dat kan neem ik aan met een diagnose duidelijk worden?

Reputatie 5
Badge +3

Een brom bij een platenspeler kan een aarde-probleem zijn. Omdat lijn in van de Play:5 reageert op alles wat hem via de kabel wordt aangeboden, denkt hij dat de brom ook muziek is en speelt hij die af. Je zou dus kunnen proberen of het aarden van je platenspeler werkt.

Reputatie 2
Badge +1

Een kabeltje kost tussen de € 5,- en € 10,-…. Succes! :see_no_evil:

Reputatie 2
Badge +1

Een brom bij een platenspeler kan een aarde-probleem zijn. Omdat lijn in van de Play:5 reageert op alles wat hem via de kabel wordt aangeboden, denkt hij dat de brom ook muziek is en speelt hij die af. Je zou dus kunnen proberen of het aarden van je platenspeler werkt.

Aarde krijgt hij via het kabeltje, als dat kabeltje slecht is dan moet je t kabeltje vervangen. Het probleem was er nooit met een eerder gebruikt kabeltje, na het vervangen van het kabeltje door een ander kabeltje is het probleem ontstaan…. waar denk je dat het aan zou kunnen liggen? :joy:  ik denk dat je een diagnose naar SonoS moet sturen, misschien moet je de play5 wel laten repareren… dat zou ik allemaal eerst proberen…. #waarommakkelijkdoenalstookmoeilijkkan

Reageer