Beantwoord

Alexa in Nederland

• 5 december 2018
  • 5 reacties
  • 866 Bekeken

Kan ik niet mijn sonos one in het engels zette zodat ik alexa wel al kan gebruiken maar dam de engels talige versie?
icon

Beste antwoord door Tim S 19 december 2018, 09:50

Hoi Tim,
Omdat wij graag een fantastische ervaring willen bieden met Sonos apparaten werken wij heel hard om de Nederlandse Alexa versie snel te introduceren. Helaas is dit tot op heden nog niet gelukt. Wij verwachten [tijdsbestek] je te kunnen verblijden met Alexa. Het is inderdaad technisch mogelijk om de Engelstalige variant te gebruiken, maar wij raden dit sterk af. Veel spraakopdrachten zullen niet of minder goed werken en je Engels zal ook erg goed moeten zijn om te worden opgepakt door Alexa. Daarnaast ligt het juridisch wat ingewikkeld waardoor je dit ook eigenlijk niet mag doen. Nog even wachten dus!

Ben geen communicatie expert, maar van de technische dienst, toch vind ik deze mooi verwoord, naast dat we geen tijdsbestek kunnen verwoorden omdat dit geheel in handen van Amazon ligt wanneer ze hun Alexa op de markt brengen binnen de Benelux.
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Nee dit is niet mogelijk, spraakdienst is tot op heden helaas nog niet actief binnen de Benelux, wij zitten ook met smart te wachten op Amazon en wanneer ze Alexa binnen de Benelux zullen ondersteunen.
Zie graag de volgende Community Post omtrent Google spraakdienst.
Badge
Ehmm Tim,
Dit is wel degelijk mogelijk. Ik ken twee mensen die beide Engelstalig hebben geactiveerd. Works like a charm. M4TThys123, misschien moet je even googelen.
Reputatie 7
Badge +2
Ehmm Tim,
Dit is wel degelijk mogelijk. Ik ken twee mensen die beide Engelstalig hebben geactiveerd. Works like a charm. M4TThys123, misschien moet je even googelen.

Iets wat wij als Sonos niet zullen verwoorden, omdat dit niet mag.
Tevens zal dit een negatief effect kunnen hebben op de Sonos ervaring als je wel dergelijke verder onbesproken aanpassingen zou doorvoeren.
Het gaat om Alexa als Nederlandse spraakdienst binnen de Benelux, niet om een engels-talige dienst die je binnen Nederland zou gebruiken.
Badge
Hoi Tim,

Gaan jullie hier niet een beetje te krampachtig mee om? "niet mogen" enzo? Dat werk alleen maar averechts. Ik ben zelf communicatie-man van beroep en zou om effect te creëren eerder iets communiceren als:

Omdat wij graag een fantastische ervaring willen bieden met Sonos apparaten werken wij heel hard om de Nederlandse Alexa versie snel te introduceren. Helaas is dit tot op heden nog niet gelukt. Wij verwachten [tijdsbestek] je te kunnen verblijden met Alexa. Het is inderdaad technisch mogelijk om de Engelstalige variant te gebruiken, maar wij raden dit sterk af. Veel spraakopdrachten zullen niet of minder goed werken en je Engels zal ook erg goed moeten zijn om te worden opgepakt door Alexa. Daarnaast ligt het juridisch wat ingewikkeld waardoor je dit ook eigenlijk niet mag doen. Nog even wachten dus!

Dan creëer je meer begrip en en effect dan simpel roepen VERBOTEN UND mijn comment aanpassen.... Je snapt 'm wel 😉
Reputatie 7
Badge +2
Hoi Tim,

Ben geen communicatie expert, maar van de technische dienst, toch vind ik deze mooi verwoord, naast dat we geen tijdsbestek kunnen verwoorden omdat dit geheel in handen van Amazon ligt wanneer ze hun Alexa op de markt brengen binnen de Benelux.

Reageer