Vraag

Albums onder "dit mobiele apparaat" laat toch enkele numemr zien met afbeelding van hoes CD

• 21 februari 2016
  • 11 reacties
  • 570 Bekeken

Reputatie 2
Goedemiddag Sonos liefhebbers.

Ik heb in mijn Samsung tablet een SD kaartje met alleen maar mapjes met muziek erop.
Als ik nu Sonos opstart en ik ga naar "op dit mobiele apparaat" zie ik de albums staan maar ook toch losse MP3tjes waarbij de hoes getoond wordt van de CD waarop dit nummer staat.
Bijvoorbeeld, een CD bevat 13 nummers maar ik zie toch 13 losse nummers staan.
Weet iemand hoe dit te verhelpen?

Ruud Waudman

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Vermoedelijk zijn de nummers niet correct voorzien van tags. Omdat Sonos slechts de tags leest (en weergeeft) en niet de bestandnamen, lijkt me dat je die tags zou kunnen nalopen.
Reputatie 2
Goedemiddag Beynym

Dus als ik de tags zou verwijderen uit de MP3`s die er voor zorgen dat het album getoond wordt zou het verholpen moeten zijn?
Ik had al wat zitten googelen om tag`s aan te passen CQ te verwijderen en kwam ik uit op MP3TAG.
Het album heet in dit geval Bump Jump & Jive vol 1 en er staan 29 nummers op maar Sonos laat alleen 5 nummers zien, met JPG.
Het album zelf vind ik niet terug..
Reputatie 6
Badge +2
Mp3tag is een prima programma, wordt veel gebruikt. Je moet echter niet de tags verwijderen, maar ze daarentegen wijzigen op zo'n manier dat ze kloppen. Dan zal Sonos ze ook correct weergeven.
Reputatie 2
Dankjewel voor je zeer snelle reactie Beynym!!!!
Ik ga ff freubelen met Mp3tag om te kijken of ik in 1 keer voor een album Tag`s kan toevoegen.
Ik zie als ik ze laad in het programma dat het "linked"tag`s zijn en geen Embedded.

Groeten van Ruud
Reputatie 6
Badge +2
Ik zie als ik ze laad in het programma dat het "linked"tag`s zijn en geen Embedded.
Dat begrijp ik niet.
Reputatie 2
Ik zal het anders formuleren, als ik in MP3Tag een map open zie ik natuurlijk alle files staan die in die map zitten.
Als ik 1 nummer selecteer zit er rechtsonder naast het JPGtje een keuzeknop waar je 2 opties kan kiezen, Embedded en Linked.
Klik ik op Linked wordt het JPGtje getoond, klik ip op Embedded niet,
Ik heb net bij een nummertje als test een andere hoes als Embedded opgeslagen en nu zie je in Sonos idd deze hoes staan als Embedded..
Kijk ik op de "normale" PC in de map met het bewuste album zie ik geen JPGtje , kijk ik op de tablet in die map, (die ik naar de SD kaart gekopieerd heb) zie ik wel het JPGtje staan.. aaahhhhhhh!!!!!!!!!!!!!
Maar verwijder ik alle JPG`s op de tablet die dat inmiddels irriterende JPGtje laat zien, blijft Sonos toch de afbeelding van hoes tonen..
Ik had geloof ik door moeten leren.. :o)
Reputatie 6
Badge +2
Probeer het volgende: pak een muziekbestand waarin de jpg embedded is. Klik rechts en sla de afbeelding ergens op je PC op. Selecteer vervolgens in Mp3tag alle muziekbestanden, klik rechts op het afbeeldingslogo en kies 'voeg cover toe'. Kies de zojuist opgeslagen afbeelding en voeg die aan alle bestanden toe. Dan hebben alle muziekbestanden dezelfde afbeelding.
Reputatie 2
Dat is een goed plan, ik heb net eigenlijk al een JPGtje op een hele rits nummers toegevoegd als Embedded maar die zie ik niet in Sonos
Nu doe ik het nog een keer maar eerst heb ik nu de afbeelding verkleint naar 140 x 140 Pixels..
Reputatie 6
Badge +2
Je kunt ook de afbeelding opslaan in de map van de muziekbestanden met de naam folder.jpg want dat leest Sonos ook. Dan hoef je ze niet in de bestanden zelf te embedden.
Reputatie 2
Ik ben er uit waar het aan ligt, en idd, zoals je zegt, folder.jpg gooit de boel in de war.
Wat ik nu gedaan heb is de mp3`s naar een nieuw gemaakte map gekopieerd en nu zie ik in Sonos op de tablet eindelijk de gehele map of album met mijn toegevoegde JPG !!

Mag ik je bedanken voor je geduld?
Groeten van Ruud (Roetiman)
Reputatie 6
Badge +2
Geen dank, graag gedaan.

Reageer