Beantwoord

Alarm ook op andere componenten

• 12 februari 2020
  • 5 reacties
  • 183 Bekeken

Ik heb een alarm ingesteld op een Play:1. Dat werkt prima.

Echter, soms maakt deze Play:1 onderdeel uit van een groep, bijvoorbeeld de avond ervoor. Het alarm gaat dan de volgende morgen af over de hele groep. Kan ik daar iets aan veranderen?

icon

Beste antwoord door Tim S 13 februari 2020, 09:16

In de alarm instellingen, heb je waarschijnlijk een vinkje gezet bij “incl. gegroepeerde kamers”, waardoor alle gegroepeerde kamers meedoen met het alarm.

Dit vinkje kan je uitzetten, waarna alleen de kamer het alarm moet laten horen waar je ‘t alarm op hebt ingesteld.

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Ja, de groep verbreken voordat je naar bed gaat?

Reputatie 5
Badge +3

Ik lees mijn reactie nu terug en realiseer me dat hij mogelijk wat neerbuigend overkomt. Dat was niet de bedoeling. Eigenlijk is het gedrag dat jouw Sonos vertoont - hij geeft alle binnenkomende geluiden door aan de groep - volgens mij gewenst gedrag. Als je niet wilt dat je Sonos device geluiden doorgeeft aan de groep waar hij in zit, moet je hem uit de groep halen. 

Reputatie 7
Badge +2

In de alarm instellingen, heb je waarschijnlijk een vinkje gezet bij “incl. gegroepeerde kamers”, waardoor alle gegroepeerde kamers meedoen met het alarm.

Dit vinkje kan je uitzetten, waarna alleen de kamer het alarm moet laten horen waar je ‘t alarm op hebt ingesteld.

Reputatie 5
Badge +3

Dat wist ik niet. Zo leer ik ook nog eens wat!

Oeps, suf dat ik dat zelf niet gezien heb. Dank!

Reageer