Beantwoord

airplay 2

• 24 januari 2018
  • 12 reacties
  • 1138 Bekeken

Hallo,

wellicht dat deze vraag al eerder gesteld is, maar ik kan het zo snel niet vinden. Vorig jaar oktober las ik ergens dat Sonos begin van dit jaar airplay 2 zou gaan ondersteunen. Nu was ik ervan overtuigd dat dit in de update van gisteren zou zitten (8.3 update?). Helaas is dit niet het geval. Is er al iets meer duidelijk over wanneer dit beschikbaar komt? Ik heb momenteel 2 x een nieuw model play 5 (als stereo opstelling) in de woonkamer staan. 2x een oud model play 5 in de eetkamer en een play 3 in de keuken. Lijkt mij zo tof als ik rechtstreeks (zonder de app) muziek kan streamen naar de speakers. Dit is voor mij toch echt het grootste gemis.
icon

Beste antwoord door Tim S 29 januari 2018, 16:21

AirPlay 2 zal beschikbaar zijn op nieuwere Sonos-spelers, zoals de Sonos One. We zijn nog niet klaar om alle details te delen, dus hou het in de gaten voor meer informatie over hoe we AirPlay 2 naar Sonos brengen.
Bekijk origineel

12 Reacties

Badge
AirPlay 2 is nog in beta van iOS 11.3. Het is dus eerst aan Apple om het protocol uit te brengen voordat Sonos het in een update kan verwerken.
Reputatie 5
Badge +2
We hopen natuurlijk z.s.m. er is nog geen datum bekent maar zodra de release er is, zullen we dat uiteraard delen via onze social media's.
Hoi Ryan, Net als yrrab74 kijk ik erg uit naar Airplay om direct vanuit iTunes en de Muziek app van Apple muziek te kunnen luisteren via mijn Sonos. Fijn dat dit er met Airplay 2 aankomt! Het is mij alleen niet helemaal duidelijk of dit ook werkt met oudere Sonos modellen of dat dit alleen in de nieuwe modellen zit die vanaf nu uitkomen. Ik heb zelf een PLAY:1.
Reputatie 5
Badge +2
We kunnen op dit moment nog geen uitspraken doen over op welke manier Airplay 2 zich gaat manifesteren. Hou de nieuwsbrief of het forum in de gaten voor de laatste aankondigingen. Wanneer we in staat zijn, laten we het meteen weten natuurlijk.
Reputatie 3
Badge +2
Zomaar een theorie en niet bedoeld om Sonos af te vallen of wat dan ook:

Een miljoenen (of meer) bedrijf als Sonos heeft echt wel een kort lijntje met Apple over de airplay2 techniek, dus die weten allang op welke devices het technisch (wifi chip, geheugen enz.) het gaat werken.
De enige reden die ik voor de radio stilte kan bedenken is dat Sonos zo lang mogelijk de oude modellen wil blijven verkopen, en dat zal lastig worden als ze nu al verklappen dat airplay2 alleen op nieuwere types werkt.
Dit is helaas een vrij gangbare aanpak.

Dit gezegd hebbende, nieuwe types is een ruim begrip.......
Gaat het alleen werken op de nieuwste types? (Playbase, play one, en wellicht komen er ook binnenkort meer nieuwe)
Of zou het b.v. gaan om hele oude devices (play 3 en first gen play5 en oudere die alleen een verouderde wifi-n chip aan boord hebben?
Wat als je net als ik een 5.1 set kompleet heb? Moeten alle devices dan aan een norm voldoen of is slechts 1 “modern” device genoeg om het te laten werken? Of erger, is de aanwezigheid van 1 verouderd device al genoeg om airplay2 niet te laten werken op het gehele 5.1 systeem?
Zou er b.v. een licentie betaald moeten worden voor airplay2 en dus al meegerekend in de nieuwste types kostprijs (maar nooit meegerekend over oudere modellen......en met terugwerkende kracht licentiekosten betalen over ooit verkochte devices wil geen een fabrikant natuurlijk)

Dit is natuurlijk pure speculatie 😉 ik weet net zo min als iedere andere gebruiker.

Zelf wacht ik enorm op deze functie en ik hoop dat Sonos het voor elkaar kan boxen dat het geheel werkt ook op de devices van de laatste paar jaar.
Reputatie 7
Badge +2
AirPlay 2 zal beschikbaar zijn op nieuwere Sonos-spelers, zoals de Sonos One. We zijn nog niet klaar om alle details te delen, dus hou het in de gaten voor meer informatie over hoe we AirPlay 2 naar Sonos brengen.
Reputatie 3
Badge +2
Dat zou natuurlijk fantastisch zijn!
Ik heb gehoord dat alleen de "nieuwe" play5, one en de base geschikt zijn voor airplay2. Wat klopt nu?
Reputatie 5
Badge +2
Er zijn op het moment nog geen aankondigingen over de support van Apple Airplay V2 en welke ondersteund gaan worden. Zodra dit bekent is, zullen we dit communiceren middels onze social media kanalen en marketing e-mails.
Inmiddels ruim 2 maanden verder. Inmiddels 3 nieuwe Sonos versies verder (8.4 - 8.5 - 8.51) maar het is nog verdacht stil.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft nooit verwoord in welke software versie, of op welke datum Airplay2 zou verschijnen.
Dat 't komen gaat is een feit, maar verder is het gewoon geduld houden.
Reputatie 3
Badge +2
Inmiddels ruim 2 maanden verder. Inmiddels 3 nieuwe Sonos versies verder (8.4 - 8.5 - 8.51) maar het is nog verdacht stil.

Apple heeft Airplay2 nog niet eens uitgebracht, wat verwacht je van Sonos (serieuze vraag)?

Reageer