Beantwoord

Afspelen vanuit het buitenland

  • 1 May 2021
  • 3 reacties
  • 367 Bekeken

Ik heb net vanuit Spanje mijn Sonos in Nederland aan het afspelen gekregen. Dat zou toch eigenlijk technisch helemaal niet moeten kunnen: zijn 2 gescheiden wifi-netwerken.

Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door 106rallye 1 May 2021, 10:28

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft niet aan wat en hoe je afspeelt. Vanuit de sonosapp zou niet moeten kunnen. Ik heb het zelf niet maar rechtstreeks vanuit spotify schijnt wel te kunnen wanneer dat de laatst gebruikte afspeelstand was. 

Ik speel af met de spotify app op mijn iPhone. De laatste keer dat ik zo afspeelde was over mijn Sonos installatie in Nederland. Hier in Spanje als ik weer de app open, kan ik als speaker (naast de sonos-speakers in het Spaanse wifinetwerk) ook de Sonos in Nederland selecteren en ook nog eens aan het spelen krijgen in Nederland. 
Hoe is dit technisch verklaarbaar?

Reputatie 7

Dat is inderdaad een voor- of nadeel (het is maar hoe je het bekijkt) van Spotify Connect. Die houdt verbinding met de speaker waarop als laatste is afgespeeld, zelfs als de telefoon inmiddels op 4g of een andere wifi zit. Op het moment dat iemand op de speaker (evt. via de app op de wifi thuis)  voor een andere bron kiest verbreekt de verbinding pas.

Deze functie leidt ook tot veel onduidelijkheid - zoek maar eens op berichten van mensen die midden in de nacht wakker worden gemaakt door hun systeem omdat de laatste gebruiker (mogelijk zelfs een gast) iets op Spotify afspeelt een geen geluid krijgt omdat de verbinding met de laatste Sonos-speaker nog bestaat. Waarna de eerste oplossing is om de telefoon harder te zetten……..