Afscheid CR100

• 31 januari 2018
  • 41 reacties
  • 3499 Bekeken

Toon eerste bericht

41 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Als compensatie levert Sonos hier een coupon voor van 100 dollar, wat gelijk staat aan 125 euro tegemoetkoming.
Waar wissel jij je Dollars om tegen Euro`s Tim ? Dat adres wil ik ook; ik heb hier nog wat Dollars liggen :D:D
@Rocky10 helemaal mee eens. Wat ik belachelijk vind is dat oa. wifimedia die toch een grote afnemer is en vanaf het begin Sonos heeft gepromoot gewoon zegt dat het een zaak van Sonos is. Waarom maken ze geen vuist?????
Schandalig!
Reputatie 2
Badge
Net een niet zo fijn berichtje op mijn CR100s uit 2005 gekregen: 'wij houden er mee op'!
Jammer. Was nochtans erg handig: snel, eenvoudig, betrouwbaar en makkelijk van nieuwe batterij te voorzien ... wat je niet van een iPad/iPhone kan zeggen waarbij de app tot 30 seconden nodig heeft om op te starten.
Persoonlijk heb ik nog geen enkele van de extra features gebruikt sedert het ontstaan van de app, maar heb wel steeds mijn Sonos' en apps getrouw ge-update. Tot nu. Ik denk dat ik maar elke volgende update zal overslaan. Ik huiver al bij het idee dat al mijn ZP100 ge-euthaniseerd worden!
In eerste instantie de e-mail van Sonos over de aankondiging van het stopzetten van de CR-100 functionaliteit per april 2018.
Vandaag door de website van Whathifi.co.uk hierover geattendeerd...... wat is dat een verbijsterend nieuws.
Een compleet Sonos systeem in huis met CR100, 200, ZP's, Play 5's en Playbar.
Op 3 slaapkamers gebruiken de kinderen de drie stuks CR-100 voor het bedienen van hun Sonos players.
Functionaliteit van de wekker is super gebruiksvriendelijk en luisteren naar muziek gebeurd of van TuneLN of vanuit de bibliotheek. En dat alles is intuïtief te bedienen, probeer dat maar eens met een smartphone.
Waarom kan de huidige functionaliteit van de CR-100 niet blijven bestaan? Windows XP kan ook nog steeds op een PC draaien ook al komen er geen updates meer.
Op updates zitten we niet te wachten, de huidige functionaliteit van de CR-100 is nog genoeg, ook al is het verdwijnen van de equalizer bediening vanaf de CR-100 (een paar jaar geleden) jammer. Een iPort XPRESS heeft bij lange na niet dezelfde functionaliteit als de CR-100 niet qua muziek keuze noch qua wekker.
Een vergoeding voor een CR-100 is een leuke geste, maar waarom dan slechts 1 per huishouden?

(PS in 1 van de controllers is er reeds een andere batterij geplaatst. Simpel en doeltreffend)
Hallo

Ik heb een korte vraag, ik heb geen mail van Sonos gehad ivm het vervallen van de cr100.
Ik heb der nog 1 in de kast liggen waar ik al een lage tijd niets mee doe ivm verhuizing.
Kan ik deze inleveren bij Sonos of hoe gaat het in zen werk.

Mvg Jeffrey
Reputatie 2
Jeffry,

Sonos heeft aan de hand van hun gegevens een mail gestuurd naar alle klanten die gedurende de laatste 6 maanden nog hun CR100 hebben gebruikt. Misschien heb je daarom geen nieuws gehad. Om hiervoor credits te krijgen kan je best contact opnemen met support@sonos.com

Zelf ben ik een grote tegenstander van het 'uitschakelen' van de CR100 en heb hier dan ook al menig mailtjes voor verstuurd naar verschillende instanties. Voornamelijk het feit dat dit zomaar kan is schrikwekkend.... Ik huiver van het idee dat ze misschien ooit mijn ZP100's en ZP80's plots te oud zullen vinden en 'neutraliseren'.

De afgelopen weken ben ik op zoek gegaan naar een mogelijk alternatief aangezien we als klant toch geen andere mogelijkheid hebben. Ik heb mezelf enkele 'goedkopere' (= +- 70 €) 8 inch tablets aangeschaft met android-besturingssysteem dat hoog genoeg was. Hierop app geinstalleerd - via app sonos vebinding gemaakt met sonos netwerk en de app 'geblokkeerd' zodat deze altijd blijft open staan vanaf dat je de tablet opzet. De CR100 is sneller maar het werkt wel. Wat je echter wel moet missen is de tijdsaanduiding op je scherm - hiervoor zal je een wekkerradio moeten aankopen 🙂 - de tabletjes worden enkel voor sonos gebruikt dus hoeven niet zwaar te zijn. Op zich zou je dit ook kunnen doen met een goedkope smartphone van 5 inch ...

Enkel jammer dat sonos zelf geen tablet aan kan bieden en dit in samenwerking met een andere partner - zo hadden ze tenminste vat gehad op de kwaliteit van tablets die hun klanten hiervoor gebruiken en specificaties...
Ik ben zeer ongelukkig met het besluit de CR100 niet meer te kunnen gebruiken. Via de telefoon vind ik niet zo handig. Bovendien kan ik met mijn oude android versie mijn telefoon niet meer gebruiken. De updates op de telefoon zijn in de loop der jaren alleen maar slechter geworden (onoverzichtelijk en slecht werkend). Als ik nu een iport koop moet je dus een iphone hebben, dat is echt belachelijk. Sonos hoort er voor te zorgen dat je zo'n iport ook op een andere manier kan instellen. Ik verwacht tevens niet dat een iport wat voor mij is. De ene keer luister je naar de radio (verschillende zenders) en de andere keer luister je naar je muziek die op de NAS staat met verschillende genres. Zorg er voor dat er een nieuwe goede controller komt! De CR200 heeft het al eerder begeven die ligt bij mij in de kast. Mijn plan was om t.z.t. de CR100 open te breken en zelf de batterij te vervangen. Jullie kunnen ook een oplap actie doen waarbij de controller wel langer mee kan gaan.
Ik zou best een "CR200" willen kopen, met een nieuwe processor en een batterij, die weer 10 jaar mee kan.
Ik zie dat die al bestaat en ook uitgefaseerd wordt. Vooruit, een CR300 dan.
Dus een dezer dagen is het dus zover, dan houdt mijn CR100 ermee op. Ik kan het nog steeds niet geloven.
Een van de redenen, die ik kan bedenken, is dat Sonos via een app veel meer gebruikersgegevens kan binnenhalen, daar kun je vanalles mee doen.
Reeds op
Internationaal fora uigebreid gemeld, maar gewoon te arrogant bij Sonos. Het negeren van bewust gekozen functionaliteiten n de nek omdraaien van de eenvoud van bediening voor jong en oud zonder smartdevices. Ook heel veel mensen enthousiast gemaakt zonder technische kennis de afgelopen 14/15 jr . Hiermee zijn ze groot geworden nog voor dat men hier in Nederland reclame ging maken. Ben zelf technisch aangelegd en all argumenten die ik hoor zijn onzin voor ommanteling van functionaliteit zoals hij nu is. Embedded Android Device maken zijn de kosten niet als je echt wilt. Ik had het onderwerp even laten liggen tot ik weer de berichten op Mn trouwe controller zag vanmorgen . Wat zijn we “belazerd” gevoel krijg je dan. Wat me ook opviel is dat sinds de laatste update wel heel toevallig op alle controllers de accu snel leeg aangeeft??? Heb r 5 in huis op elke kamer 1, Hebben meer mensen dit? Het riekt naar een aankomend “accu schandaal” , om mensen te demotiveren actie te gaan nemen. Ben er gewoon chagereinig van. Zijn er al
Echte alternatieven, evt ander merk want ze voelen zich zo geweldig dat het tijd wordt voor n Wake op actie waarin ze marktwaarde daling maar eens moeten voelen lijkt me zo hoe geweldig ik ook heb genoten van Sonos?
Ps die 125,- actie noem ik zwijggeld.......n als je er meer hebt al helemaal te belachelijk voor woorden hoe ze daaar mee om gaan.....
Ik heb niet alle reacties gelezen en misschien val ik dus in herhaling.
Maar voor mij heeft Sonos de plank hier echt mis geslagen. Ik hoop dat het mensen de ogen doet openen en dat ze hiervan gewoon een negatieve invloed in verkoop zullen ervaren. Ik vond Sonos echt helemaal super. Ben niet snel ergens lovend over, maar Sonos was voor mij het beste systeem in jaren. Wat Sonos nu doet is gewoon diefstal en zou eerder voor een rechtbank dan op een forum thuis horen. En de waardebon? Een regelrecht lachertje. Sonos spekt waarschijnlijk zijn eigen zakken door de detailhandel buiten te sluiten bij een groot aantal aankopen. Kan ik de waardecoupon in een winkel verzilveren? Als Sonos zich enigszins netjes zou gedragen moet het bedrag ronduit véél hoger en gewoon cash betaald worden. Sonos valt in gebreken en niet de koper die vertrouwen stelde in de CR100 en andere toestellen. Ik heb mijn CR100 hier nog gewoon staan. En iedere keer dat ik er naar kijk voel ik enkel afkeer tegen en vernedering door het merk Sonos. Het kan nooit onmogelijk zijn geweest in ieder geval het toestel bruikbaar te houden. Ik als gebruiker vraag niet om al die onzinnige vernieuwingen. Sonos duwt het gewoon door je strot :@:
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor de feedback, word doorgegeven aan de juiste afdeling.
Heeft er niet iemand een rechtsbijstandverzekering die een zaak kan aanspannen?
Dat moest nu eens gebeuren met je auto, oorlog was het gevolg. De verkoper maakt het verkochte item onbruikbaar. Waar kunnen we ergens een gerechtelijke actie starten? Ik doe op slag mee.
:@:@:@
Wat is de status van dit probleem? Heeft iemand al een coupon ontvangen?
Reputatie 4
Badge +3
Sonny, iedereen die zijn/haar CR100 had aangemeld via de daarvoor beschikbare CR100 heeft een coupon code gekregen, maar dit is inmiddels al bijna anderhalve maand niet meer online. Je had hiervoor meerdere emails ontvangen alswel ook een bericht in je Sonos app/Controller zelf.
Helaas is het niet meer mogelijk nu nog een coupon code aan te vragen.

Reageer