Advies voor uitbreiding of vervanging.


Goedendag!


In de woonkamer gebruik ik de opstelling met een Playbar en twee One's.
Nu ondersteund mijn tv (Sony) helaas geen Dolby en overwegen wij om deze te vervangen voor een nieuwer model. 

Echter zou ik het geluid wel wat meer willen versterken om meer beleving te krijgen. Ik begreep dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld een Five er bij te voegen. Is de Sub dan de enige optie? 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

19 Reacties

Hoi Allemaal,

Ik denk zomaar dat het er van gaat komen.
😎

Reputatie 7

@Erooij Inderdaad: https://www.klacht.nl/amino-glasvezel-decoder-van-caiway-alleen-stereo-geen-dobly-surround/ en https://providerforum.nl/topics/dolby-surround-op-interactieve-tv-van-caiway-delta.95248/

Dat is wel erg 2005…..

Badge +1

Maar deze bron lijkt iets beter dan een zelfbenoemde expert die een vermoeden heeft.

Maar morgen komt mijn Sub gen3, dus ik ga heb hem niet nodig.

Reputatie 7
Badge +3

Alle bronnen zijn dan ook niet van Sonos, maar komen uit het geruchten circuit. Wel schijnen er sterke aanwijzingen te zijn.

Badge +1

Dank je. Ik ben benieuwd. Meestal is Sonos vrij beperkt met aankondigen die op termijn komen. 
 

Hoi @wijo 

Sonos mini Sub

Reputatie 7
Badge +3

Ok, vooruit dan.

https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-sub-mini-subwoofer-gelekt/

 

Badge +1

Dank voor de tip, maar wellicht wil @Ron H zijn bron delen.

Reputatie 7
Badge +3

@wijo Even googelen.

Badge +1

Als aanvulling er schijnt dit jaar ook een sub mini aan te komen😉

Heb je daar een bron voor?

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye Nee er gaat niets mis bij mij. Probleem zit bij de provider die het al jaren belooft maar niet waar maakt. Provider is Delta en/of Caiway. Alles via glasvezel, maar het gekke is dat het hen kennelijk niet lukt om Dolby Digital door te zetten via hetzelfde Amino kastje als wat andere providers gebruiken, die het wel aanbieden.

Recent zijn er een 3-tal zenders op Dolby gezet, maar dat is ook weer stilletjes teruggedraaid. Kijk nu tv via coax omdat ik dan wel DD 5.1 heb.

Reputatie 7

@Visje: Toch vreemd. Als je TV geen Dolby Digital ondersteunt moet hij wel erg oud zijn. Mijn vorige TV (uit 2011) deed dat prima. Wat is het typenummmer van je TV?

Hetzelfde geldt voor de decoder van je TV-provider. Zowel Ziggo als KPN geven gewoon Dolby Digital uit.

@Erooij Wellicht voor een nieuw topic, maar heb jij zo'n exotische provider, of gaat er misschien toch iets niet goed?

Reputatie 7
Badge +3

De afstand staat niet op 3 meter hoor. Ik heb Trueplay uitgevoerd, deze bepaald de afstand en de handmatige kan je dan niet aanpassen. Kennelijk vertoont deze dan 3 meter.

Overigens denk ik dat Sonos hier de afstand bedoelt van de luisterpositie naar de surrounds.

Als aanvulling er schijnt dit jaar ook een sub mini aan te komen😉

@Erooij

Ik zie dat je de afstand op meer dan 3 meter hebt staan.

Welke afstand bedoeld Sonos daar mee?

De afstand tussen de Surroundspeakers en de TV dacht ik. 

Reputatie 5
Badge +3

@Erooij 

Ik zie dat je de afstand op meer dan 3 meter hebt staan.

Welke afstand bedoeld Sonos daar mee?

Reputatie 7
Badge +3

Nee, Trueplay is “vast” wanneer je het uitgevoerd hebt. Vervolgens kan je het volume voor tv en apart voor muziek regelen door deze harder of zachter te zetten voor de surrounds. 
 

 

Bedankt voor je reactie!

Welke instelling heb je aangepast?

Speel je dan niet met Trueplay? 

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer het om tv geluid gaat dan is inderdaad de sub de enige optie, of je moet 2 x een five inzetten voor surround, maar dat is in mijn optiek overkill. Surroundgeluid is toch beperkt tot “bijgeluiden”. 
Zelf een Sony tv die wel Dolby ondersteund, maar sinds ik een nieuwe decoder heb gekregen van mijn provider ook hier geen Dolby meer bij tv uitzendingen. Geluid blijft op zich prima na wat gespeeld te hebben met de volumeregeling voor de surroundspeakers. Volume bij tv kijken iets meer naar de surrounds.
Voor het afspelen van muziek vind ik de sub echt een aanrader. Het laag gaat naar de sub, waardoor de overige speakers meer de nadruk krijgen voor het midden- en hoog. 
Zelf een playbase, 2x play 1 en sub.