Aanvulling op klachten van eenzijdig verarmen functionaliteit

  • 13 October 2020
  • 6 reacties
  • 289 Bekeken

Ik vind het ronduit beschamend, dat Sonos al vaker dan ik dacht éénzijdig de functionaliteit inperkt.
Nu is Sonos niet de enige leverancier die dat doet, maar dit ter kennisname en niet als troost.

 

Wat is nu de werkelijke reden, dat Sonos de lokaal opgeslagen muziek op Iphone dan wel de muziek uit een app op de Iphone niet wil laten afspelen op Sonos.

Is er überhaupt wel een belang voor Sonos?

Wat naar mijn idee zeker niet in het belang is van Sonos, dat bestaande én toekomstige kopers van Sonos producten, zich bekocht zullen blijven voelen, als de gekochte en betaalde functionaliteit niet meer volledig gebruikt kan worden.

Die gebruikers haken af bij Sonos en zullen niet gauw weer terugkeren naar Sonos producten, wat ze ook beloven. Imagoschade is dodelijk voor ieder topmerk. Het kost enorm veel geld om imago op te bouwen.

Dus Sonos, luister naar je klanten c.q. gebruikers. Laat je ze nu in de steek, dan ben je hen en alle relaties die zij hebben, voorgoed kwijt.

Ik wil namelijk ook gewoon mijn iphone of welke telefoon dan ook, geluid laten afspelen op de door mij aangeschafte speakers en op geen enkele wijze daarin beperkt worden door de speakerleverancier.

Desnoods terug naar speakers aan de kabel, want dat werkt per slot van rekening altijd!!

Hennie

 

 

 

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat een vreemd bericht weer ineens. Vanwaar nu weer deze frustratie. Deze mogelijkheid is een aantal jaren geleden al gestopt omdat iOS dit niet meer juist ondersteunde. Bij binnenkomende telefoongesprekken ging het fout.

Zelf heb ik geen opgeslagen muziek, maar volgens mij moet je altijd de mogelijkheid hebben om via AirPlay af te kunnen spelen.

Reputatie 7

Eind augustus vorig jaar om meer precies te zijn…… Daarbij werd de “werkelijke reden” aangegeven: een blokkade van Apple op de door Sonos gebruikte “serverfunctie”. Ook andere fabrikanten werden hiermee geconfronteerd. Je bent dus niet door Sonos in de steek gelaten, maar door Apple.

En inderdaad, je Playbase en One hebben Airplay en je kunt je Play:1 ermee groeperen. Muziek van veel apps kun je dus afspelen.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb best wat verbeterpuntjes bij Sonos maar deze hoort er niet bij. Volstrekt oninteressante en irrelevante functie bij zoveel alternatieven die je hebt bij Sonos.

Reputatie 7

Ik begrijp dat de functie niet voor iedereen irrelevant is, hoewel het ook op mij wat ouderwets overkomt om muziek op je telefoon te hebben. Ik kan me dus ook de teleurstelling best voorstellen als zo’n functie stopt. Na een jaar zou de teleurstelling echter wel wat verminderd kunnen zijn…..

Reputatie 6
Badge +3

Ik begrijp dat de functie niet voor iedereen irrelevant is, hoewel het ook op mij wat ouderwets overkomt om muziek op je telefoon te hebben. Ik kan me dus ook de teleurstelling best voorstellen als zo’n functie stopt. Na een jaar zou de teleurstelling echter wel wat verminderd kunnen zijn…..

Zelf dat kan TS toch nog met Airplay als ie een ondersteunende Sonos heeft (?) Dat bedoel ik met zoveel alternatieven.

Reputatie 5
Badge +3

Hi Hennie,

Zoals 106rallye al aangaf is het niet langer mogelijk om de functie zonder problemen aan te bieden, dit komt door een wijziging aan de kant van Apple. Ik zie dat je een Sonos Playbase heeft staan. Dit apparaat ondersteunt AirPlay2 en daarmee kun je geluid van je telefoon naar de Sonos speakers sturen. Lees er meer hierover:

https://support.sonos.com/s/article/1230?language=nl_NL

 

De Play:1 speakers die als surround staan ingesteld hebben overigens geen ondersteuning voor AirPlay2, maar andere speakers ingesteld als surround kunnen sowieso die functie niet gebruiken.