6 speakers aansluiten

• 20 January 2015
  • 2 reacties
  • 1384 Bekeken

Reputatie 2
Ik zou graag mijn huidige hifi vervangen door een sonos-systeem. In de woonkamer staan 2 speakers maar in de keuken, de badkamer en het terras zitten speakers ingebouwd (die van de badkamer en het terras zijn vochtbestendig).
Ik had gedacht om de speakers van de woonkamer (36mte vervangen door een Play 5 en de andere speakers (3 paar) aan te sluiten op een Connect:Amp. Is dit mogelijk? Eventueel via een audio-schakelaar (nu zijn daar de 4 paar speakers op aangesloten en de audio-schakelaar is op zijn beurt aangesloten op de versterker van de stereo-installatie). Alvast bedankt voor de hulp!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 2
Bedankt, Olivier1.

Ik ga zeker overwegen om 2 Play 5's aan te schaffen.
De oude versterker behouden is geen optie; de plaats die voor audio-apparatuur voorzien wordt in het nieuwe meubel is te miniem om hem te plaatsen en het toestel is 30 jaar oud.
Bedankt voor de tips!
Reputatie 2
In principe kan dat.

1 play5 voor die ruimte is misschien wat magertjes, 2 is mooier en bovendien stereo. Of overweeg aanvulling met sub...

Als ik er even vanuit ga dat alle ingebouwde boxen nu zijn aangesloten op een bestaande, analoge , versterker, kun je er ook voor kiezen geen connect:amp te kiezen, maar een connect, met behoud van de oude versterker.

Het is altijd maar de vraag hoe een nieuwe digitale versterker combineert cq klinkt met je bestaande boxen.