Beantwoord

2xplay3 en 1 sonos 5

  • 23 February 2021
  • 6 reacties
  • 69 Bekeken

Ik heb op dit moment 2 play 3 speakers. Nu wil ik eigenlijk een sonos 5 kopen vanwege het betere geluid ( wat ik zo lees tenminste ). Is het mogelijk om in één kamer ( 50 m2 ongeveer. In een U vorm. Kamer en keuken met daartussen een iets smaller gedeelte) , deze 3 luidsprekers te koppelen? En heeft dat zin? Dus bijv 2x play 3 meer in de kamer en de play 5 in de keuken?je hoort ze dus alle drie tegelijk. Maar het wordt beter verdeeld over de ruimte. 
en vraag 2: aan die play 5 kan ik een pickup koppelen? En is dan een Pickup met voorversterker handig en werkt dat?

Groet iwanitbadly 

icon

Beste antwoord door 106rallye 23 February 2021, 13:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Wat je wilt kan in principe allemaal. De Play:5 moet je dan in een eigen “kamer” zetten en groeperen met de Play:3’s., zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL. Wel even opletten: de Play:5 Gen 1 kan alleen op de S1 software draaien. Dan moeten de Play:3’s ook op S1, zie https://support.sonos.com/s/article/4845?language=nl_NL

Oke eigen kamer en groepen snap ik. Ik kan dan alles gelijktijdig bedienen kwa volume?

 Maar als ik een nieuwe Sonos 5 koop dan is dat toch S2?? Ik heb alleen mijn huidige play 3 boxen nog op een bridge zitten. Ik moet dan dus overschakelen naar S2 neem ik aan?

Reputatie 7

Inderdaad is een nieuwe Sonos Five (de opvolger van de Play:5 Gen 2) altijd S2. Ook de Play:3's moeten dan naar S2. De Bridge is niet compatible met S2, dus dan moet het systeem op je eigen wifi, via een Boost, of je sluit één van je speakers aan op je router.

Oke dan snap ik het. Laatste vraag: En wat is dan beter: Boost of rechtstreeks op de wifi?

Reputatie 7

Dat hangt van je situatie af. Bij velen loopt het via wifi prima. Bij sommigen niet.

En alles kun je via de Sonos app bedienen.

Oke bedankt voor al je reacties. Ik ga ermee aan de slag