2X Play 1 of 1X Play 5

• 28 September 2014
  • 5 reacties
  • 2364 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Zijn er hier mensen die voor de genoemde keuze hebben gestaan en wat waren de argumenten voor de uiteindelijke keuze.
Ik twijfel tussen twee maal een Play 1 en een maal een Play 5 voor een kamer van zo'n 35m2.
Ik lees dat de Play 5 een beter geluid heeft en meer volume en de 2X Play 1 een beter stereogeluid geeft maar ben benieuwd naar nog meer ervaringen en meningen.
Ik ben helaas niet in de gelegenheid om het zelf thuis te testen.
Alvast bedankt.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 2
Bij de play 5 zal het geluid wat voller klinken maar wel minder breed.
Als je 2 play 1 speakers als stereopaar configureerd zal het geluid breeder klinken en met stereo
Badge
Ze zeggen als je ooit een sub gaat plaatsen het verschil niet uit bijna niet meer merkbaar is tussen de 2.
Reputatie 2
Ik denk dat je met diverse winkels wel iets af kan spreken (alle 3 kopen en binnen x tijd retourneren wat je niet nodig hebt), of daar luisteren.

Persoonlijk vind ik het stereobeeld belangrijker dan het volume en zou in dat geval altijd voor 2 x PLAY:1 gaan. Mocht dat onvoldoende zijn kun je doorsparen voor 2 x PLAY:3. Wellicht is nog de beste optie om 2 x PLAY:3 2e-hands aan te schaffen.
Reputatie 2
Ik ben helaas niet in de gelegenheid om het zelf thuis te testen.

Ik heb destijds http://smart-living.be/ gecontacteerd omdat die 'aan-huis' advies geven met eventueel een Sonos test opstelling. Op die manier kan je perfect aanvoelen wat voor jouw past en wat niet...
Reputatie 2
hi

ik heb zelf 2 play1's stereo opstelling in een kamer van 5m bij 6m, dit geeft een verbazend goed resultaat, diep laag/spetterend hoog , alles is aanwezig

echt loeiend hard gaat niet, maar een feestje met optioneel politie aan de deur kan je er wel mee bouwen