Vraag

Toslink probleem

  • 7 May 2017
  • 1 reactie
  • 392 Bekeken

Ik heb sinds afgelopen week deze modellen aangeschaft Sonus; Playbar, 2 x Play3 en een sub. Mijn televisie had geen Toslink aansluiting, ik moest namelijk een andere kabel aanschaffen. Nadat ik alles had aangesloten en ik bezig was met de installatie procedure gaf de app aan dat er geen signaal kwam van de televisie - er werd gevraagd om de televisie op een kanaal of film te zetten. Dit dus gedaan alleen geen geluid of signaal naar de Playbar, ik denk zelf misschien dat de televisie te oud is.

Misschien een mogelijkheid om een soort van converter te gebruiken? Heeft er iemand andere opties?

Televisie model: Philips LCD TV 47PFL5603D

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +3
Helaas is het gebruik van een converter iets wat wij afraden. Het is namelijk zo dat we op die manier nooit kunnen garanderen dat het signaal wat je binnen krijgt ook werkelijk Dolby Digital of PCM (Stereo) is. De PLAYBAR kan alleen aangesloten worden met een optische toslink kabel, andere mogelijkheden worden officieel gezien niet ondersteund.
Als je eventueel een digitale TV ontvanger hebt van je internet provider zou je daar voor nu de PLAYBAR op kunnen aansluiten, deze hebben vaak ook een toslink aansluiting. Nadeel hieraan wel is dat je geen Blu-rays, TV apps zoals Netflix etc zal horen.