Vraag

subwoofer nog geen 3 jaar oud en nu al stuk

  • 24 November 2017
  • 11 reacties
  • 879 Bekeken

Ik heb nog geen 3 jaar geleden een subwoofer aangeschaft en deze heeft altijd in de woonkamer gestaan en er zijn geen vreemde dingen mee gebeurt; toch is het (dure) apparaat ongeveer 4 weken opgehouden met geluid te produceren en Mediamarkt geeft aan dat het apparaat niet meer is te repareren; ik vraag me af hoe zoiets kan ontstaan en of er meer mensen zijn die zo'n slechte ervaring hebben met deze toch wel dure subwoofer

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sonos is en blijft electronica, en het hanteert inderdaad een 2 jaar garantie periode, los van deze periode gaan/hopen we wel dat de producten langer mee zullen gaan.
Heb persoonlijk 6 jaar Sonos in huis en het geluk dat er nog nooit 1 defect is gegaan.
Neem aan dat de mediamarkt de Sub bij ons aanmeld, en dat wij deze gaan vervangen.
Dat hier buiten garantie kosten bij komen kijken kan ik helaas niet om heen als deze 3 jaar oud is.
Sonos is niet de moeilijkste, en als je net een paar dagen buiten de 2 jaar garantie periode zou vallen, dan willen we het vaak nog wel binnen garantie zetten, maar 3 jaar kan ik helaas niks in betekenen.
Buiten garantie vallende Sub komt uit op 229 euro.
Waarna wij zullen zorgen dat er een goedwerkende Sub uw kant op zal komen.
Bedankt voor de snelle reactie; bedoelt u met buitengarantie vallende sub is 229, de reparatiekosten of een vervangend gebruikt product of vervanging door een nieuwe subwoofer ?
Reputatie 7
Badge +2
Er zit altijd een standaard kosten plaatje aan een bepaald product, dus mocht het lampje stuk zijn wat je gerepareerd wilt zien maar de Sub had het verder prima gedaan, dan was de prijs nog steeds het zelfde.
Er word A-Stock gloednieuw geleverd als een product binnen 30 dagen na registratie stuk zou zijn.
Er word B-Stock Refurbished apparaten geleverd buiten deze 30 dagen periode.
B-Stock gerepareerde producten worden door ons wel als goede apparaten gezien, ze zijn uit elkaar gehaald, gerepareerd en opnieuw in elkaar gezet, mogen verder geen defecten of gebruikers sporen hebben.
Dus B-Stock zou zo goed als nieuw gezien kunnen worden, maar de officiele label is inderdaad "Refubished".
Heb vandaag met een servicemedewerker van MM gesproken, omdat ik na 3 weken nog steeds geen reactie had gehad, hij heeft me beloofd dat ik volgen week een beter antwoord ga krijgen waarom e.e.a. niet gerepareerd kan worden; daarna zal ik waarschijnlijk een refurbished product aan willen schaffen. Kan dit via MM of rechtstreeks op deze site ?
Reputatie 7
Badge +2
Het kan via Mediamarkt, het kan ook via ons.
Als je het via ons wilt regelen dan laten we de Sub bij je ophalen via DHL, en zal DHL je ook de vervangende Sub gaan aanleveren.
Als u dit dan dus via ons wilt regelen, dan verneem ik graag het serie nummer van de Sub.
Meestal via ons en dus DHL is het product binnen 2 dagen bij ons, waarin wij meteen vervanging uitsturen.
Van NL naar NL, dus 1 a 2 dagen heen, 1 a 2 dagen terug, liggende aan hoe snel je de mail zou verwerken welke we je kant op sturen.
Ik ben ondertussen bij MM geweest en zij hadden mij telefonisch beloofd dat ik minimaal 400 euro terug kon krijgen en later stuurde ze mij een mail dat ik kon kiezen tussen nieuw of geld terug. Toen ik aangaf dat ik graag een nieuwe wilde, gaven ze aan dat ze een verkeerde mail aan mij hadden gestuurd, toen kon ik dus allen nog maar "kiezen" om geld terug te krijgen, maar dat bleek toen ineens 200 euro te zijn.Ik gaf toen aan hiervan af te zien en mijn apparaat terug te krijgen, maar dat ging volgens hun niet meer omdat ik daarvan af had gezien, maar dat was onder valse informatie. Ik kwam daar niet verder en om nu heel kwaad te worden op een servicemedewerker dat zag ik ook niet te zitten. Kortom het apparaat staat in jullie reparatiecentre met het serienummer 1407B8E937619E202 en reparatienummer ST23961939. Ik wil graag gebruik maken van de aanschaf van een refurbished apparaat, want nu heb ik helemaal niets en dat geluid klinkt echt wel een heel stuk minder zonder de subwoofer
Reputatie 4
Badge +3
Heeft u eventueel een referentienummer van de aanmelding (of misschien dat u dat aan de MediaMarkt kan vragen of zij deze hebben)?. Dan kan ik de gegevens erbij pakken. We doen namelijk geen reparaties, alleen vervangingen, dus als deze in ons vervangingscentrum staat is deze hoogstwaarschijnlijk aangemeld voor vervanging.
Opdrachtgegevens:
Onze referentie: FST23961939
Apparaat aangeboden via: Media Markt Tilburg
Referentie opdrachtgever: N503-11350-0
RMA-nummer reparateur: 171107-000982
Product: Audio-systeem
Merk: Sonos
Type: SUB GLOSS BLACK
EAN: 8717755771544
Serienummer: 1407B8E937619E202
Aankoopdatum: 14-12-2014
Storingsomschrijving: Subwoofer doet niks meer. Ook wanneer de kabel in het stopcontact zit, doet hij niks. Komt geen muziek uit en er gaat geen lampje branden. Meerdere kabels zijn gebruikt.
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb een aanvraag in het systeem gezet voor mijn collega's om dit te onderzoeken, bedankt voor de informatie. Uw eigen referentienummer: 171212-001516

Zodra er meer informatie bekend is zal er een email naar u verzonden worden
Het is nu al 6 dagen geleden; wanneer mag ik een antwoord verwachten ? Als jullie te lang wachten is mijn sub mogelijk "verwijderd"
Reputatie 5
Badge +2
Ik ga er even achteraan voor je, we zullen je per e-mail benaderen mochten we meer weten. Excuses voor de vertraging.