Vraag

Spotify en Sonos werken niet meer goed samen

  • 15 November 2017
  • 14 reacties
  • 2398 Bekeken

Badge +1
Via de Spotify app streamen naar Sonos heeft het altijd prima gedaan ... en toen ineens niet meer. Nummer wordt een seconde of 10 gespeeld waarna het afspelen stopt en wordt overgegaan naar 10 seconden van een ander nummer. Bij het afspelen van Spotify nummers via de Sonos app gebeurt hetzelfde maar krijg ik ook de melding "Kan {NUMMER} niet afspelen. Het nummer is niet goed gecodeerd".
Software is de laatste versie. Alle Sonossen afgekoppeld geweest. DNS aanpassing gedaan. Tot nu toe alles nog zonder resultaat. Wie helpt me verder?
Diagnose nummer: 8088228

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Badge +1
Helpt het als ik erbij vermeld dat ik hier 5 Sonos apparaten heb staan, en dat ik een reactie (welke dan ook) van iemand van Sonos wel op prijs zou stellen?
Reputatie 5
Badge +2
We beantwoorden iedereen, maar het was een beetje druk deze week. Excuses voor het ongemak. Zo te zien heb je wat storing in je wifi omgeving, en ik zie kleine sporen van multicast flooding in je netwerk.
Voor de wifi kun je zelf een aantal stappen ondernemen, maar voor het oplossen van de multicast floods mag je telefonisch contact met ons opnemen. Maar, gezien de flooding slechts sporadisch lijkt (voor zover ik kan zien) kan het zijn dat je met een wifi troubleshoot al heel ver komt.
Wil je de volgende stappen uitvoeren?
Je mag naar Beheren - Instellingen - Geavanceerd. Daar zie je Draadloos kanaal staan (Dit is via Windows. Via Mac is het Sonos->Voorkeuren->Geavanceerd. Met mobiele apparaten is het Instellingen->Geavanceerd).
Hier heb je een keuze uit drie mogelijkheden. Het huidige kanaal is 11.
Vervolgens zet je het kanaal op 6. Dan wacht je even 20 minuten terwijl je muziek afspeelt, zodat het kanaal goed wordt weergegeven. Daarna maak je een nieuwe Diagnose.
Wanneer deze klaar is mag je dit nogmaals doen voor kanaal 1.
Badge +1
Dag Bob, dank voor je reactie. Ik heb de stappen uitgevoerd, en dit zijn de diagnoses:
- kanaal 6: 8098645
- kanaal 1: 8098757

En wat voor storing zou ik dan in m'n wifi kunnen hebben? Merk ik verder niks van, en ik zou denken dat als ik ongestoord kan netflixen over wifi, een simpel audio signaal ook wel verwerkt kan worden...
Badge +1
Zojuist als test een Sonos met UTP verbonden. Zelfde probleem. Ben geen expert, maar wifi lijkt me het probleem niet.
Badge +1
Al iets uit de diagnose kunnen halen Bob?
Reputatie 5
Badge +2
Neem even contact met ons op zodat we samen naar je netwerk kunnen kijken. Ons nummer vind je hier.
Badge +1
Voor mensen die gelijksoortige problemen hebben en dit lezen. Met Sonos gebeld. Hele internetverbinding omgeleid naar een 4g hotspot op m'n telefoon. Sonos daar op aangesloten. En voila: het werkt. Het ligt dus niet aan de Sonos apparatuur maar moet ergens in de internetverbinding van de Horizon Box van Ziggo/UPC zitten. Daar naar de instellingen van de router gaan kijken. Alle firewall opties (tijdelijk) uitgezet en toen werkte het ineens ook weer via de normale internetverbinding! Iets in de firewall veroorzaakte dit probleem dus.... thnx Sonos support
Gisteren ook 2 uur aan de telefoon gehangen met Sonos met uiteindelijk zelfde actie, maar nu?. Maar is er al iets bekend over de echte oorzaak, iemand al Ziggo benaderd zodat ze toegeven dat er een en ander niet ok is in de Horizon Box en een oplossing bieden? Hulde aan Sonos dat ze het probleem van een andere leverancier naar boven weten te halen 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Dank jullie wel voor de feedback, ik zal dit delen met het team. Ons advies is inderdaad om Ziggo te benaderen en met onze bevindingen aan te geven dat er naar gekeken moet worden.
Mag ik vragen hoe je DNS aanpassingen doet? Mijn schoonouders hebben precies hetzelfde probleem met spotify.
Helaas heb ik sinds kort dit probleem ook. Niet altijd maar het duikt af en toe op. Ook heb ik wel eens dat als ik muziek afspeel de sonos app aangeeft dat ik geen verbinding heb en vervolgens wel door gaat met muziek afspelen, erg hinderlijk als dit je wekker is en nog even wilt snoozen.. Met internet is verder niets aan de hand, andere apps werken gewoon nog wel op wifi. Het is sinds de vorige update of die daarvoor dat hij deze dingen soms doet. Heb echter niet het idee dat het aan de firewall ligt maar aan de sonos updates. Naar mijn mening lijken ze steeds slechter te worden. Heb mijn 2x Play1 nu ongeveer een jaar en op het moment dat ik ze kocht was er niets mis mee. Het is echt de laatste paar weken/maand begonnen met lastig doen sinds de wat grotere updates. Vind het erg jammer en zou bijna wensen voor een downgrade in plaats van verdere upgrades

Liefs, Kimmetje
Reputatie 5
Badge +2
Mag ik vragen hoe je DNS aanpassingen doet?

Je dient in te loggen op de router om de aanpassing te doen, je kan ook onze support even bellen als je op locatie bent.



Helaas heb ik sinds kort dit probleem ook. Niet altijd maar het duikt af en toe op. Ook heb ik wel eens dat als ik muziek afspeel de sonos app aangeeft dat ik geen verbinding heb en vervolgens wel door gaat met muziek afspelen, erg hinderlijk als dit je wekker is en nog even wilt snoozen.. Liefs, Kimmetje

Zou je een diagnose in willen sturen als de problemen zich voordoen. Post vervolgens hier het bevestiging's nummer dan kijken we deze even na.
[quote=Ryan A]Mag ik vragen hoe je DNS aanpassingen doet?

Je dient in te loggen op de router om de aanpassing te doen, je kan ook onze support even bellen als je op locatie bent.



Helaas heb ik sinds kort dit probleem ook. Niet altijd maar het duikt af en toe op. Ook heb ik wel eens dat als ik muziek afspeel de sonos app aangeeft dat ik geen verbinding heb en vervolgens wel door gaat met muziek afspelen, erg hinderlijk als dit je wekker is en nog even wilt snoozen.. Liefs, Kimmetje

Zou je een diagnose in willen sturen Mag ik vragen hoe je DNS aanpassingen doet?

Je dient in te loggen op de router om de aanpassing te doen, je kan ook onze support even bellen als je op locatie bent.



Helaas heb ik sinds kort dit probleem ook. Niet altijd maar het duikt af en toe op. Ook heb ik wel eens dat als ik muziek afspeel de sonos app aangeeft dat ik geen verbinding heb en vervolgens wel door gaat met muziek afspelen, erg hinderlijk als dit je wekker is en nog even wilt snoozen.. Liefs, Kimmetje

Zou je een diagnose in willen sturen als de problemen zich voordoen. Post vervolgens hier het bevestiging's nummer dan kijken we deze even na.


Ryan A, dankjewel voor de reactie, helaas lees ik deze nu pas. Het goede nieuws is wel dat er kleine updates zijn geweest waardoor het tot nu toe niet meer is voorgekomen. Nogmaals dankjewel voor je aangeboden hulp.

Liefs Kim
Reputatie 5
Badge +2
Super dat het weer werkt, mochten de problemen terugkeren horen we dat graag zodat we het kunnen oplossen. Veel luister plezier weer!