Vraag

muziek toevoegen aan muziekbibliotheek laptop

  • 1 December 2017
  • 4 reacties
  • 1368 Bekeken

ik heb de sonos app een tijd geleden op mijn smartphone gezet en van daaruit altijd de iTunes music afgespeeld, nu probeerde ik op mijn laptop hetzelfde te doen,
sonos
beheren
instellingen muziekbibliotheek
mappen
toevoegen
music map
ging niet dan geprobeerd door te bladeren naar waar de muziek staat op de pc
maar krijg steeds de melding
sonos kan de muziekmap niet toevoegen
reden : kan de gedeelde map "\\desktop- ..........\music niet toevoegen
aan de muziekbibliotheek (1002)

wat kan ik doen

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

zelfde probleem. Internetradio speelt prima. Maar wil ik bestanden vanf mijn laptop overzetten naar de sonos app krijg ik de foutmelding 1002.
beste

ik ben dus niet de enige, het beste lijkt me te bellen naar de support van sonos
telnr : 0800 64 444 ik heb al geprobeerd maar zitten enkel overdag tijdens de werkuren
probleem ik werk overdag en ik kan dan niet bellen en zit ook niet achter men laptop, als ik een vrije dag
heb bel ik eens, ik laat je dan iets weten mocht jij eerder iets te weten komen laat het me dan weten
mvg
Hallo Milo heb zojuist een e-mail gestuurd naar de sonos helpdesk. Hopelijk kunnen ze me schriftelijk helpen. Anders zal ik het supportnr eens bellen. Wellicht kunnen ze op afstand meekijken waarom het niet werkt.
Ergens moet er wel verbinding zijn tussen mijn laptop en de play:3 Want als ik mijn muziekbestanden selecteer en kies (re-muisknop) op "apparaat weergegeven" kan ik het wel via deze omweg afspelen om mijn Sonos. Idem met "delen met" ook daar staat de Sonos tussen.
Mocht ik een oplossing hebben dan laat ik het je weten.
mvgr
Reputatie 7
Badge +2
Kan me heugen dat ik jullie beide van een antwoord voorzien heb, of dit via deze community, per email, of social media (facebook/twitter) ging kan ik me helaas niet herinneren.
Meestal heeft dit probleem te maken met een firewall, of instellingen op de Windows of Mac computer.
Dit is dan ook het makkelijkst opgelost via telefonisch support.
Weet zeker, dat op een Windows 10 machine, onder het netwerk centrum je netwerk als een prive of particulier netwerk word gezien, niet als een openbaar of publiek netwerk.
Op een Mac moet je er zeker van zijn dat via de systeem voorkeuren -> Delen, de muziekmap gedeelt staat onder bestand's deling, en dat de rechten goed staan.
Soms wil een Mac update er voor zorgen dat de gebruiker: Iedereen, geen toegang krijgt tot de muziekmap, waarin je deze instelling wilt aanpassen naar lees rechten.