Vraag

Geluid van de pc afspelen op sonos

  • 25 July 2016
  • 31 reacties
  • 96433 Bekeken

Badge
Ik zou graag mijn muziek die op mijn pc sta willen afspelen via mijn sonos systeem.
Kan iemand mij zeggen hoe je dit moet doen.
Ik krijg het niet in orde.
Ik heb mijn Sonos playbar bedraad aangesloten.
Verder heb ik nog 2x Play's 5 en een sub.
Mijn router is een Netgear Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router R7000
Heb er ook een swith tussen: D-Link DGS-1008D Netwerk switch RJ45 8 poorten 1 Gbit/s


Mvg Dirk

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

31 Reacties

Reputatie 3
Bedoel je het toevoegen van een muziekbibliotheek? Dat gaat zo: https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/780/kw/muziekbibliotheek
Als je al het geluid van je pc uit de sonos boxen wilt laten komen, kan je dit doen door je pc op een sonos connect of amp aan te sluiten.
Badge
Simple je deelt de map op je PC in je netwerk, vervolgens voeg je die share toe aan je sonos favourieten. Je kunt nu in je Sonos app bladeren naar de muziek die je wilt op je PC, mits die aanstaat natuurlijk.......
Als je al het geluid van je pc uit de sonos boxen wilt laten komen, kan je dit doen door je pc op een sonos connect of amp aan te sluiten.

Hi! Ik heb dezelfde vraag, maar je oplossing lijkt niet draadloos te zijn? Ik vind het namelijk vreemd dat ik op een draadloos systeem mijn laptop met een snoer moet aansluiten.

Enig idee?
Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het forum.

Ik vind het namelijk vreemd dat ik op een draadloos systeem mijn laptop met een snoer moet aansluiten.
Ik vind het vreemd dat je een simultaan-multi-source, gesynchroniseerd-multi-room hifi-systeem wil gebruiken als PC-speaker. Daarvoor is Sonos niet ontwikkeld en daarvoor kun je het dus niet gebruiken - hoewel er omwegen te vinden zijn. Waarom schaf je geen Bluetooth-speaker aan?
Reputatie 1
[/quote]Waarom schaf je geen Bluetooth-speaker aan?[/quote]

Misschien omdat hij al een dure draadloze sonos speaker heeft aangeschaft, en graag zelf wil kunnen kiezen welke audio source hij er naartoe wil sturen?
Ik vind het idee helemaal niet gek en zie hetzelfde verzoek vaker voorkomen op diverse forums.
Alleen omdat sonos misschien hier oorspronkelijk niet voor ontwikkeld is maakt het nog niet onmogelijk om het huidige sonos systeem uit te breiden met nieuwe mogelijkheden die door de markt gevraagd worden.
Ik ben erg blij met mijn sonos speakers kwa geluidskwaliteit maar ik ben niet onder de indruk met de compatibiliteit en flexibiliteit met andere systemen.
Welkom op het forum.

Ik vind het namelijk vreemd dat ik op een draadloos systeem mijn laptop met een snoer moet aansluiten.
Ik vind het vreemd dat je een simultaan-multi-source, gesynchroniseerd-multi-room hifi-systeem wil gebruiken als PC-speaker. Daarvoor is Sonos niet ontwikkeld en daarvoor kun je het dus niet gebruiken - hoewel er omwegen te vinden zijn. Waarom schaf je geen Bluetooth-speaker aan?


Welke omwegen zijn er dan want ik zou ook gewoon het geluid van de PC via 2 sonos one speakers willen laten afspelen. Want tenslotte delen ze het zelfde netwerk.
Reputatie 5
Badge +2
Mocht je meer willen doen dan de muziekbibiliotheek van je computer delen met Sonos, dan kan dat via de lijningang van de Connect, Connect:Amp en Play:5. Hier kun je je analoge geluidsuitgang van de computer op aansluiten.
Zoek met name mogelijkheid alle geluid van pc weer te geven, maar krijg de indruk dat dat nou net niet kan. Klopt dat?
Reputatie 2
Badge +1
Je kunt proberen het pakketje " Stream what you hear" op je PC te gebruiken. Bij mij werkt dat prima onder windows 7.
Reputatie 4
Badge +3
Zoek met name mogelijkheid alle geluid van pc weer te geven, maar krijg de indruk dat dat nou net niet kan. Klopt dat?

Er is geen officiële directe manier om draadloos alle geluid van je PC te streamen naar Sonos. Programma's zoals "Stream what you hear" zoals patricw aanraadde kan je gebruiken, alhoewel je hier wel met een vertraging te maken zal hebben en qua kwaliteit kunnen wij hier geen garanties op bieden.
Als je het via een kabeltje wil doen kan je wel de Lijn-Ingang van de Play:5/Connect/Connect:AMP gebruiken zoals mijn collega Bob aangaf.
ij mij werkt het prima hoor. muziek van de pc afspelen op de sonos.
start verkenner op je windows pc, zoek de map met muziek. klik op een muziek bestand met de rechter muis.
kies nu op apparaat weergeven en voila de sonos begint te spelen. (mits hij op het zelfde netwerk zit natuurlijk)
Mijn pc via lan (kabel) verbonden met mijn ziggo router. sonos draadloos verbonden met mijn ziggo router.
alles werkt perfect.
Voor een paar centen koop je een NAS, die zet je in hetzelfde wifi netwerk met al je muziekbestanden erop. Geen getob meer met pc die aan of uit staat, maar altijd beschikbaar voor je sonos
En wat als ik nou een youtube filmpje wil afspelen met het geluid via de Sonos?
Reputatie 7
Badge +2
En wat als ik nou een youtube filmpje wil afspelen met het geluid via de Sonos?
Youtube is een video dienst, geen muziek dienst.
Dus Sonos heeft dit niet als muziek service toegevoegd zoals Spotify en andere diensten wel aan Sonos zijn toegevoegd.
Enige methode is om een Sonos apparaat te gebruiken welke een analoge audio ingang heeft. ( Play:5, Connect of Connect:Amp ).
Dan zal de computer met een geluid's kabel op deze Sonos aangesloten kunnen worden.
In de toekomst is er misschien meer mogelijk maar kan hier verder weinig concreets over kwijt.
ij mij werkt het prima hoor. muziek van de pc afspelen op de sonos.
start verkenner op je windows pc, zoek de map met muziek. klik op een muziek bestand met de rechter muis.
kies nu op apparaat weergeven en voila de sonos begint te spelen. (mits hij op het zelfde netwerk zit natuurlijk)
Mijn pc via lan (kabel) verbonden met mijn ziggo router. sonos draadloos verbonden met mijn ziggo router.
alles werkt perfect.
Dank voor de tip. Werkt feilloos!
Nu maar hopen op die toekomst voor Youtube en netflix geluid
Mocht je meer willen doen dan de muziekbibiliotheek van je computer delen met Sonos, dan kan dat via de lijningang van de Connect, Connect:Amp en Play:5. Hier kun je je analoge geluidsuitgang van de computer op aansluiten. En daarvoor koop je dan een geweldig draadloos Sonos systeem.
Eerste en laatste ding wat ik van Sonos gekocht heb. Wat een ******! En wat als ik nou een youtube filmpje wil afspelen met het geluid via de Sonos?
Youtube is een video dienst, geen muziek dienst.
Dus Sonos heeft dit niet als muziek service toegevoegd zoals Spotify en andere diensten wel aan Sonos zijn toegevoegd.
Enige methode is om een Sonos apparaat te gebruiken welke een analoge audio ingang heeft. ( Play:5, Connect of Connect:Amp ).
Dan zal de computer met een geluid's kabel op deze Sonos aangesloten kunnen worden.
In de toekomst is er misschien meer mogelijk maar kan hier verder weinig concreets over kwijt.



Edit vanwege taalgebruik door Tim S
Reputatie 7
Badge +2
Eerste en laatste ding wat ik van Sonos gekocht heb. Wat een ******! En wat als ik nou een youtube filmpje wil afspelen met het geluid via de Sonos?
Youtube is een video dienst, geen muziek dienst.
Dus Sonos heeft dit niet als muziek service toegevoegd zoals Spotify en andere diensten wel aan Sonos zijn toegevoegd.
Enige methode is om een Sonos apparaat te gebruiken welke een analoge audio ingang heeft. ( Play:5, Connect of Connect:Amp ).
Dan zal de computer met een geluid's kabel op deze Sonos aangesloten kunnen worden.
In de toekomst is er misschien meer mogelijk maar kan hier verder weinig concreets over kwijt.


Verneem graag van je waar je informatie kunt vinden omtrent een computer die zijn geluid van de geluid's kaart via wifi naar 3e partij producten kan verzenden.
Tot op heden is deze techniek er nog niet, en zitten meeste speakers via een kabel verbonden op speakers.
Dit is dus ook het geval voor Sonos.
Mogelijk dat dit in de toekomst naar voren gaat komen via Airplay2.
Maar tot op heden is dit nog niet het geval, en deze Airplay2, stuurt via software op de computer het geluid dan naar dit product, niet via de geluid's kaart van de computer.
l.s. op mijn pc zit een beamer, en ik gebruik veel youtube, films en netflix. kan ik dit via een sonos speaker doen (gewoon omdat het geluid mooier is)| en een kabeltje aanleggen is niet zo'n probleem. oftewel...bestaat er "IETS" waardoor ik op mijn werkplek 4 x een losse PLAY:1 neer kan zetten, en dat die het geluid van de PC (dus al het geluid van netflix etc) oppakken en doorsluizen naar de sonos?
Reputatie 5
Badge +2
Dit kan middels een Sonos produkt die beschikt over een lijn-ingang dus een Sonos CONNECT of PLAY:5.
en wie kan mij in simpele taal vertellen wat het verschil is tussen connect en connect.amp ? we hebben namelijk al 6 play-1 van sonos die perfect werken, maar ik kan momenteel niet naar de 6 verschillende speakers luisteren in samenspel met de (bedrade) luidsprekers van mijn pc, dusd daar wil ik ook nog even 2 x de play-1 zetten
Reputatie 7
Badge +2
en wie kan mij in simpele taal vertellen wat het verschil is tussen connect en connect.amp ? we hebben namelijk al 6 play-1 van sonos die perfect werken, maar ik kan momenteel niet naar de 6 verschillende speakers luisteren in samenspel met de (bedrade) luidsprekers van mijn pc, dusd daar wil ik ook nog even 2 x de play-1 zetten
Connect is gemaakt om een versterker op aan te sluiten welke zijn eigen speakers verbonden heeft.
De Connect:Amp is al een versterker, deze is gemaakt om speakers op aan te sluiten.
Deze producten zijn dus op de markt gekomen, om mensen de mogelijkheid te bieden hun bestaande installatie te integreren in het Sonos concept.
Connect & Connect:Amp krijgen hun eigen kamernaam, en kunnen via de Sonos software worden aangestuurd.
Net zoals uw Play:1 en andere Sonos componenten hun eigen kamernaam ontvangen.
Om ieder geluid van je computer af te spelen via de Sonos speakers gebruik je "Stream What You Hear" (SWYH):

http://www.streamwhatyouhear.com/

Als het slecht werkt dan kun je proberen om 'capture' en 'bitrate' naar de laagste cijfers te brengen in de settings. Daarna weer streamen naar je Sonos.

Het is onvolmaakt maar voor absurd technocratische redenen wil Sonos niet zelf deze evidente mogelijkheid bieden aan haar gebruikers. (En ja als je een Youtube video naar je Sonos speakers stuurt dan klinkt dat veel beter. Is dat moeilijk te begrijpen?)

Ik weet dat deze software hier al benoemd werd maar ik wou het nog een keer duidelijk maken voor diegenen die dat niet gezien hadden.