Vraag

5.1 surround sound - Wat zijn mijn opties?

  • 30 November 2015
  • 2 reacties
  • 2059 Bekeken

Hallo allen,

Ik heb dit weekend een Playbar, Sub en twee Play 1's gekocht in de verwachting van films en series te kunnen gaan genieten in 5.1 surround sound. Ik was op de hoogte van het feit dat de Playbar geen DTS ondersteund. Maar omdat er in de specs van mijn Samsung Smart TV (2013) stond aangegeven dat hij Dolby Digital Plus ondersteund, verwachtte ik dat ik gewoon 5.1 geluid zou krijgen door mijn Playbar. Ik kwam van een koude kermis thuis, toen ik ontdekte dat Dolby Digital Plus niet hetzelfde is als Dolby Digital 5.1....stomme fout van me. Nu heb ik het probleem dat de Playbar wel DD 5.1 ondersteund, maar geen DD Plus. Terwijl mijn televisie wel DD Plus ondersteund maar geen DD 5.1 uitstuurt. :(

Nu heb ik nog steeds mijn Onkyo TX509 receiver in huis. Als test heb ik mijn Chromecast daarop aangesloten en gekeken of DD 5.1 werkte bij het afspelen van Netlix. Helaas kreeg ik geen geluid uit mijn Playbar. Pas nadat ik in de instellingen van Netflix de audio naar stereo had gezet, kreeg ik geluid -maar geen 5.1. Kan mijn receiver nog op een andere manier helpen om 5.1 geluid te ontvangen?

Op internet lees ik ook veel over mensen die een switcher bij een Playbar gebruiken. Echter houdt mijn kennis hier op. Welke switcher moet ik dan precies kopen? En wat gaat deze mij uberhaupt helpen om de volledige 5.1 ervaring te krijgen?

Ik heb ook nog een Apple TV 2, welke Netflix afspeelt. Maar ik weet niet of dit mij helpt in tegenstelling tot het afspelen van Netflix met mijn Chromecast.

Kan iemand mij alsjeblieft vertellen wat mijn opties zijn? Ik hoor heel graag van jullie, bij voorbaat dank!

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Welkom op het forum.

In het vervolg liever niet dubbel posten, want dan krijg je op 2 plaatsen antwoord en dan blijft de gedachtenwisseling niet op één plek bewaard. Antwoorden daarom bij voorkeur hier.
Welkom op het forum.

In het vervolg liever niet dubbel posten, want dan krijg je op 2 plaatsen antwoord en dan blijft de gedachtenwisseling niet op één plek bewaard. Antwoorden daarom bij voorkeur hier.


Excuses! Ik was in de veronderstelling dat het Engelse en Nederlandse foroum aparte communities waren.