Update: Google Assistant op Sonos

• 1 november 2018
  • 101 reacties
  • 38564 Bekeken

Toon eerste bericht

101 Reacties

Badge +1
Ja het lijkt wel dat ze bij de buren beter op de hoogte zijn dan hier bij Sonos zelf

https://tweakers.net/nieuws/152646/sonos-voegt-vanaf-volgende-week-google-assistent-toe-aan-zijn-luidsprekers.html
Sonos werkt binnenkort met Google Assistent
https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-start-google-assistent/

Techredactie/Tweakers 10-05-19, 11:23
1
De update met Google Assistent komt veel later dan verwacht. Bij de introductie van de Sonos One, in oktober 2017, beloofde de fabrikant dat de spraakassistent uiterlijk in 2018 zou worden geïntegreerd. De update liep keer op keer vertraging op en ook nu zullen veel gebruikers nog even geduld moeten oefenen. Sonos rolt de nieuwe functionaliteit eerst uit in de Verenigde Staten; andere markten volgen in de maanden daarna, zo meldt Sonos in zijn kwartaalrapport.

Lees ook
Overal muziek: wat is de beste goedkope én draagbare bluetoothspeaker?
Overal muziek: wat is de beste goedkope én draagbare bluetoothspeaker?
Lees meer
De update heeft alleen betrekking op de Sonos One en Sonos Beam, die door hun geïntegreerde microfoons compatibel zijn met verschillende spraakassistenten;

Amazon Alexa werd al vanaf het begin ondersteund. Sonos-topman Patrick Spence beloofde bij de introductie van de Sonos One dat de klassieke luidsprekers van de fabrikant straks ook met de stem kunnen worden aangestuurd, via welk Google Home-apparaat in huis dan ook. Over de timing van die update is echter nog niets bekend.

SONos

Waarom de implementatie van de Google Assistent zoveel vertraging heeft opgelopen bij Sonos, is niet duidelijk. Andere fabrikanten leveren al geruime tijd slimme speakers met de spraakassistent van Google, die dan meestal ook gewoon Nederlands begrijpt.

Vraagje aan SONOS. Medewerkers hier op het forum mbt het koppelen van de Google Home API aan de Sonos-app.
:
Kan iemand zeggen wanneer we gewoon aan de Google Home kunnen vragen iets via de Sonos speakers te spelen??
Want die API is jullie en Amazon ALEXA al jaren geleden aangeboden door Google ?:S
Reputatie 7
Badge +2
Ik quote een klein stukje uit het eerste bericht in dit topic.
We werken hard samen met onze partners bij Google om een goed werkende dienst uit te rollen. Er zijn al grote stappen gemaakt, maar hebben nog wat meer tijd nodig om het perfect te krijgen.
We bouwen deze diepe intergratie "van de grond af op" voor het Sonos systeem, en willen graag dat alles naadloos op elkaar aansluit.

Wij weten dat er veel interesse is naar Google Assistent op Sonos. Als we meer informatie beschikbaar hebben, zullen we dit dan ook met je delen!

Sonos is een publiek bedrijf, waardoor bepaalde informatie inderdaad via andere fora te vinden is, mochten wij een officieel statement willen doen, dan zal je dit op onze Community en mogelijk ook via officiële mail kunnen zien verschijnen.

Tijdens de publieke Earnings call heeft onze CEO Patrick Spence aangekaart dat binnen de aankomende weken Google Assistant in Amerika actief zal worden gezet, in de op volgende weken willen we hier zo spoedig mogelijk andere landen aan toevoegen.
Meer kan ik er helaas nog niet over kwijt.
Reputatie 4
Badge +3
Bij 5.1 is de Beam zogezegd de ‘baas’ en werkt voice control enkel hier op en niet op de One’s. Als men een extra One in de badkamer zou plaatsen, zou de voice dan wel hier op werken? Deze zou dan in de kamer ‘ badkamer ‘ komen te staan. Normaal zou dit moeten gaan, maar de instellingen zijn niet zo overdonderend, daarmee vroeg ik mij dat af.
Reputatie 7
Badge +2
Je zal spraak per kamer moeten instellen, zo zou je er zelfs voor kunnen kiezen dat de Badkamer de Alexa commandos zal aannemen terwijl de Woonkamer Beam naar Google zou luisteren.
Reputatie 4
Badge +3
Dank voor de info.
Badge +1

Meer kan ik er helaas nog niet over kwijt.

Gelukkig hebben we Tweakers nog...

Sonos maakt Google Assistent vanaf juli in Nederland beschikbaar op speakers

https://tweakers.net/nieuws/152770/sonos-maakt-google-assistent-vanaf-juli-in-nederland-beschikbaar-op-speakers.html
Reputatie 4
Badge +3
België zal nog wat geduld moeten oefenen. Alexa is hier ook nog niet officieel beschikbaar. Ben benieuwd ?
Badge +1
En met de nieuwe Sonos 10.2 update en wat aanpassingen aan je Sonos account werkt Google Assistent ook gewoon in het Nederlands.

Zie voor meer info: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/58851556#58851556
Badge
Bij mij werkt Google Assistent ook. Bijzonder goed zelfs. Veel beter dan Alexa.
Hier werkt het ook prima, maar is er iets bekend vanaf wanneer
apple music gestart kan worden via de google assistent?
Google Assistant is nog steeds niet beschikbaar in Belgie. Klopt dit?
Reputatie 5
Badge +2
Google Assistant is nog niet beschikbaar in Belgie vanuit ons. Het is nog even wachten tot ook jullie de update krijgen, wij hopen natuurlijk dat dit spoedig zal gebeuren.
Wanneer is het in Nederland dan
Reputatie 4
Badge +3
Naar het schijnt in juli.
Badge
Nog geen Google assistent!

Wat een waardeloos marketing verhaal! SONOS!

Als je het als partij niet voor elkaar krijgt om sinds de aankondiging in 2017 nu nog niet operationeel te krijgen en uit te rollen heb doe je anno 2019 echt iets niet goed!

Je kunt klanten in deze tijd niet meer aan het lijntje houden met beloftes.

Tip voor nieuwe kopers. NIET AAN BEGINNEN!!!
stap gelijk in bij Harman Kardon. Geluid super, integratie van Google assistent werkt uitstekend en design nog beter.

ik heb de Sonos bende maar op marktplaats gezet.
Badge +1
Hoi @djpino,

Zou je kwijt willen wat er op staat.
Ben erg geïnteresseerd in Sonos, ik gebruik het niet zozeer om tegen te kletsen 🙂 ik luister er muziek mee.
Misschien ben ik wel op zoek naar wat jij hebt.

Groet
Badge
Nog geen Google assistent!

Wat een waardeloos marketing verhaal! SONOS!

Als je het als partij niet voor elkaar krijgt om sinds de aankondiging in 2017 nu nog niet operationeel te krijgen en uit te rollen heb doe je anno 2019 echt iets niet goed!

Je kunt klanten in deze tijd niet meer aan het lijntje houden met beloftes.

Tip voor nieuwe kopers. NIET AAN BEGINNEN!!!
stap gelijk in bij Harman Kardon. Geluid super, integratie van Google assistent werkt uitstekend en design nog beter.

ik heb de Sonos bende maar op marktplaats gezet.

Sonos-bende, toe maar. Het heeft inderdaad wel erg lang geduurd, Sonos zal dat zelf ook wel betreuren. Blijkbaar had een en ander nogal wat voeten in de aarde. Maar volgende maand is het dan echt zover.

Mijn advies: begin juist wel aan Sonos. Ik ben er heel blij mee. Al tien jaar.
Badge +1
@User724981 .

Zet hier de link naar marktplaats.
Ik bekijk het, en als het mij bevalt en de prijs is goed help ik jou ervan af.
Kom het ophalen en betaal contant.

Ik luister er vóórnamelijk muziek mee.
Praten doe ik wel tegen mijn vriendin.:-)
Heb al veel Sonos, en wil best wel meer.
Badge
Je richt je tot de verkeerde, @SimonSonos.
Badge +1
Ssorry @User724981
Reputatie 4
Badge +3
Ben ook uitermate gefrustreerd over deze gang van zaken!!!

Heb hier 3 Sonos Ones staan.
Januari vorig jaar twijfelde ik tussen Sonos en Bluesound. Ondanks de volgens reviews wat mindere geluidskwaliteit van Sonos heb ik destijds voor de Ones gekozen ivm. de spraakondersteuning. Wacht hier nu al tevergeefs 1 jaar en 2 maanden op.
Net als vicciebick was ik behoorlijk pissig toen ik van de week las dat de gen 2 eraan komt, terwijl gen 1 in feite nog niet af is! Ik voel me behoorlijk misleid.

De Gen1 en Gen2 krijgen beide tegelijk spraak ondersteuning, net als de Beam. De Gen2 is simpelweg een iets andere uitvoering met wat sterkere hardware voor de toekomst. Overigens is de Gen2 al enige tijd op de markt en is de Gen1 niet meer te koop, tenzij een bedrijf ze nog op voorraad heeft.
We werken eraan om deze functie zo snel mogelijk uit te brengen in Nederland. In het begin zou dit alleen Alexa zijn, dit duurde langer omdat Amazon deze dienst nog niet beschikbaar heeft gemaakt in Nederland. De variant van Google komt er ook snel aan, maar daar zijn we later aan begonnen dan Alexa.
Badge
volgtopic. 😉
Beste Sonos,

Vanaf 1 juli zou Google assistent toch actief worden op de Sonos speakers? Of is het nu weer uitgesteld?
Reputatie 7
Badge +2
Er is nergens gesproken over een definitieve 1 Juli datum, er is gesproken over dat we hopelijk in Juli de dienst naar de Nederlandse markt kunnen uitrollen.
Nog heel even geduld houden, de dienst is erg dichtbij.

Reageer