Update: Google Assistant op Sonos

• 1 november 2018
  • 101 reacties
  • 38220 Bekeken

Toon eerste bericht

101 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Goh, als je Sonos wil houden aan een twee jaar oude belofte kan je dat kennelijk niet op dit forum kwijt.
Alsof je moet kiezen tussen spraakbesturing of goed geluid (reacties als "verkoop je Sonos en koop een Google Home").
De belofte van de Sonos One was juist de beloofde maar niet waargemaakte combinatie van beide.
En om welke (medische, geinteresseerde of welke dan ook) reden ik spraakbesturing wil is hierbij niet relevant en gaan jullie niet over.
Het gaat in dit topic om de belofte van spraakbesturing. Bij een serieus bedrijf hoeft dat niet op de bon te staan of zo.
Om ergens aanspraak op de kunnen maken wel. Of denk je dat Apple je nog een Airpower matje gaat verkopen omdat ze het zo lang beloofd hebben?

Maar de leden van dit forum accepteren kennelijk geen kritiek.
Zoals ik in een eerdere post al zei, je mag je mening hebben, en die is zeker valide. Ik heb alleen een andere mening en draag daar argumenten voor aan.

Dan ben je aan het "fiepen" en krijg je het advies je spullen weg te doen,op te rotten en off-topic hoe goed Sonos wel is.
Daar dreigen jullie toch allemaal mee? Nou dan, waar wacht je nog op? Er zijn vast honderden andere producten die dit segment veel beter beheersen dan Sonos! Oh, wacht...
Ik ga er vanuit dat we hier allemaal zitten omdat we overtuigd zijn of waren van de kwaliteit van Sonos. Wat ik gezegd heb is dat ik het raar vind om te focussen op een (aangekondigde) feature die helemaal niet tot de kernfuncties van dit merk behoort.

Ik ben overigens al 8 jaar Sonos klant. En ik vind ze behoorlijk afgezakt de laatste tijd.

Hoe dan? Leg eens uit. Als je de woorden "Google", "spraakbesturing" of "belofte" gebruikt, ben je af.
Reputatie 3
Badge +1
[/quote]
Hoe dan? Leg eens uit. Als je de woorden "Google", "spraakbesturing" of "belofte" gebruikt, ben je af.[/quote]

Haha precies mijn punt. Kijk eens naar de naam van dit topic: Update: Google Assistant op Sonos
Ik ben af 😃
Reputatie 4
Badge +2
Precies mijn punt: als dit je enige reden is om te roepen dat Sonos "afgezakt" is, moet je een ander product kopen.
Reputatie 3
Badge +1
Precies mijn punt: als dit je enige reden is om te roepen dat Sonos "afgezakt" is, moet je een ander product kopen.
Te makkelijk als je al 8 jaar in dit ecosysteem zit. Sonos moet zich gewoon aan beloftes houden.
Reputatie 7
Badge +2
Te makkelijk als je al 8 jaar in dit ecosysteem zit. Sonos moet zich gewoon aan beloftes houden.

Alle landen waar Amazon hun Alexa ondersteunt, zullen ook op hun Sonos hun Alexa kunnen activeren, in dit optiek heeft Sonos geleverd waar mogelijk.
Het is helaas spijtig dat Amazon de spraak nog niet werkende heeft in de Benelux, waarin er nu naar Sonos gewezen word dat deze iets niet zouden waarmaken.
Er was verder nog helemaal geen sprake van een voice functie bij Google, of dat dit naar Sonos zou komen, toen Sonos er voor koos om microfoons in hun producten te steken om spraak te ondersteunen.
Uiteraard willen we elke mogelijke spraak-dienst op Sonos werkende zien, maar hier is tijd en ontwikkeling voor nodig om dit te realiseren.
Zo is in mijn eerste post in dit topic te lezen, dat we deze functie van Google volledig van de grond af opnieuw opbouwen om de werking ervan perfect te laten functioneren met het Sonos systeem.

Daarnaast heeft Sonos nog nooit informatie vrij gegeven over mogelijke functies en producten die op de markt verschijnen, totdat hier een officiële communicatie over volgt via bijvoorbeeld een Sonos-email, of post of deze community en/of social media.
Dit is mede de reden dat er bijvoorbeeld geen datum bekend is voor wanneer de Google spraakdienst op Sonos functioneel zal zijn.

Alles wat in het verleden gecommuniceerd is omtrent spraakdiensten en de microfoons die in ons systeem verwerkt zitten, was wereldwijde marketing en had niet een specifieke focus op de Nederlandse markt.

Wij bij Sonos hadden ook graag de Alexa functie van Amazon eerder of al in den beginnen in de Benelux uitgerold willen zien, waarin het ook op het Sonos systeem had gewerkt.
Het ziet er een beetje naar uit dat de Google Assistant eerder op Sonos zal werken binnen de Benelux dan de Amazon spraakdienst dit zal doen.
Concreet zijn en garanties geven kan ik helaas niet, totdat Sonos dit zelf doet via de officiële kanalen.
Reputatie 4
Badge +2
Alles wat in het verleden gecommuniceerd is omtrent spraakdiensten en de microfoons die in ons systeem verwerkt zitten, was wereldwijde marketing en had niet een specifieke focus op de Nederlandse markt.

Glad ijs Tim.....:-)

Dit is mede de reden dat er bijvoorbeeld geen datum bekend is voor wanneer de Google spraakdienst op Sonos functioneel zal zijn.

Wel een tijdsvak....geen datum.....is dat geen mededeling?
Kom er maar in Sjoop.. ;-)

Oja en ik heb geen Sonos product die spraakbesturing ondersteund, dus voor mij gaat het daar niet over.
Het gaat mij om de communicatie en dan met name de Nederlandse en niet alleen in dit geval.
Reputatie 4
Badge +2
Kom er maar in Sjoop.. ;-)
Ik ben een beetje klaar met het gezeur. Ik heb erover gezegd wat ik wil zeggen, lees mijn posts maar terug.Het standpunt van Sonos lijkt me nu ook wel duidelijk uiteengezet, je bereikt echt helemaal niets met allemaal die boze posts.
Gewoon rustig afwachten allemaal.
Reputatie 4
Badge +2
Je hebt gelijk Sjoop
Er zit idd veel "gezeur" tussen, maar ook heel veel goede argumenten waar jij altijd zo voor pleit.
Laten we zoals je zegt, gewoon maar even afwachten.

Hoe dan? Leg eens uit. Als je de woorden "Google", "spraakbesturing" of "belofte" gebruikt, ben je af.[/quote]

Haha precies mijn punt. Kijk eens naar de naam van dit topic: Update: Google Assistant op Sonos
Ik ben af :D[/quote]

Vicciebick heeft volkomen gelijk wanneer hij ( en anderen) in deze topic hun beklag doen over een jarenlange belofte van Sonos op korte termijn te zullen komen met besturing via de Google Home .

Het lijkt me geen probleem voor sonos om hun speakers te laten werken met Google Home, het kan al in andere landen.

Wat Sonos tegenhoud om de API vrij te geven waarmee je alvast de Google home kunt vragen om muziek via de Sonos te kunnen afspelen is, dat Sonos toegang wil verkrijgen tot alle spraakopdrachten en vele andere gebruikers data.

Dat is waarom het zo lang duurt.
Data verzameling is goud waard.
Wat iemands muziekkeuze is die via Sonos iets afspeelt is tegenwoordig steeds minder verhandelbaar.
Imho

En als je twijfelt: probeer eens iets anders, dan zal je snel merken hoe frustrerend of beperkt andere audio systemen zijn.

Ik heb een JBL speaker waar ik ook heel tevreden over ben. Ik probeer een keuze te maken tussen overschakelen op dat nieuwe systeem wat veel geld gaat kosten of wachten totdat SONOS een service uitbrengt voor de Google Assistent.

[quote=Sjoop1985]
Als dat dan echt allemaal zo onbelangrijk is ten opzichte van Google Assistant, dan blijft mijn eerdere punt staan: voor de prijs van een Sonos One heb je 3 (bijna 4) Google Home mini's. Die gebruik ik nu zelf ook en ik wacht geduldig op de dag dat de One's hun taak overnemen en ik ze op een plek in huis kan inzetten waar nog een oude Play 5 of Play 3 staat.

Ik heb naast de SONOS-en en de JBL ook nog een Google Home mini. Die laatste is natuurlijk qua geluid geen partij voor de SONOS en de JBL. Maar spraakbesturing is echt heel fijn. Het is een evengrote stap als van de ouderwetse knopbediening naar appbediening en daar had ik ook geld voor over.
De businesscase is als volgt: Of ik verkoop de SONOS en schakel over op JBL of ik wacht op de Google Home service van SONOS. In die businesscase is het een must te weten of hieraan gewerkt wordt en wanneer het beschikbaar is.
P.s. zelf zit ik niet te wachten op de google assistentie via mijn sonos producten. Daarvoor heb ik al overal google homes en google mini's geplaatst. En dat werkt zo goed dat we thuis al meer muziek via deze lage kwaliteit speakers afspelen , dan via de zeer goede Sonos speakers door het huis. . En dat komt omdat het zo makkelijk kan worden opgestart. Zonder app telefoon of handjes.

De Sonos speakers worden sinds de komst van Google Home alleen nog gebruikt voor tv kijken.

Sinds je alle Bluetooth- speakers aan Google Home kunt koppelen hebben de kinderen hun Sonos voor deze goedkope soundbars verruilt omdat ze veel meer willen kunnen doen met speakers.

Als oude hifi liefhebber met buizen versterkers en vinyl was het al slikken om digitaal te gaan maar ik zie ook wel dat ontwikkelingen snel veranderen. En vind het jammer te zien dat Sonos hier te lang op zich doet wachten waar dat voor de eerste stap om alvast Sonos met GH te kunnen koppelen niet nodig is.
Jongens, echt? Pfff doe je Sonos weg en koop wat anders.
Als je een product koopt op basis van een marketingbelofte over komende functionaliteit, komt dat toch echt voor jouw rekening.
Ik heb hier al opgeschreven hoe ik er in sta, als voice control zo belangrijk voor je is, had je voor een paar tientjes een Google home mini gehad.

Ik snap niet wat iedereen hier zo zit te fiepen...
Het is vervelend dat we lang moeten wachten, ik ben er van overtuigd dat Sonos dat ook liever anders gezien had, maar in tegenstelling tot een Google Home, Homepod of andere smartspeaker, is Sonos zeker niet waardeloos zonder voice control. De meeste reacties in dit topic suggereren, in ieder geval qua toon, dat dat wel zo is.

Een dergelijk systeem koop je niet alleen maar vanwege een assistent, dan had je beter een veel goedkopere Google Home of iets dergelijks kunnen kopen. En als dat zo belangrijk is, dan kan ik me niet voorstellen dat je je beslissing af laat hangen van een belofte zonder exacte introductie datum.

Blij dat er nog wat meer medestanders zijn die hun keuze voor een systeem als Sonos, met een dergelijk prijskaartje, niet laten afhangen van de (nooit met datum beloofde) aankondiging van een feature.

Al had ik net op het Engelstalige forum ook even een moment van teleurstelling: een gebruiker zei "het werkt!", dus ging ik al bijna op zoek naar het persbericht van Sonos, totdat ik me realiseerde wat voor dag het vandaag is...

Haha toch iemand die er even in is gestonken. Had al zo'n binnenpret bij het posten.
Trouwens je kunt je Sonos systeem met een omweg (yonomi app) al maanden koppelen aan je google home (mini).

https://www.yonomi.co/yonomi-and-google-assistant/2018/11/27/how-to-control-sonos-with-the-google-assistant

Je moet alleen wel je assistent tijdelijk op engels hebben staan (of 2 talen)
Badge
@Tim, Sonos zou begin 2019 met een update komen...het is nu halverwege april...

Enig idee wanneer we wat nieuws te horen krijgen?
Reputatie 7
Badge +2
@Tim, Sonos zou begin 2019 met een update komen...het is nu halverwege april...

Enig idee wanneer we wat nieuws te horen krijgen?

Ik heb hier helaas geen inzicht in sorry.
Trouwens je kunt je Sonos systeem met een omweg (yonomi app) al maanden koppelen aan je google home (mini).

https://www.yonomi.co/yonomi-and-google-assistant/2018/11/27/how-to-control-sonos-with-the-google-assistant

Je moet alleen wel je assistent tijdelijk op engels hebben staan (of 2 talen)

Ik gebruik Olisto en dat werkt gewoon in het Nederlands. Met het "Hey Google Start ..........". Knoppen aanmaken in Olisto en voor nu werkt het prima voor mij.

En software ontwikkeling is nu eenmaal complex en als je perfectie nastreeft, dan kan het even duren.

Sonos, succes en ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Badge
Ik gebruik Olisto en dat werkt gewoon in het Nederlands. Met het "Hey Google Start ..........". Knoppen aanmaken in Olisto en voor nu werkt het prima voor mij.

Ja, ik ben al heel lang fan van Olisto en sinds een paar dagen in het bezit van een paar Play:5's
Een van de redenen om Sonos te kiezen was dat het ondersteund wordt door Olisto. Bijvoorbeeld snel op de telefoon Stop/resume middles Olisto Now. Erg handig!. Kan nog wel (heel even 🙂 ) wachten op Google Assistant (en dan moet er ook een of meer play ones zijn....).
Badge
Klopt het dat de beta testing nu aan de gang is in Nederland en Belgie en dat het binnenkort wordt uitgerold? Heb vernomen dat de tests met Google assistent super werkt en dat sommige de google home zelfs niet meer gebruiken. 😃
Reputatie 4
Badge +3
De tests zullen wel bezig zijn, maar of het super gaat werken valt af te wachten ?
Badge +1
Het blijft jammer dat er totaal geen informatie meer komt vanuit Sonos hoever ze zijn in het test proces, ik snap best dat ze niks over het testen zelf willen zeggen, maar je klanten soms even een update geven hoever je ongeveer bent met het testen zou wel fijn zijn. Want de antwoorden "Ik heb hier helaas geen inzicht in sorry" is natuurlijk totaal ongeloofwaardig na al die maanden. En dan schrijven ze ook nog in hun blog post "Hou de blog in de gaten voor meer informatie. We hopen begin 2019 een nieuwe update te kunnen geven!". Nee Sonos dit proces hadden jullie toch wel iets beter kunnen doen richting klant...
Iemand enig idee hoe ik aan die beta mee kan doen? Ik begin Alexa beu te raken.
Badge +1
Iemand enig idee hoe ik aan die beta mee kan doen? Ik begin Alexa beu te raken.

Dat is niet meer mogelijk: https://www.surveygizmo.com/s3/4667021/Google-Assistant-Recruitment
Badge
Er is nieuws...

https://www.reddit.com/r/sonos/comments/bmooox/google_assistant_to_launch_next_week/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Sonos werkt binnenkort met Google Assistent
https://www.iculture.nl/nieuws/sonos-start-google-assistent/
Reputatie 4
Badge +2
Uitrol volgende week......voorlopig in amerika

https://www.onemorething.nl/2019/05/google-assistant-volgende-week-sonos/

Reageer