Beantwoord

Spotify afspeel (buffer) problemen op het KPN/Telfort netwerk.

• 15 maart 2019
  • 78 reacties
  • 5361 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
In samenwerking met KPN zijn wij een onderzoek gestart naar problemen met het afspelen van Spotify op Sonos. Sinds januari zien wij een piek in het wegvallen en skippen van muziek bij klanten van KPN en Telfort, het probleem doet zich zo’n twee a drie dagen per week voor en duurt meestal enkele uren tussen 15:00 en 22:00 uur.

Heb je last van het wegvallen van muziek bij het gebruik van Spotify op Sonos, ben je klant bij KPN of Telfort, geeft je Sonos App “Snelheid internetverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden” aan, dan willen wij je vragen een diagnose van je Sonossysteem in te sturen zodra het probleem zich voordoet en hetbevestigingsnummer hieronder te posten.

Vermeld hier ook bij of je klant bent bij KPN of Telfort en hoe laat het probleem zich begon voor te doen.Wij hopen dit probleem samen met KPN zo snel mogelijk op te kunnen lossen zodat jullie weer ongestoord naar muziek kunnen luisteren, alvast bedankt voor de medewerking en onze excuses voor het ongemak.

Het Sonos Customer Care Support Team
icon

Beste antwoord door Tim S 13 mei 2019, 10:20

Wil melden, dat KPN een wijziging heeft gedaan in hun netwerk, waarin de Spotify problemen op Sonos via het KPN netwerk, zich niet meer voor mogen doen.
Mocht je als klant nog problemen ervaren met Spotify op je Sonos systeem, kaart dit dan graag aan via de mail: support@sonos.com.
Het liefst met een diagnose aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voor zou doen.
Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen waarin we direct feedback en een mogelijke oplossing kunnen aankaarten.

We zullen dit topic afsluiten aangezien het niet meer van toepassing is.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

78 Reacties

Mooi bericht Tim. Perfect alle kritiek weerlegd man.
Dus het vingertje gaat in de eerste zin weer richting KPN. Tuurlijk snap ik dat de prijs niks gaat bijdragen bij het achterhalen van het probleem maar de prijs bepaalt wel onze mate van ergernis. Als Sonos moeite heeft met goed functioneren met bepaalde netwerken dan moet dat van te voren gecommuniceerd worden. En ik geloof best dat het bij KPN ligt maar ik ondervind op geen enkele manier hinder van mijn KPN wifi op andere apparaten of verbindingen. Sonos en KPN is blijkbaar het enige wat niet goed samen gaat...

Mooi bericht Miran, lekker toontje ook. De beschikbare info, alsmede het feit dat KPN zelf meewerkt aan dit onderzoek, wijzen er toch ook op dat dit probleem bij KPN ligt?

Je koopt een Lamborghini. Vervolgens ga je daarmee een slechte weg op. Bij ieder hobbeltje moet je gas terugnemen. Je klaagt bij Lamborghini en als Lamborghini zegt dat je bij de wegenbouwer moet zijn ben je boos, want met je Kia Picanto, die veel minder hard afgeveerd was en veel minder vermogen had, kon je makkelijk over die weg rijden. Dat kan toch niet voor de prijs van zo'n supercar?

Appels en peren. Aansturende systemen als Sonos en Spotify Connect gebruiken de interne wifi en het internet op een héél andere manier dan Netflix, Youtube, Apple Music, noem maar op. Het gaat daar niet alleen maar om pure bandbreedte (Mbit/s) maar om stabiliteit, latency, de netwerkprotocollen en poorten die gebruikt worden, etc. Het is te makkelijk om te zeggen dat het aan Sonos ligt omdat je verder geen problemen hebt met je wifi.

Haha mooie vergelijking;) had ik toch maar een Kia picanto moeten kopen want ik moet die weg af. Sorry voor het toontje, ik luister nu al een maand naar afgebroken muzieknummers van 30 seconden... Om even terug te komen op je vergelijking, dat is alsof je elke 30 seconden stil staat met je Lamborghini:(

Ps bedankt voor de spellingcontrole, dat moest vast goed voelen;)
Reputatie 7
Badge +2
ik luister nu al een maand naar afgebroken muzieknummers van 30 seconden...
Wil je vragen ons te bellen zodat we je netwerk goed kunnen doornemen en onderzoeken.
Ja er zijn problemen, ja dit word ook onderzocht, en door KPN opgelost.
Maar dat de muziek continue maar 30 seconden niet zou afspelen zou hier niks mee te maken mogen hebben.

NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis te bereiken van Maandag t/m Vrijdag van 10:00 tot 18:00.
Behalve aankomende Maandag 😉
Reputatie 5
Badge +3
Sonos, kunnen jullie reageren want zojuist Telfort gesproken en zij ondersteunen deze dienst niet. Niet hun probleem zeggen ze, maar van Sonos. Ik heb 2 boxen thuis die nu waardeloos zijn omdat ik er geen enkele muziek meer op af kan spelen. Wat gaan jullie hier aan doen?

Zoals je zelf al de tekst had geciteerd zijn we druk bezig om dit probleem op te lossen. Je mag dus nog een diagnose maken en ons het nummer geven en het tijdstip wanneer het probleem zich voordeed.

Dat ze aangeven dat ze deze dienst niet ondersteunen snap ik, maar het gaat ook om hun eigen internet verbinding die het probleem lijkt te zijn. Niet 'onze dienst'. Anders hadden ook Ziggo/Vodafone/etcetera-klanten er last van gehad.
Badge
Als de spotify app de Sonos speakers niet laat zien, gaat er iets in je netwerk niet goed waardoor de telefoon en/of Sonos de spotify/sonos cloud niet kan benaderen.
Is zo goed als altijd netwerk gerelateerd, en heeft vaak niks te maken met je speakers, of het prijskaartje wat aan de speakers zou hangen.

Het "leuke" is dat jullie dit al vaak onderzocht hebben op beide locaties en er geen netwerk issues gevonden konden worden. De enige overeenkomst is beide KPN. Ik heb nu met pfSense al een week geen issues opgemerkt. Maar soms komt het nog wel voor. Bedraad of Wifi maakt geen verschil. Maar ik snap ook dat niet elke SONOS klant met KPN een PC kan installeren met een eigen installatie van pfSense.

Als ik KPN bel zeggen ze doodleuk dat het aan SONOS ligt, SONOS zegt dat het aan KPN ligt.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind SONOS een mooi product, maar vind het wel kwalijk dat er na zo'n lange tijd pas erkend wordt dat er een probleem is hetzij met KPN of SONOS, dat laat ik in het midden. Maar het zou fijn zijn als ik (en mijn ouders) na die lange tijd eindelijk weer muziek kunnen luisteren zonder het irritante gedrag van skippen naar het volgende nummer.
Lieve mensen bij Sonos. Ik merk dat er niet echt vooruitgang geboekt wordt op dit punt. Ik ga ervan uit dat jullie bij Sonos een bepaalde kwaliteit willen waarborgen, dit zou je tenminste wel zeggen als je de prijzen van jullie producten bekijkt. Stop dan met vingerwijzen, neem contact op met KPN, bundel de krachten en los dit probleem voor eens en altijd op! Ook al is KPN de oorzaak, jullie producten en jullie klanten hebben er last van. Ik heb niet 1600 euro uitgegeven om elke 30 seconden van een stilte te kunnen genieten...
Het prijs kaartje van je Sonos heeft weinig te maken met de problemen die bij KPN liggen, en zal ook weinig toevoegen aan het gehele proces naar een oplossing.
We zijn ook zeker in contact met KPN, en wat ik hier laatst vernomen had van de 2e lijns, is dat KPN begint te zien waar de problemen liggen, en hier spoedig ook een oplossing voor zal gaan implemeteren.
Je Sonos speakers zijn verder van prima kwaliteit, wat we ook waarborgen, maar je Sonos werkt ook op een modem/router waar deze volledig van afhankelijk is, als deze zijn werk niet goed doet, of de verbinding daar achter het internet op, dan hebben wij van Sonos hier weinig in te betekenen.
Uiteraard zijn wij er om het probleem aan te nemen, te onderzoeken, en op te lossen, of het door te zetten naar de partij die het wel kan oplossen.
Dat is in dit optiek ook gedaan, en helaas zullen we nu moeten vragen geduld te houden.

Mooi bericht Tim. Perfect alle kritiek weerlegt man. Dus het vingertje gaat in de eerste zin weer richting KPN. Tuurlijk snap ik dat de prijs niks gaat bijdragen bij het achterhalen van het probleem maar de prijs bepaald wel onze mate van ergernis. Als Sonos moeite heeft met goed functioneren met bepaalde netwerken dan moet dat van te voren gecommuniceerd worden. En ik geloof best dat het bij KPN ligt maar ik ondervind op geen enkele manier hinder van mijn KPN wifi op andere apparaten of verbindingen. Sonos en KPN is blijkbaar het enige wat niet goed samen gaat...

Heb zojuist nogmaals diagnostische info gestuurd 116085170. Misschien helpt het in de zoektocht naar het probleem.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi allemaal,

Ik heb glasvezel van KPN.

Daar heb ik 16 verschillende aansluitingen op.

Waaronder de Beam, 2x Sonos One 1 gen en een Sub.
Amazon Echo (2nd generation) Cromecast een laptop Philips Smart tv enz enz.

Met de muziekdiensten, Spotify, Stingray. Uitgebreide muziekbibliotheek op mijn LT04 en natuurlijk RadioTuneln

Bij mij werkt alles zonder problemen.
Dus om het nu in zijn geheel bij KPN neer te leggen lijkt mij ook niet wijs.

Vriendelijke groet Simon🆒
Sinds 2 weken heb ik de Experia V10a en hapert de Sonos. Zowel bij afspelen Tunein radio als Spotify. Bij Spotify spongen nummers ook door. Geen specifiek tijdstip, hele dag. Heel irritant.
Klant bij Telfort. Diagnose: 1905473748
Reputatie 7
Badge +2
Wil melden, dat KPN een wijziging heeft gedaan in hun netwerk, waarin de Spotify problemen op Sonos via het KPN netwerk, zich niet meer voor mogen doen.
Mocht je als klant nog problemen ervaren met Spotify op je Sonos systeem, kaart dit dan graag aan via de mail: support@sonos.com.
Het liefst met een diagnose aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voor zou doen.
Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen waarin we direct feedback en een mogelijke oplossing kunnen aankaarten.

We zullen dit topic afsluiten aangezien het niet meer van toepassing is.
511023001

Kpn
1809658246

Klant: KPN

Graag zouden wij op de hoogte gehouden worden van de vorderingen via een email.
2072563388

KPN
400260057

15 maart, 18.34 uur, KPN
241796664

Telfort
Badge
953011953
318355994
1231384154

Telfort

Zowat elke avond ondervind ik netwerkproblemen bij het afspelen van spotify.
343586938

Kpn
2012961370

Telfort
Ook hier hetzelfe probleem

1637089422

Klant bij KPN experio V10 box
Het bevestigingsnummer is: 9246385.

KPN

Ik dacht dat het aan wifi interference van de iPhone van mijn vrouw lag. Zou nog steeds kunnen natuurlijk, dat ze voor een landelijke storing zorgt. Scusi. 🙂
Badge
KPN EXPERIA BOX V10

1484341495
wat een gedoe zeg, lekker muziek luisteren maar met kromme tenen want zit je net lekker in je nummer valt ie weg en begint met het volgende nr. Jammer!! Dacht al dat het lag omdat we midden in de polder wonen met een super internet verbinding 😃 Merk het idd al een aantal maanden.
KPN 243540564
Badge
Diagnose: 36297545
ISP: KPN (Glasvezel)
Router: Experiabox V10 (ZTE H369A)

Symptomen: Muziek speelt nu compleet niet meer af, elke keer op play drukken skipped ie 2 nummers verder, maar spelen ho maar. We hebben 4 SONOS Speakers, alle 4 werken ze nu niet 😠
KPN 1734562291
Stopt 1 nummer met spelen en na tijdje start volgende nummer
431369003
KPN
136178461
Rond 20:38
KPN