Beantwoord

Spotify afspeel (buffer) problemen op het KPN/Telfort netwerk.

• 15 maart 2019
  • 78 reacties
  • 5311 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk.

78 Reacties

Badge
Na 2 dagen totaal geen muziek te kunnen spelen via Spotify, kwam mijn vrouw op het idee haar Spotify account te testen, die deed het zowaar wel. Direct daarna kon ik zelf ook weer spelen. Erg vreemd, net alsof mijn account er even "uit gegooid" moest worden ofzo.

Diagnose: 696006292
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt iedereen voor alle diagnoses, moet er wel aan toevoegen dat er veel diagnoses zijn gemaakt terwijl er op dat moment helemaal geen problemen zijn.
Daarom toch het verzoek een diagnose terug te koppelen welke aangemaakt is binnen 20 minuten nadat het probleem zich voor zou doen.
40180537
KPN
1649801807
KPN

Problemen begonnen rond 19.35. Om 19.40 stopte de muziek vollledig.
2005836538
NLE (Kpn netwerk volgensmij)
Badge
@Tim S

Is er al iets bekend over een relatie met bijvoorbeeld de Experiabox?
Heb nu een andere router geïnstalleerd en alles lijkt sneller te reageren, en (afkloppen) nog geen issues.
Reputatie 7
Badge +2
@Tim S

Is er al iets bekend over een relatie met bijvoorbeeld de Experiabox?
Heb nu een andere router geïnstalleerd en alles lijkt sneller te reageren, en (afkloppen) nog geen issues.

Voor zover we zien heeft het te maken met de verbinding van Experiabox het internet op naar KPN/Spotify.
Zien cases waarbij iemand wel een eigen router achter de KPN modem heeft staan en toch ook de zelfde problemen blijft ervaren.
Badge

Voor zover we zien heeft het te maken met de verbinding van Experiabox het internet op naar KPN/Spotify.
Zien cases waarbij iemand wel een eigen router achter de KPN modem heeft staan en toch ook de zelfde problemen blijft ervaren.

Ik heb de Experiabox volledig weggelaten. Alles draait nu via pfSense.
1640469726
Klant van NLE (netwerk KPN)
661327399
647176594
1487667949
360878075

Telfort
In samenwerking met KPN zijn wij een onderzoek gestart naar problemen met het afspelen van Spotify op Sonos. Sinds januari zien wij een piek in het wegvallen en skippen van muziek bij klanten van KPN en Telfort, het probleem doet zich zo’n twee a drie dagen per week voor en duurt meestal enkele uren tussen 15:00 en 22:00 uur.

Heb je last van het wegvallen van muziek bij het gebruik van Spotify op Sonos, ben je klant bij KPN of Telfort, geeft je Sonos App “Snelheid internetverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden” aan, dan willen wij je vragen een diagnose van je Sonossysteem in te sturen zodra het probleem zich voordoet en hetbevestigingsnummer hieronder te posten.

Vermeld hier ook bij of je klant bent bij KPN of Telfort en hoe laat het probleem zich begon voor te doen.Wij hopen dit probleem samen met KPN zo snel mogelijk op te kunnen lossen zodat jullie weer ongestoord naar muziek kunnen luisteren, alvast bedankt voor de medewerking en onze excuses voor het ongemak.

Het Sonos Customer Care Support Team
1656512342. Telfort. Vanaf ca. 20.30 uur
Badge
KPN
19:52

1462031283

Toch weer issues, te vroeg blij geweest met pfSense.
Badge
KPN - 20:06

2103651072
In samenwerking met KPN zijn wij een onderzoek gestart naar problemen met het afspelen van Spotify op Sonos. Sinds januari zien wij een piek in het wegvallen en skippen van muziek bij klanten van KPN en Telfort, het probleem doet zich zo’n twee a drie dagen per week voor en duurt meestal enkele uren tussen 15:00 en 22:00 uur.

Heb je last van het wegvallen van muziek bij het gebruik van Spotify op Sonos, ben je klant bij KPN of Telfort, geeft je Sonos App “Snelheid internetverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden” aan, dan willen wij je vragen een diagnose van je Sonossysteem in te sturen zodra het probleem zich voordoet en hetbevestigingsnummer hieronder te posten.

Vermeld hier ook bij of je klant bent bij KPN of Telfort en hoe laat het probleem zich begon voor te doen.Wij hopen dit probleem samen met KPN zo snel mogelijk op te kunnen lossen zodat jullie weer ongestoord naar muziek kunnen luisteren, alvast bedankt voor de medewerking en onze excuses voor het ongemak.

710066460 Telfort. Al eerder een reactie gegeven. Nu is het probleem er ook al in ochtend. Muziek stopt er gewoon mee. Van hapering nu naar helemaal niets. Wordt er niet beter op dus. Erg frustrerend. Wat kan ik doen? Contact Telfort?
Badge
Wat ik apart vind is dat mijn ouders dit probleem al 2 jaar hebben, omdat er nu gesproken wordt van de periode vanaf januari.
Zij hebben ook KPN btw.

Ik zelf heb dit probleem al sinds we de vaste aansluiting kregen ergens eind februari 2018.

Soms blijft het wel weken weg maar het klopt wel dat de laatste maanden c.q. weken de klachten erger zijn.

Ik wil nog een extra Sonos speaker aanschaffen, maar wacht daar nu maar even mee.

Deezer werkt wel, maar ik heb al mijn afspeellijsten en dergelijke op Spotify.
367139354
NLE (KPN) problemen vanaf 19.00

Sonos, kunnen jullie reageren want zojuist Telfort gesproken en zij ondersteunen deze dienst niet. Niet hun probleem zeggen ze, maar van Sonos. Ik heb 2 boxen thuis die nu waardeloos zijn omdat ik er geen enkele muziek meer op af kan spelen. Wat gaan jullie hier aan doen?
Reputatie 2
KPN, 933193542 !
Telfort 21.44
1138084706
KPN / 19.00u

35727596
Reputatie 5
Badge +3
Sonos, kunnen jullie reageren want zojuist Telfort gesproken en zij ondersteunen deze dienst niet. Niet hun probleem zeggen ze, maar van Sonos. Ik heb 2 boxen thuis die nu waardeloos zijn omdat ik er geen enkele muziek meer op af kan spelen. Wat gaan jullie hier aan doen?

Zoals je zelf al de tekst had geciteerd zijn we druk bezig om dit probleem op te lossen. Je mag dus nog een diagnose maken en ons het nummer geven en het tijdstip wanneer het probleem zich voordeed.

Dat ze aangeven dat ze deze dienst niet ondersteunen snap ik, maar het gaat ook om hun eigen internet verbinding die het probleem lijkt te zijn. Niet 'onze dienst'. Anders hadden ook Ziggo/Vodafone/etcetera-klanten er last van gehad.
312624429
en
1716868830
KPN