Sticky

Sonos Version 9.1 - Nu Beschikbaar

Reputatie 3
Badge +2
  • Sonos Staff
  • 965 Reacties
Kleine bugfixes en verbetering op het gebied van betrouwbaarheid.

Systeemvereisten, meldingen en waarschuwingen

Minimale OS-vereisten:
  • Android 4.4 of hoger
  • iOS 9 of hoger
  • macOS 10.10 of hoger
  • Windows 7 of hoger

Let op: Android 4.3 wordt niet meer ondersteund
Het is niet langer mogelijk om Sonos te bedienen vanaf een apparaat waarop Android 4.3 draait. Update naar versie 4.4 of hoger om de Sonos-app op dat apparaat te updaten en te blijven gebruiken.

14 Reacties

Badge
Na deze laatste update, versie 9.1, werkt de sleeptimer niet meer dit getest met 2 uur, 1 uur en 3 kwartier.
Instellingen via sonos app op iPad met ios 11.4.1 of het zin heeft om het ook met windows uit te testen weet ik niet maar dat laat ik met genoegen aan de mensen van sonos over.
Reputatie 3
Badge +2
Zou je dit inderdaad via de windows controller willen testen. Stuur ook even een diagnose in en post het bevestigingsnummer hier.
Badge
Ryan A schreef:

Zou je dit inderdaad via de windows controller willen testen. Stuur ook even een diagnose in en post het bevestigingsnummer hier.

Even terug lezen, ik meen dat ik aangegeven had dat ik het met genoegen aan de mensen van sonos over zou laten, het op windows uittesten.
Indien ik even tijd heb dan zal ik kijken of ik er aan toe kom want het is natuurlijk voor iedereen van belang dat het weer gaat werken.
Badge
Vanmorgen (08-09-2018) paar keer met computer getest, werkt normaal de sonos gaat uit na de ingestelde tijd.
De laatste keer dus nog even uurtje ingesteld via de iPad, en de sonos is niet uit gegaan na dat uur dus de gegevens even doorgestuurd in de veronderstelling dat jullie kunen zien of uitzoeken waar er iets hapert.
Het bevestigingsnummer is: 25224409.
Na update 9.1 werkt Sonos Android App EN Desktop App niet meer goed op ALLE Sonos apparaten Play 1, 5, en ConnectAmp.
Kan bv. wel muziek starten (radio, spotify) maar de App/desktop App zeggen "no music selected" terwijl de geselecteerde muziek wel afspeelt.
Verder kan ik de speakers niet bedienen met de Android en windows app bv. aan/uitzetten, volume etc.
Volume bedienen op speakers zelf werkt wel, iig op de Play:1.
Daarnaast is 1 vd twee Play:5 speakers niet te bedienen met de knoppen -> oranje knipperend licht ook na herstart. Deze speaker wordt ook niet online gevonden door mijn router.
Diagnose: 1582309130
stofferr schreef:

Na update 9.1 werkt Sonos Android App EN Desktop App niet meer goed op ALLE Sonos apparaten Play 1, 5, en ConnectAmp.
Kan bv. wel muziek starten (radio, spotify) maar de App/desktop App zeggen "no music selected" terwijl de geselecteerde muziek wel afspeelt.
Verder kan ik de speakers niet bedienen met de Android en windows app bv. aan/uitzetten, volume etc.
Volume bedienen op speakers zelf werkt wel, iig op de Play:1.
Daarnaast is 1 vd twee Play:5 speakers niet te bedienen met de knoppen -> oranje knipperend licht ook na herstart. Deze speaker wordt ook niet online gevonden door mijn router.
Diagnose: 1582309130

Zelfde hier...
stofferr schreef:

Hier ook hetzelfde probleem...
Badge
stofferr schreef:

Ik heb ook hetzelfde probleem, ik heb een Playbar en 2 Play 1 boxen die als surround systeem gekoppeld zijn aan mijn TV en ik blijf alleen de tekst 'geen muziek geselecteerd' zien. Ik heb wel ontdekt dat wanneer ik de Play 1 Boxen ontkoppel en als individuele box gebruik ik het wel kan bedienen vanuit de App (zowel pc als smartphone). Echter is zelfs na ontkoppeling van de groep de Playbay, die wel aan de tv gekoppeld is, nog steeds niet te bedienen vanuit de app.
Ik denk dat het probleem te maken heeft met de Sonos opstelling waarbij de sonos box/boxen aangestuurd worden vanuit een hoger systeem zoals een tv of een Sonos connect/amp. Als individuele boxen lijkt het wel goed met de pc/smartphone app te werken (bij mij tenminste).

Hopelijk heeft de Sonos support iets aan deze info om het te kunnen reproduceren.
stofferr schreef:

Zelfde hier: drie play:1s starten (maar ook niet altijd) maar zeggen dat er geen muziek speelt. Kunnen daarom ook niet uit, behalve via de fysieke knoppen.
Reputatie 3
Badge +2
Voor iedereen die ervaart dat het systeem 'geen muziek' zegt maar wel speelt, kijk of je Homey in je huis hebt. Deze blokkeren sinds hun laatste update upnp in het netwerk. Het opnieuw opstarten van de Homey zou dit probleem op moeten lossen.
Bob M schreef:

Voor iedereen die ervaart dat het systeem 'geen muziek' zegt maar wel speelt, kijk of je Homey in je huis hebt. Deze blokkeren sinds hun laatste update upnp in het netwerk. Het opnieuw opstarten van de Homey zou dit probleem op moeten lossen.

Ik heb een Homey.
1) Wanneer ik deze uit zet dan werkt de 'geen muziek problematiek' weer.
2) Wanneer ik de Homey reset dan werkt het tijdelijk weer.
3) Mijn probleem van de gefaalde update van mijn Play:5 Rechter speaker is niet opgelost met of zonder Homey... Wanneer ik in mijn "Huiskamer" Room kijk dan zie ik een Stereo paar (L+?) melding.
Badge
Bob M schreef:

Bedankt, ik heb inderdaad een Homey en het probleem lijkt na een herstart inderdaad opgelost te zijn. (Ook even helemaal je Sonos app afsluiten en opnieuw openen).
Reputatie 3
Badge +2
stofferr schreef:

Bob M schreef:

Ik heb een Homey.
1) Wanneer ik deze uit zet dan werkt de 'geen muziek problematiek' weer.
2) Wanneer ik de Homey reset dan werkt het tijdelijk weer.
3) Mijn probleem van de gefaalde update van mijn Play:5 Rechter speaker is niet opgelost met of zonder Homey... Wanneer ik in mijn "Huiskamer" Room kijk dan zie ik een Stereo paar (L+?) melding.

Neem graag telefonisch contact op als het probleem blijft aanhouden.
Badge
Woutbkk schreef:

Na deze laatste update, versie 9.1, werkt de sleeptimer niet meer dit getest met 2 uur, 1 uur en 3 kwartier.
Instellingen via sonos app op iPad met ios 11.4.1 of het zin heeft om het ook met windows uit te testen weet ik niet maar dat laat ik met genoegen aan de mensen van sonos over.

Tot op heden af en toe nog hetzelfde probleem, gisteren 19-09-2018 weer de sleeptimer op de iPad ingesteld en moest ik vannacht de sonos one weer zelf uitzetten toen ik er wakker van werd.
De diagnose test vanmorgen maar even op de computer laten lopen en ingestuurd waarvan ik het nummer 1146777458 terug kreeg.
Om vergissingen te voorkomen hier het diagnose nummer aan het eind: 1146777458

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen