Sonos Versie 7.3 vanaf vandaag beschikbaar

Reputatie 7
Badge +2
  • Sonos Medewerker
  • 4090 reacties
We zijn erg blij om een aantal nieuwe functies aan Sonos toe te voegen met versie 7.3. Hier is een kort overzicht:

Help en Tips: Er is een nieuw en verbeterd Help en Tips onderdeel dat toegevoegd is aan het hoofdmenu van de Sonos app. Je kan hier suggesties en handige tips vinden over het beheren van muziek services en bibliotheken, het groeperen van kamers en andere dergelijke functies van de Sonos app.

Expliciet Label: Als je gebruikt maakt van Spotify of Apple Music in Sonos zul je een klein “E” icoontje zien bij elk nummer dat explicitie inhoud bevat. Het icoon zal zichtbaar zijn naast de naam van een nummer in de zoekresultaten, naast de naam van een nummer in het “Nu Afspelen” scherm, naast de titel van een album recht onder de album cover, en wanneer je dergelijke nummers in de wachtrij ziet.

Android app en Widget: Er zijn een aantal nieuwe aanpassingsfuncties beschikbaar geworden voor Android apparaten om Sonos bedienen. Je kan functies snel benaderen via het Sonos app icoontje. De Widget zelf op het Home scherm is ook aan te passen.

Officiële JAWS (Job Access with Speech) integratie: Je kan nu het hulpprogramma JAWS gebruiken om door installatie- en instellingen schermen te navigeren met de Windows desktop app.

Er zijn ook een aantal kleine aanpassingen gemaakt om te verbeteren hoe dingen in de achtergrond draaien, waaronder een verbeterde omgang met de iOS WiFi Assistentie functie.

Als laatste zijn er een aantal wijzigingen in de systeemvereisten voor versie 7.3 van de Sonos app.

7.3 Systeemvereisten:
Android 4.0 of hoger
iOS 8.0 of hoger
Mac OS X 10.9 of hoger
Windows 7 of hoger

De volgende besturingssystemen zullen niet meer ondersteund worden met versie 7.3:
Android 2.2, 2.3, and 3.x
iOS 7.0
macOS X 10.7 (Lion) en 10.8 (Mountain Lion)
Windows XP en Vista

Vanaf elk apparaat dat dergelijke besturingssoftware heeft zal het niet mogelijk zijn Sonos te bedienen en zal je een foutmelding krijgen dat het besturingssysteem eerst geupdate moet worden als je de Sonos app opent.
Belangrijk: De originele iPhone 4 (niet de iPhone 4s) en de 2011 Kindle Fire kunnen niet updaten naar een ondersteunde softwareversie.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

16 Reacties

Het heeft me wel moeite gekost om deze versie te installeren. Heb uiteindelijk alles losgekoppeld en toen weer gestart met het updaten. Hé hé..het werkt weer. Gelukkig, want uiteindelijk ben ik er een tijd mee kwijt geweest
Reputatie 7
Badge +2
Zal waarschijnlijk iets in je netwerk problemen veroorzaken als Sonos niet goed het internet op komt.
Soms heeft dit te maken met de DNS welke door je provider word uitgestuurd.
Het opnieuw opstarten van Sonos kan hem een refresh geven, bijvoorbeeld een nieuwe DNS van je provider welke de Sonos nog niet goed oppakte.
Wel goed om te horen dat de update uiteindelijk op je systeem geïnstalleerd kon worden!
Reputatie 2
Badge
Ik heb een Iphone 4 en kan dus plots mijn Sonos-systeem niet meer bedienen. Een jaar gelden heeft mijn dochter haar ipod ook al noodgedwongen moeten vervangen omdat het niet meer ondersteund werd. Heeft Sonos een deal met Apple of zo, om ons te verplichten regelmatig nieuwe toestellen te kopen? Is het nu echt onmogelijk om desnoods een basisversie van de app te voorzien die wél blijft werken? Zodat je op je minst je speaker kan blijven bedienen.Is echt een afknapper voor Sonos!
Reputatie 5
Badge +2
Wij blijven onze app geschikt maken voor oude software versies zolang als dat mogelijk is. En wanneer de app niet meer volledig erop kan omdat het oude systeem de nieuwe functies niet meer aan kan, dan maken we een versimpelde versie zodat je er toch nog muziek mee kan besturen. Uiteindelijk houdt ook dit op. Een kale basisversie is inderdaad onmogelijk, anders hadden we dat zeker gedaan.
Reputatie 2
Badge
Na wat zoeken heb ik de app SonoPhone gevonden. Daarmee lukt het dus wel nog. Jammer dat ik naar third party-apps moet gaan. Denk dat Sonos hier echt kansen laat liggen inzake klantvriendelijkheid.
heb update gedaan en nu mn systeem is naar de klote erg fijn bedankt sonos alleen 5.1 digital verder werkt er niets meer ,marktplaats en maar echte speakers kopen van iemand die wel software kan maken zonder je zooi te slopen! Dus pas op als je samsung tv hebt in de nieuwste lijn qled,en natuurlijk word die update door je strot geduwd omdat je anders geen andere ondersteuning krijgt ,nou als dit de update is die je kunt verwachten zou ik zeggen hou ze lekker tis niet normaal om iemand zn systeem helemaal plat te leggen en vervolgens niet bereikbaar te zijn om evt terug te draaien maar nee joh ga lekker met het huilende kind dat geen geluid meer heeft op de tv tot morgen wachten en dan weer zo'n standaard helpdésk antwoord krijgen oh wisten we niet ,oplossen tja lastig laat het maar paar maandjes zo misschien met volgende update ...... of marktplaats en koop echte speakers misschien
nou dat was snel als het goed is is mn systeem verkocht mijn sonos avontuur over jammer maar een wijze les geleerd koop nooit meer iets van dit bedrijf ,de ondersteuning de eerste keer al met de installatie verliep al dramatisch 1 defecte play 1 en nu dit weer.Je zou toch denken dat ze firmware testen zoals apple voordat je zoiets gaat verspreiden als een virus maarja anywayz mijn sonos was te koop en was gewoon binnen 10 min verkocht wel vet verlies maarja die neem ik met genoegen als ik morgen mn nieuwe sound systeem ga kopen met atmos erop en echt geluid en zeker nooit meer iets van sonos wat ik ook wel jammer vind want het had mooi kunnen zijn maar om mee te kunnen moet je blijven vernieuwen niet verneuken ,maar das de mening van 1 persoon en misschien heb alleen ik pech en doet het wel bij de andere mensen de update het goed en is mijn tv te nieuw wie zal het weten maar het feit dat ik dik 3000 euro betaal een paar weken geleden en vanaf dag 1 problemen heb en meerdere malen contact heb gehad en ze doodleuk zeggen als ik vertel dat mn geluid regelmatig een seconde of 2 weg valt dat het een bekend probleem is en dat er aan gewerkt word (dan google ik op dat probleem blijkt het al 3 jaar te bestaan ,dus hoezo word aan gewerkt ,er is me dus eigenlijk een haperent systeem verkocht wat niet af is en tja dat zeggen ze er niet bij als je het koopt.Zeer kwalijk om da door de telefoon een beetje lacherig te doen zo van haha weer zo'n sukkel die erin is getrapt.Nou ik zal je vertellen mijne is gelukkig verkocht maar wel voor de helft voor 1500 maarja joh weg is weg ik hoop alleen dat iemand van sonos dit leest en zich toch beseft dat wat hier gaande is gewoon te ver gaat als ik problemen met mn systeem van 300o euro heb verwacht ik service en niet iemand aan de telefoon die zucht en steunt en het niet echt interessant te vinden dat er steeds stukjes geluid weg vallen dus ik moet maar op de volgende update wachten dat zou alles verhelpen nou warempel hij had wel gelijk,dat moet ik toegeven maar helemaar geen geluid dat was het plan dan niet toch? Dus ik ben toch heel benieuwd hoe de hoge heren bij sonos in hilversum er over denken dat er zo word om gegaan met betalende klanten? Want die betalende klant maakt ook mond op mond reclame en geloof me die is niet in het voordeel van sonos nu dus ik zou zeggen bel eens op of mail eens hoe je zo'n update terug kan draaien want eerlijk is eerlijk DIT KAN NIET EN MAG NIET
Reputatie 2
Badge +1
Dus je upodate gaat niet goed (kan gebeuren) en dan binnen een uur is het ineens bagger. Erg sneu en kort door de bocht. Je probeert dus niet eens het op te lossen en schuift dan alle ellende op een ander. Jammer!
Dus je upodate gaat niet goed (kan gebeuren) en dan binnen een uur is het ineens bagger. Erg sneu en kort door de bocht. Je probeert dus niet eens het op te lossen en schuift dan alle ellende op een ander. Jammer!

Nou nee niet kort door de bocht maar verstand van zaken en het is idd ook net bevestigd door een sonos medewerker dat door de update mijn systeem naar de kl*te is en dat het enige wat ik kon doen is wachten en geloof me hij baalde er ook van maarja ik baal net ff meer omdat ik de set namelijk net pas had gekocht dus nu zit ik met iets wat nog wel iets van geluid produceerd maar suround is weg zelfs virual kan ik vergeten mn sub en mn 2 play 1 speakers doen qua tv geluid niet eens meer mee alleen de playbar maar als een uitzending 5.1 is of ander formaat dan heb ik geen geluid meer dus tja best balen zeker omdat ik net buiten de geld terug niet tevreden periode val en de koper haakte nu ook net af omdat hij een samsung tv had dus hij had geen zin in roullette dus tja nu zit ik dus met vet dure speakers voor mn 5.1 setup en kan ze ook niet op refund gooien dus moet ik dus maand of meer wachten die van mn garantie afgaan en ook mn bederf aan het niet kunnen kijken naar netflix waar ik wel voor betaal (net nieuwe maand dus opzeggen kost me 11,99) zelfs youtube geen geluid dus ik zie echt geen opties meer ben nu op internet aan het kijken naar een samsung set omdat mn tv ook samsung is dan zou ik zeker goed geluid moeten hebben maar of het ooit in de buurt komt van wat ik had .... ben heel bang van niet want voor de update was het echt fantastisch dus ja ik ben boos patricw ,en ik denk als het zelfde bij jou zou gebeuren jij ook pislink zou zijn of misschien heb jij zoveel geld dat je blij rond in de kamer springt jeej mn sonos doet het niet meer koop ik wat anders geld genoeg joh..... maar volgens sonos geen datum wel prio maarja wat is prio en wie verteld me niet dat prio geen 6 maanden is
Reputatie 1
Badge
Nergens last van
das het rare wat sonos ook zei het zijn specifieke tv's met type nr enz zeer zeker niet iedereen maarja denk als voorbeeld even type 1 en 2 en de rest niet en van dat type 1 is 8 jaar oud en is mss te verwachten door geen updates meer vd fabrikant maar type 1 is een nieuwe lijn die net een jaartje op de markt staat en goed fuctioneerde totdat sonos zijn algemene voorwaarde veranderde en je dwong te updaten om anders een soort outcast te worden met op de lange duur niet werkende speakers te hebben (Bron:tweakers) en ik persoonlijk vind dat ze zeker een punt hebben bij tweakers om iets waar je eerst een hoop geld voor hebt betaald kun je niet zomaar zeggen vanaf vandaag moet je eerst even deze voorwaarden accepteren en anders krijg je geen updates meer en werken je speakers niet meer wat in mijn geval uitzonderlijk kut is omdat ik ze dan aanvaard en daarna met bricked speakers zit ..... maar er is hoop ik het de verkopende parij gebeld en het verhaal gedaan die waren om zn zachts gezegd not amused en gaven me ook gelijk dat dit nooit zo had mogen gebeuren en dat sonos zeker meer had moeten doen voor de mensen die getroffen zijn door de update ,hij gaf ook aan idd in iedergeval de update terug te draaien en als dit niet lukt met een betere oplossing komen dan tja sorry wacht maar we gaan er naar kijken en tot die tijd moet je even zonder 90% van je speakers werken oh en ja je garantie loopt natuurlijk gewoon door dus mocht het te lang duren ben je helemaal de sjaak. tot zover sonosgate ik ga eten maken en ik reageer pas weer als sonos met enige vorm van contact komt dus ga er maar vanuit dat het stil blijft lol
Nergens last van

welk merk type tv heb je? ik een samsung 65KS8000 sw versie 1201
Na de update heb ik de volgende twee problemen;
- Playbar pakt af en toe het geluid van de tv niet, na de stroom eraf gehaald te hebben werkt het weer.
- Netflix via de Netflix app kijken werkt niet meer met 5.1 geluid alleen via stereo.
Voor de update had ik nooit problemen, heeft iemand hier een oplossing voor?

Mvg,
Robbert
Reputatie 7
Badge +2
@robbert83,

Als je een diagnose instuurt zullen we een update voor je klaar zetten wat het probleem oplost.
beste Tim,

Diagnose 7827461 is bij Netflix 5.1 piepend en krakend geluid (5.1).

Groet Robbert
Reputatie 7
Badge +2
Hey Robert83,

Weet dat je eigenlijk in het verkeerde Topic je probleem omschrijft, dit Topic gaat om software versie 7.3 en we zitten op het moment al op 7.4
Ik zie tevens dat we al de patch op je systeem hebben doorgedrukt, dus indien je een update hebt gedaan en nog problemen hebt, is er iets anders aan de hand wat verder onderzocht moet worden.
Wil je dus verzoeken om te controleren of er een update voor je klaarstaat.
Daarna graag de KPN modem en je Sonos geheel ( Playbar - Sub - 2xPlay:3 ) uit en aan te zetten, om daarna opnieuw te testen en zien of er problemen zijn.
Maak graag een nieuwe diagnose aan na deze stappen te hebben doorlopen en als je dus nog problemen hebt.
Misschien dat het handig is telefonisch contact met ons op te nemen dat we je direct van feedback en een mogelijke oplossing kunnen voorzien.