Sonos versie 7.0 met Spotify Connect en Trueplay voor de Home Theater Nu Beschikbaar

• 6 december 2016
  • 28 reacties
  • 2196 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
Sonos versie 7.0 is nu beschikbaar. Werk nu bij om te genieten van Spotify Connect, Trueplay voor de Home Theater, en meer.

Sonos versie 7.0 introduceert één van de langst lopende verzoeken op onze community. De mogelijkheid om Sonos direct te bedienen vanuit de Spotify app. Kies de muziek, verander van track, regel het afspelen allemaal vanuit Spotify, je zal de Sonos app kunnen gebruiken om de groepen en andere Sonos instellingen aan te passen. Voor meer informatie over dit proces, kijk dan even hier.

Om de nieuwe controle functionaliteit in Spotify te activeren hebben wij een nieuwe methode toegevoegd om de spelers direct te registeren onder je eigen email adres. Als je gebruik wil maken van Spotify Connect dien je door het nieuwe registratie proces te gaan (ondanks dat je al eerder bij ons geregistreerd bent). Meer informatie hierover vind je hier.

Nu op Sonos, de nieuwste vorm van onze Trueplay tuning technologie. Wij brengen Trueplay tuning naar je Home Theater. Gebruik je iPhone of iPad om elke speler te kalibreren om er zeker van te zijn dat jouw Sonos Home Theater optimaal geluid levert in jouw huis. Trueplay tuning voor Home Theater betreft de PLAYBAR, SUB en surround speakers.

Om de update te krijgen: open je Sonos app en selecteer ‘Nu bijwerken’. Als je de update heb uitgevoerd, zorg ervoor dat ook alle andere apps worden bijgewerkt voor iOS en Android via de App Store, Google Play of Amazon App Store.

Voor een volledig overzicht van alle veranderingen en ondersteunde besturingssystemen, ga naar: Release-opmerking 7.0. Bekijk hier wat er nieuw is.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

28 Reacties

Sonos update 7.0 zojuist geïnstalleerd. Mijn Sonos-apparaten zijn nu beschikbaar in de Spotify App (op mijn LG Nexus 5X met Android 7.0), maar na het selecteren van 1 van de apparaten slaagt Spotify er niet in een verbinding met het apparaat tot stand te brengen.
Ik heb de zowel de Sonos als de Spotify app al eens afgesloten en opnieuw opgestart, maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Vermoedelijk dat er nu meerder problemen zullen zijn ivm problemen met de server. Waarschijnlijk door de het vele verkeer op de servers nu door de update.
Meer info; https://en.community.sonos.com/announcements-228985/spotify-direct-control-outage-12616-6762124
Na reboot van toestel lukt het soms wel en soms niet om vanuit Spotify met Sonos-apparaten te verbinden. De muziek begint te spelen (en blijft spelen), maar Spotify lijkt niet te weten dat de verbinding gelukt is, waarna ik opnieuw een apparaat moet kiezen.
Ook hier problemen. Na de update zie je de kamers in spotify staan. Kies je een kamer dan duurt het erg lang voor dat een verbindign gemaakt wordt, of de verbinding wordt geWoon niet gemaakt. Nog niet echt kunnen testen dus.
Wat super!!!!!!!! Die spotify connectie is echt helemaal geweldig. Goed gelukt! Congrats!
Nog een beetje buggy, maar dat wordt vast binnenkort opgelost. Nu alleen nog AirPlay integratie! 😃
Reputatie 1
Het werkte goed om vanuit Spotify mijn muziek op de Sonosluidspreker te spelen. Maar dan kon hij geen verbinding meer maken. Dan terug wel. Maar nu weeral niet. Hoe komt dat? Wie heeft de oplossing?
Reputatie 3
Airplay integratie gaat wellicht nooit komen, dat is een Apple-ding.

Spotify Connect wacht ik nog even mee, het is pas nieuw dus er zitten vast nog wat babyfoutjes in, of gewoon te veel verkeer omdat iedereen tegelijk het wilt proberen.
Ik zit momenteel op het werk en als ik Spotify start kan ik de muziek laten afspelen om men Sonos speaker thuis. Is dit een security lek? Ik zou dit graag willen uitschakelen dat het enkel van thuis uit kan. Hoe kan het dat spotify op dit moment als ik niet thuis bij mijn Sonos speaker ziet?
Bij mij ging plots de PLAY:1uit zijn eigen spelen. Rap stekker uitgetrokken want ik lag net in bed. Wil nu de feature weghalen maar vind nergens een manier om dit te doen. Ik heb er nl geen nood aan, en nu nog minder zolang de ziektes er niet uit zijn 🙂
Reputatie 3
@gert: het is juist een van de functies dat je nu eindelijk kan streamen van buitenshuis, is ook geweldig om te kunnen! Maar als je het niet wilt, nou gewoon niet doen. Alleen jouw gezin kan het, want de controller moet zijn toegelaten door de speakers in je thuisnetwerk.

@pverhoye: als je speaker opeens vanzelf aan gaat, betekent het dat je ofwel kinderen/huisdieren hebt die met knopjes spelen, ofwel is er iemand in je buurt die je WiFi wachtwoord kent en een grap met je uithaalt. Je kan je WiFi wachtwoord veranderen om zeker te zijn. Of het zou de alarmfunctie kunnen zijn.
@gert: het is juist een van de functies dat je nu eindelijk kan streamen van buitenshuis, is ook geweldig om te kunnen! Maar als je het niet wilt, nou gewoon niet doen. Alleen jouw gezin kan het, want de controller moet zijn toegelaten door de speakers in je thuisnetwerk.

@pverhoye: als je speaker opeens vanzelf aan gaat, betekent het dat je ofwel kinderen/huisdieren hebt die met knopjes spelen, ofwel is er iemand in je buurt die je WiFi wachtwoord kent en een grap met je uithaalt. Je kan je WiFi wachtwoord veranderen om zeker te zijn. Of het zou de alarmfunctie kunnen zijn.

Waarom zou ik thuis muziek willen spelen als ik zelf niet thuis ben? Ik hoor het toch niet. Ik heb net wel een nieuwe update van Spotify gehad en nu zie ik de Sonos niet meer ook al staat hij thuis wel aan.
Reputatie 3
Sommige mensen willen hun hondje of kinderen muziek gunnen terwijl ze weg zijn, of ze willen de muziek alvast aanzetten vooraleer ze thuis aankomen zodat ze meteen begroet worden met hun favoriete playlist. :)

En ja als het goed is kan je zelf bepalen welke controller het wel of niet mag doen, dus het is een keuze.
Sommige mensen willen hun hondje of kinderen muziek gunnen terwijl ze weg zijn, of ze willen de muziek alvast aanzetten vooraleer ze thuis aankomen zodat ze meteen begroet worden met hun favoriete playlist. :)

En ja als het goed is kan je zelf bepalen welke controller het wel of niet mag doen, dus het is een keuze.

En waar kan ik dat bepalen want ik vind het niet echt een feature hoor...
Reputatie 3
Ik heb 7.0 nog niet geinstalleerd bij mij thuis dus kan het even niet testen, maar ik laat het je zsm weten! Tenzij iemand me voor is natuurlijk. ^^

Nope, none of the above 🙂 Niemand was in de kamer behalve ik, en wifi was niet gehacked (woon ver van de straat, geen buren 🙂 ). Anyway, ik ga de stekker in het weekend terug in steken en dan zien wat er gebeurd.
Reputatie 3
Nou hij gaat niet vanzelf aan, iemand moet het doen. Dus ofwel een alarm, ofwel knopjes, ofwel kent iemand het WiFi pw.

Als je hem terug aanzet, gaat hij opnieuw opstarten en de muziekqueue zal leeg zijn; dus je zal nieuwe muziek moeten aanwijzen alvorens hij terug gaat spelen.

Moest hij nog eens onverwachts aangaan, dan zou ik meteen een diag maken en hier posten of direct mailen naar klantendienst, dan kunnen zij zien welk apparaat het heeft aangezet.
Geen problemen hier met 2x sonos:3.
HEER-LIJ-KE update. Het maakt alles zoveel makkelijker. Thx Sonos team!
Badge
Sinds ik versie 7.0 heb geïnstalleerd ziet de software regelmatig mijn sonos systeem niet.
Als ik dan de utp kabel lostrek en weer aansluit, wordt het systeem weer gezien
Ik heb al eens een keer mijn router gereset.
Dat helpt allemaal maar even.

Wat kan ik hier aan doen?
Reputatie 3
Ik zou een diag maken (instellingen - geavanceerd - diagnose verzenden) en ofwel op forum posten ofwel naar klantendienst mailen. Dan kunnen ze zien waarom het systeem niet wordt gevonden, en aldus zeggen hoe het op te lossen.
Heb precies hetzelfde probleem als canedje. Ga ook maar een rapport indienen.
Badge
Heb precies hetzelfde probleem als canedje. Ga ook maar een rapport indienen.
Wat voor router heb jij?
Ik de asus RT-AC3200. Wellicht dat het daar wat mee te maken heeft.
Ik heb een Zyxel P-2812HNU-F1

Gebruik voor de zekerheid static IP adressen.
Sinds de update is mijn Sonos systeem ook buggy. Vaak kan de app geen sonos apparaten vinden. Als hij wel contact heeft hapert afspelen via spotify vaak of slaat hij tracks over. De verbinding lijkt ook vertraging te hebben want als ik klik op afspelen of pauzeren dan krijg ik een laden-schermpje of valt de verbinding helemaal uit. Diagnose ingestuurd met nummer 6874926.
Badge
Vreemd. De laatste tijd doet alles het weer goed?:8
in de tijd dat het niet goed functioneerde waren er nog enkele apparaten in mijn netwerk waar de Sonos 7.0 nog niet was geinstalleerd.
Kan dat de oorzaak zijn geweest?