Mijn Sonos – Lijningang & Recent afgespeeld
Met Sonos versie 10.1 zal het mogelijk zijn makkelijk terug te zien wat je eerder hebt afgespeeld via de Sonos app binnen het "Mijn Sonos" gedeelte. Zie de 40 meest recente albums, afspeellijsten, stations (geen individuele nummers) afgespeeld op Sonos via de Sonos software app, Dit gaat dus specifiek om de Sonos applicatie, en zal geen muziek weergeven wat gestart is via spraak, Airplay of andere methodes waarmee je Sonos kan besturen.
De nummers in deze lijst kun je 1 voor 1 verwijderen uit deze lijst als je hier wijzigingen in aan wilt brengen, tevens kan de gehele lijst met 1 knop leeg gemaakt worden.
Voor het inschakelen en beheren van deze nieuwe functie, ga je naar: Instellingen > Mijn Sonos Instellingen, hier wil je inloggen op je account om de functie te activeren.
Deze functie vereist extra informatie wat we moeten verzamelen, wat ook beschreven zal staan in onze Sonos Privacy Statement welke hiervoor een kleine aanpassing zal ondervinden.
Deze "recently played" functie is uiteraard ook weer uit te zetten via de Mijn Sonos Instellingen waar je dit eerder zou hebben aangezet.
Met 10.1 heb je nu ook de optie om de Lijningang van al je beschikbare Sonos spelers (exclusief tv-lijningangen) toe te voegen aan Mijn Sonos. Ga simpelweg naar ‘Bladeren’, ‘Lijningang’ en kies via de drie stipjes dat je de lijningang wilt toevoegen aan Mijn Sonos.
Vergeet niet dat je via ‘Instellingen kamer’ de naam van deze lijningang kan aanpassen. Met behulp van unieke namen is het mogelijk om een gealfabetiseerde lijst te beheren van Lijningang favorieten voor home automation-systemen als Control4, Lutron, iPort, etcetera.
Verbeteringen voor het afspelen van podcasts.
Er is nu een nieuwe manier om door een podcast te bladeren. Op het Nu Afspelen scherm bij podcasts zijn nu extra knoppen beschikbaar voor vooruit en achteruit. Te beginnen met TuneIn en Pocketcasts. De knoppen geven een nummer weer hoe ver ze door de podcast heenbladeren.
Systeem vereisten en waarschuwingen
Minimale systeemvereisten
- Android 5.0 of hoger
- iOS 10 of hoger
- macOS 10.11 of hoger
- Windows 7 of hoger
Besturingssyteem iOS 9 en Android 4.4 worden niet langer ondersteunt door de Sonos app. Apparaten die nog werken op iOS 9 of Android 4.4. kunnen niet langer verbinden met een Sonos systeem.