Sonos introduceert Sonos AMP

• 28 augustus 2018
  • 44 reacties
  • 7632 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
Verkrijgbaar vanaf februari 2019, Sonos Amp is de geheel nieuwe, veelzijdige versterker voor al je entertainment en brengt de gewenste sonische inhoud naar elke kamer van je huis. De Amp is opnieuw ontworpen met meer dan tweemaal het vermogen van de originele Connect: Amp, met meer veelzijdigheid, en zal nieuwe ervaringen via het platform mogelijk maken.

Speel je favoriete streaming-inhoud af op Sonos, maak verbinding met je tv via HDMI-ARC of sluit deze aan op elk audioapparaat, inclusief een draaitafel om je vinylcollectie nieuw leven in te blazen.

De Sonos Amp past in elke huisomgeving, of het nu gaat om een compacte en elegante oplossing voor AV-installaties in het rek, gemonteerd aan de muur, verscholen onder meubels of in een kamer.

Details en specificaties

Fysieke specificaties Amp wordt geleverd in matzwart met zwarte en zilveren banaanstekkers, alles in standaard rackmaten. De afmetingen zijn 8,54 x 8,54 x 2,52 inch (217 mm (b) x 217 mm (d) x 64 mm (h)) en weegt 2,1 kg. Op maat gemaakte banaanstekkers die 10 - 18 AWG luidsprekerkabels aankunnen en de Klasse D digitale versterker stuurt maximaal 125 W per kanaal op 8 Ohm.
De subwooferuitgang is automatisch detecterend RCA met instelbare crossover (50 tot 110 Hz). Geschikt voor gebruik van twee line-in-bronnen, analoge RCA-audio-invoer en HDMI-ARC-ingangen. Amp speelt Dolby Digital 5.1- of PCM-stereogeluid via HDMI-ARC.

Veelzijdig ontwerp

Gebruik Sonos Amp om je geïnstalleerde luidsprekers als een aparte Sonos-kamer van power te voorzien, of verbind deze met een paar Sonos One, Play: 1, Play: 3 of Play: 5 om een surround-soundinstallatie te creëren die je kunt gebruiken met je tv. Je kan ook Amp gebruiken om je speakers als surrounds toe te voegen aan een Sonos home-theater setup (door een Amp draadloos te verbinden met Beam, Playbar of Playbase) of twee Sonos Amps gebruiken (één voor de kanalen, rechts en links voor, de andere voor de surrounds) voor surroundgeluid.

Sonos Amp heeft alle functies van Sonos in een krachtig pakket:
  • Sonos ondersteunt meer dan 100 services. Kies degene die je wil en luister naar muziek, podcasts, radio en audioboeken. Je kunt ook alle muziek afspelen die is opgeslagen op je computer of op andere apparaten.
  • Sonos heeft een softwareplatform gebouwd die toegang geeft tot honderden partners en onze klanten een ongeëvenaarde keuzevrijheid biedt. Amp beschikt over AirPlay 2, toegang tot domotica-partners en stembesturing wanneer deze draadloos verbonden is met Amazon Echo of Alexa-apparaten inclusief Sonos One en Beam. (mits Alexa beschikbaar is in je land van registratie).
  • Gebruik de Sonos-app op je telefoon of tablet, je tv-afstandsbediening, keypads, AirPlay 2 of je stem met Amazon Echo en Alexa-apparaten.
  • Met nieuwe API's en diepere integraties met onze platformpartners kan je naadloos slimme huisbesturing creëren.
  • Sonos is een systeem. Begin met Amp en breid uit naar meer kamers met extra speakers via WiFi.
  • Sonos wordt regelmatig geüpdate met nieuwe functies, spraakservices en API-integraties, zodat je opties altijd up-to-date zijn en verbeteren.

Beschikbaarheid

De Amp is beschikbaar op 5 februari 2019 voor € 699 EUR. Vroege toegang voor installed solutions professionals op 1 december in de Verenigde Staten en Canada. Meld je aan om op de hoogte te worden gesteld van de beschikbaarheid op Sonos.com.

Bekijk voor meer informatie onze blogpost over de Sonos Amp hier.

44 Reacties

Badge
Hoeveel muziekbestanden kan de nieuwe AMP indexeren.
Is de oude beperking van 65000 files nu verleden tijd?
Reputatie 7
Badge +2
Hoeveel muziekbestanden kan de nieuwe AMP indexeren.
Is de oude beperking van 65000 files nu verleden tijd?

Het limiet van de lokale muziek bibliotheek blijft 65000 nummers.
Als work-around zou je naar Plex kunnen kijken, een media center software die je muziek (en films en dergelijke) voor je zal indexeren, waarna je vanuit de muziek services van Sonos de Plex Service kan toevoegen.
Badge
Jammer, dan voor mij geen nieuwe Amp.
Er is vaak naar gevraagd op het forum.
Reputatie 7
Badge +2
Vragen kan men altijd stellen, maar dit heeft te maken met een fysiek stukje geheugen wat in Sonos verwerkt zit.
Sonos houd alle toestellen compatible met elkaar, wij willen niet met een nieuwe Amp, er voor zorgen dat je oudere model Play:3 of Play:5 niet meer zou functioneren.
Informatie word van het ene toestel naar de andere over gezet, de ene informatie staat dus als exacte kopie ook op het andere toestel.
Als wij op de Amp meer geheugen zouden plaatsen, dan is dit niet weg te schrijven naar de andere Sonos componenten die mogelijk in het huis staan en dus minder geheugen hebben.
De exacte kopie kan dan dus niet overgezet worden.
Het mooie van hoe het nu werkt is dat: als 1 component van het stroom gaat, de andere de informatie nog kan leveren.
Badge
Ik begrijp het maar er is wel steeds gezegd dat die beperking van de 65000 tracks de aandacht had en dat er wat mee gedaan zou worden.
Er zijn natuurlijk verschillende oplossingen zoals Plex en Audirvana Plus, maar dat zijn in feite noodoplossingen. Maar misschien ben ik wel de enige met zoveel tracks:-)
No you're not.
Werken jullie aan een concept om een 5.1 stereo te laten vervangen door 1 AMP? Dat wil zeggen dat er niet 2 bedrade speakers, maar 4 of 5 bedrade speakers kunnen gekoppeld worden? Renovaties waar reeds kabels in de muur aanwezig zijn zou dit een oplossing bieden.
Reputatie 7
Badge +2
Werken jullie aan een concept om een 5.1 stereo te laten vervangen door 1 AMP? Dat wil zeggen dat er niet 2 bedrade speakers, maar 4 of 5 bedrade speakers kunnen gekoppeld worden? Renovaties waar reeds kabels in de muur aanwezig zijn zou dit een oplossing bieden.
Niet dat ik weet, maar ga er eigenlijk niet vanuit.
Deze AMP kan alleen als surround functioneren van een Playbar/Playbase/Beam, en zal dus de werking van 2 de zelfde modellen kunnen overnemen.
Is de Sonos AMP vanaf 5 februari bij de bekende retailers? Is er iets bekend over prestaties van de AMP bij 4ohm speakers?
Reputatie 7
Badge +2
Is de Sonos AMP vanaf 5 februari bij de bekende retailers? Is er iets bekend over prestaties van de AMP bij 4ohm speakers?
Begin februari zal de AMP verschijnen, qua ohms zal het waarschijnlijk 't zelfde zijn als de huidige Connect:Amp.
2 speakers van 4 ohm of 4 speakers van 8 ohm.
Dus 125 watt per 4ohm speaker in een 2.0 opstelling?
Reputatie 7
Badge +2
Dus 125 watt per 4ohm speaker in een 2.0 opstelling?
4ohm speakers zou 250watt per kanaal zijn.
8ohm speakers zou 125watt per kanaal zijn.
De limiiet is inderdaad erg irritant als je veel muziek hebt, loop er ook steeds tegen aan. Jammer.
Reputatie 7
Badge +2
De limiiet is inderdaad erg irritant als je veel muziek hebt, loop er ook steeds tegen aan. Jammer.
Als je meer dan 65000 nummers wilt indexeren, raden we aan gebruik te maken van een Plex server, deze zal dan als tussen komst de muziek indexeren en doorsturen.
Zou een nieuw Amp willen aanschaffen zodra die uitkomt, maar weet U of met die Amp de aangesloten (HDMI) bron afzonderlijk instelbaar is van de amplifier+luidspekers? Ik zou nl mijn TV via HDMI willen aansluiten (heb nl beperkte ruimte waar enkel een Amp in past, een beam kan dus niet). Vandaar een Amp maar omdat ik dan toch die kabeluitgangen heb zou ik eventueel mijn tuinluidsprekers op de Amp kunnen aansluiten voor muziek(streams) en het is uiteraard niet de bedoeling dat mijn TV door de tuin galmt.
Reputatie 7
Badge +2
Je TV zal het geluid aan de AMP geven per HDMI, het is niet zo dat de Sonos het geluid aan de TV zou geven.
Dus het geluid komt altijd alleen uit de aangesloten speakers.
Was eigenlijk niet mijn vraag. Ik wil het geluid van mijn TV laten spelen op ANDERE Sonos speakers (play5, one and Sub) maar NIET op de bekabelde speakers van de Amp. Op die speakers zou ik een muziekbron willen afspelen.
Reputatie 7
Badge +2
Was eigenlijk niet mijn vraag. Ik wil het geluid van mijn TV laten spelen op ANDERE Sonos speakers (play5, one and Sub) maar NIET op de bekabelde speakers van de Amp. Op die speakers zou ik een muziekbron willen afspelen.
Het geluid van de TV is alleen voor het toestel waar deze TV op aangesloten zit, waar mogelijke andere aangesloten apparaten een groter Home Theater setup zouden maken. (zoals bij de Playbar/Playbase/Beam waar je Sub en Surround kan koppelen)

Informatie hierover is ook te vinden in onze Community Post omtrent Home Theater.
Het afspelen van ongebufferde informatie aangesloten via kabel zien we liever niet draadloos naar andere kamers gestreamt worden.
Dus als ik een Amp aan de TV aansluit via HDMI kan ik dat geluid niet ook op een play5, sub of one laten horen???
Reputatie 7
Badge +2
Dus als ik een Amp aan de TV aansluit via HDMI kan ik dat geluid niet ook op een play5, sub of one laten horen???
Als je stotteringen of een echo zou ervaren op deze gegroepeerde kamers, dan zouden we afraden deze kamers te groeperen aan de AMP bij het afspelen van TV geluid.
Groeperen is eigenlijk alleen voor het afspelen van muziek wat je in de app kan vinden, zoals Spotify, Radio, en andere muziek diensten.
Tim, voor alle duidelijkheid ik had het over de NIEUWE Amp (die hier nog niet geleverd wordt). Je sprak over ongebufferde informatie, maar als ik het goed begrijp heeft de nieuwe WEL gebufferde stream en kan draadloos streamen naar andere kamers (ook volgens die community post)
Reputatie 7
Badge +2
Ik spreek ook over de nieuwe AMP, eigenlijk spreken we over alle ingangen op alle Sonos componenten, dus ook over de soundbars die we op de markt hebben, en ook de analoge ingang van de Connect, Connect:AMP en de Play:5.
TV geluid wil je ongebufferd op de Sonos krijgen, wat er ook gebeurt als je iets met de digitale kabel aansluit. (dus niet analoog)
Als we dit geluid zouden bufferen, zou het niet meer lipsync zijn met het beeld waar je naar kijkt.
Wat dus ook het probleem kan zijn als je deze informatie draadloos naar andere kamers zou streamen.
Het enige wat gebufferd word is de muziek wat van bijvoorbeeld het internet of van je computer of telefoon of tablet afkomstig is.
Dan weet de Sonos al voor de aankomende halve minuut of minuut wat deze moet gaan afspelen.
Mocht je de router eruit trekken, dan kan je ervaren dat je Sonos nog even de Spotify of Radio blijft blijft doorspelen, omdat deze informatie voor een gedeelte al in zijn geheugen staat.
Als je stotteringen of een echo zou ervaren op deze gegroepeerde kamers, dan zouden we afraden deze kamers te groeperen aan de AMP bij het afspelen van TV geluid.
Groeperen is eigenlijk alleen voor het afspelen van muziek wat je in de app kan vinden, zoals Spotify, Radio, en andere muziek diensten.

Spreekt deze quote in die "community Post" dit dan niet tegen?
In februari 2019 zal de nieuwe AMP verschijnen welke ook als surround kan functioneren en deze surround-functie wel volledig draadloos zal aanbieden.
Reputatie 7
Badge +2

Spreekt deze quote in die "community Post" dit dan niet tegen?
In februari 2019 zal de nieuwe AMP verschijnen welke ook als surround kan functioneren en deze surround-functie wel volledig draadloos zal aanbieden.

Nee dat spreekt dit dus niet tegen, want daar spreken we over dat deze als surround van een Playbar/Playbase/Beam zou functioneren.
De AMP zou het geluid dus kunnen stotteren, of in een echo kunnen geven als deze als eigen "kamer" word neergezet en gegroepeerd met de Playbar/Playbase/Beam het TV geluid zou laten horen.
Er zit een groot verschil tussen surround speakers en "andere kamers" die je kan groeperen.
Als iets als surround staat aangesloten dan maakt deze deel uit van de soundbar "kamer".

We spreken hier dan ook over: "ook draadloos" als surround, aangezien de Connect:AMP (oudere model) niet draadloos als surround kan werken.
Ik spreek ook over de nieuwe AMP, eigenlijk spreken we over alle ingangen op alle Sonos componenten, dus ook over de soundbars die we op de markt hebben, en ook de analoge ingang van de Connect, Connect:AMP en de Play:5.
TV geluid wil je ongebufferd op de Sonos krijgen, wat er ook gebeurt als je iets met de digitale kabel aansluit. (dus niet analoog)
Als we dit geluid zouden bufferen, zou het niet meer lipsync zijn met het beeld waar je naar kijkt.
Wat dus ook het probleem kan zijn als je deze informatie draadloos naar andere kamers zou streamen.
Het enige wat gebufferd word is de muziek wat van bijvoorbeeld het internet of van je computer of telefoon of tablet afkomstig is.
Dan weet de Sonos al voor de aankomende halve minuut of minuut wat deze moet gaan afspelen.
Mocht je de router eruit trekken, dan kan je ervaren dat je Sonos nog even de Spotify of Radio blijft blijft doorspelen, omdat deze informatie voor een gedeelte al in zijn geheugen staat.

OK. Snap ik. Maar wordt dit dan niet opgelost in de TV via de HDMI ARC die toch bedoeld is om geluid en beeld te synchroniseren? Of werkt dat niet in twee richtingen (vertragen van het beeld om het aan te passen aan de buffertijd van de Sonos stream)?

Reageer